ادغام مضامین: عقب‌گرایی در معارف
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۶    ۱۴۰۰/۲/۷ کد خبر: 166931 منبع: پرینت

وزارت معارف کشور اعلام کرده که برای رفع کمبود معلم، برخی مضامین درسی را در هم ادغام می‌کند.

در زمانه‌ای که جهان به سمت تخصص‌گرایی می‌رود و هر رشته و مضمون با نگاهی علمی و پژوهشی تا جایی که امکان دارد از دیگر رشته ها متمایز می‌شود و به‌صورت تخصصی تدریس می‌شود، ادغام مضامین در مکاتب کشور یک «شاهکار» بی‌خردی در عرصه معارف افغانستان است.

نمی‌دانم چه منطق و استدلالی در پس این تصمیم علم‌ستیز نهفته است. با انبوهی از لیسانسه‌های بی‌کار می‌شود به آسانی نداشتن معلم را جبران کرد، و با چاپ کتاب، و یا توزیع یک کتاب به دو یا سه نفر (همان‌گونه که حتی در برخی از کشورهای همسایه نیز چنین است) می‌توان کمبود کتاب را حل کرد.

نمی‌دانم چرا ما همیشه بدترین تصمیم را در مواجهه با مشکلات می‌گیریم. گویا که برخی از مسوولین هیچ انگیزه‌ای برای ساختن این کشور ندارند.
از ما است که بر ما است.

دکتور فرامرز تمنا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ادغام مضامین
عقب‌گرایی معارف
نظرات بینندگان:

>>>   زنده باددوکتورتمنا وهمه اگاهان وطن(باکمال تاسف انگشت شمار).
عاقل

>>>   جناب رئیس صاحب جمهور دستورداده اند پول هژده نوع گوشت برای استخدام معلمین استفاده شود همچنان او گفته است: مامورین عالیرتبه حکومتی برای رفت وبرگشت الی خانه صرف از یک موتر استفاده کننذد وهمچنان هدایت داده است آن تعداد ازین مامورین که خ0ود شان خانه دارند تنبایدبرای شان کرایه خانه داده شود

>>>   از یک وزیر بیسواد و بی تجربه و ناخوانده کتاب و ندانسته و نشناخته جامعه را از این بیشتر توقع نمیرود.
غنی احمق ، وزیر معارف اش احمق

>>>   یک زنکه بی تدبیر و غیر وارد که از پارلمان هم رای اعتماد حاصل نکرده و رد شده. از طرف اشرف غنی خلاف قانون در وزارت معارف ابقا شده که جای تحیر و تاسف را دارد.
کشور کدر های لایق و با تجربه بسیار دارد. داکتر تمنا یکی از آنهاست .
چرا مجلس نمایندگان اشرف غنی را که صدها موارد قانون شکنی دارد حتی قانون اساسی را . چرا مورد پرسش و محاکمه قرار نمیدهد چه جادویی در نفس اشرف غنی
و محترم بی بی گل وجود دارد ؟
باید بگویم که من با داکتر تمنا هیچ
دوستی ندارم اشتباه نه شود حتی یک دیگر
را به اصطلاح سلام علیک نیستیم.
م . زمین بوس

>>>   آقاي تمنا هم مردم را نا اميد ساخت. خودرا كانديد كرد و در جريان انتخابات بخاطري امتياز گيري با غني رواني يكجا شد. فكر ميشود كه خانمش كدام موقف در ارگ گرفته است. خوشوي مهربانش به ديده درايي و چشم سفيدي و تقلب گسترده ، رواني را ريس جمهور اعلان كرد. با تمام احترام به دانش آقاي تمنا، نبايد به نرخ روز نان بخورد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است