هفت ثور، هشت ثور؛ آزادی روسی، اشغال آمریکایی
بیست و نه سال از پیروزی مجاهدین می گذرد اما کشور ما بجای آنکه طعم آزادی از اشغال روسی را بچشد، در دام اشغال آمریکایی گرفتار آمد و این اشغال همچنان ادامه دارد 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۵    ۱۴۰۰/۲/۸ کد خبر: 166945 منبع: پرینت

بیست و نه سال از پیروزی مجاهدین می گذرد اما کشور ما بجای آنکه طعم آزادی از اشغال روسی را بچشد، در دام اشغال آمریکایی گرفتار آمد و این اشغال همچنان ادامه دارد و آمریکایی ها در طول این سال ها همواره شعار خروج از افغانستان را سرداده اند اما هرگز خیال خروج نداشته و همچنان به غارت و چپاولگری خود ادامه می دهند.

مدعیان جهاد و جنگ سالاران مسلح کنونی که محافظان و خدم و حشم و ایل و تبارشان مخل آسایش عمومی شده است؛ روزگاری نه چندان دور مجاهدان واقعی فی سبیل الله برای برافکندن کمونیسم و برقراری یک نظام دموکراتیک اسلامی بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، امروز هشتم ثور 1400، بیست و نه سال آزگار از روزی که سران جهادی به پیروزی رسیدند و توانستند ارتش سرخ را به عقب برانند می گذرد اما این روز نه سفید بلکه سیاه سیاه است و از پایان جشن پیروزی در شامگاه هشت ثور بود که جنگ بر سر قدرت و خانه جنگی و برادر کشی شروع شد.

در تمامی هشت ثورهای پس از 1371 تاکنون همواره دستگاه های مرتبط حکومتی، این روز را گرامی داشته و رخصتی عمومی اعلام کرده و برخی مسوولان تاریخ مصرف گذشته و فسیل های زنده ی به اصطلاح جهاد، در سخنرانی های کسل کننده ی خود به تعریف و تمجید از مجاهدنماهای امروزی پرداخته اند.

هشتم ثور در واقع بیش از آنکه درس عبرتی باشد برای کسانیکه با غرور کاذب و نفاق و اختلافات درونی، زمینه ی مداخلات خارجی را پدید می آورند و به تاخت و تاز طالبان و داعش میدان می دهند؛ یک روز استراحت برای پلوخوری و چرت زدن حین سخنرانی و بالیدن به افتخاری است که همه می دانند لکه ی ننگ بر دامن افغانستان شده است.

هر سال در مراسم مضحک تجلیل از هشتم ثور بعنوان روز پیروزی مجاهدین، اکثر سران حکومتی و رهبران و سران احزاب و متنفذین اجتماعی همه ی امور مهم امنیتی و سیاسی را وانهاده اند و به رد و بدل کردن مکررات و توضیح واضحات می نشینند اما امسال هم سرخوردگی عمومی و هم مساله کرونا و هم سیاست های غنی سبب گردیده است تا توجهی به هفتم و هشتم ثور نشود.

کیست که نداند هشت ثور تنها یک تاریخ خاک خورده در تقویم زنگار بسته و فرسوده ی افغانستان است و بیش از آنکه لبخند بر لب مردم ملکی بیاورد نمک بر زخم هایشان (پر پر شدن جوانان شان، آواره شدن در کشورهای دیگر و نیز وانهادن خانه و کاشانه و روح زندگی در سال های قبل از 1371) می پاشد و آه از نهادشان بلند می کند.

از 8 ثور 1371 تا 8 ثور 1400، 29 سال درجا زدیم و گرد خود در دور باطل نژادپرستی و قوم گرایی و فساد و برادرکشی و تفرقه افکنی و وطن فروشی و قدرت طلبی چرخیدیم تا بازهم به همان نقطه ی کوری برسیم که فقط زمینه ی چور و چپاول خارجی ها و رهبران سیاسی جنگ و خارج آمده ها را فراهم کرد و بعد فرش قرمزی از خون مردم ملکی زیر پای طالبان و ناتو گسترانیده شد.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هفت ثور
هشت ثور
نظرات بینندگان:

>>>   هشتم ثور روز پیروزی مردم افغانستان است در برابر قشون سرخ آنچه شما از ازین روز عنوان میکنید موافق نیستم ؛ این روز، یک روز سفید است به دلیل اینکه این مردم افغانستان بودند شوروی وقت را از خاک شان بیرون کردند نه فقط رهبران جهادی امروز کسانیکه خروج سرخ را خلاصه می‌کنند به چند رهبر قومی خیلی در اشتباه اند واژه آزادی ربطی به شخصی سازی ندارد در آزادی افغانستان همه مردم نقش داشتند از هست ثور به عنوان یک روز باارزش تاریخی ارج گذاری شود جدا از عملکرد رهبران سیاسی

>>>   من ازمقایسه قصرهای کارمل ونجیب باگلووسیفو به سهولت توانستم باایمان وبی ایمان،باوجدان وبی وجدان ووطندوست ووطنفروش رابشناسم. اگرخواسته باشید شماهم میتوانیدعین کارراکنید.
نورانی

>>>   ۸ثور ماتم ملی به مناسبت ویرانی و سرقت بیتالمال و چور و چپاول کشور و تخریب اردو و پولیس و امنیت ملی به دستور جمغیت اسلامی که از رادیو وقت اعلان شد . تخریب کابل زیبا و قتل ۶۰ هزار انسان در کابل و مهاجرت گروهی مردم از بیناموسی محاهذین و نبود امنیت به پاکستان و انجا دختران افغان را بنام کابلی نمسخر و سو استفاده کردند .
اصلن جنگ خو تا امروز تمام نشد و به مسلک مردم تبدیل شده نمی دانم چرا رهبران وقت حکومت جمهوری دوکتور نجیب و او ابلهه شدند و صلح شود گفته به دزدان جهادی حکومت را تسلیم دادند؟
باید جنگ میکردند و پاکستان و مجاهدین ساخت پاکستان را نابود میکردند . تاکه پاکستان و مزدوران شان در افغانستان است این کشور روز خوب را تنها در خواب دیده میتانند و بس .
ملت احمق و گوسفندی فریب اسلام پاکستانی را خوردند ازین کرده روز اش بد نمیشه .

>>>   ۷ ثور دفاع از چند نفر زندانی ح د خ ا بود که نظامیان بدفاع از رفقا برخاستند و ۸ ثور روز سیاه و تخریب تمام زیربناه های کشور اعم از اردو پولیس و امنیت ملی و تبدیل کشور به لانه تروریستان و یاغیان عرب و اجم و او نشانه فقر و جهالت مجاهدین بود که گشنه و تشنه مانند سگهای دیوانه به شهر ها ریختند و اولین کار شان تجاوز به دختران جوان مکاتب و به زنی گرفتن بود و باز شروع کردند به فروش دارایی های وطن به پاکستان و چور تمام هستی کشور .
هیچ افتخار نیست بلکه شرم و سر افگندگی ازگرفتن نام ۸ ثور .

>>>   (مجاهدین واقعی طرفدار برقراری یک نظام دموکراتیک اسلامی بودند).
ای نظام دموکراتیک اسلامی اش چطور است؟
این سخن مرا به یاد خواب داکتر نجیب انداخت:
او یک مرتبه در مراسم نوروز در مزار شریف اشتراک کرده بود،در بیانیه اش چنین گفت:
چند وقت پیش خواب دیدم که یک مرد با محاسن سفید،در یک اسپ سفید سوار و یک دستار سفید در سر و یک تسبیح شاه مقصود در دست به نزدم می آید و به من میگوید:برخیز و به زیارت حضرت شاه ولایت مأب به مزار شریف برو!
من نیز از خواب برخاستم و دو رکعت نماز نفل خواندم و اراده کردم که حتماً به زیارت شاه ولایتمأب بیایم.
حالا نظام دموکراتیک اسلامی را دیدم،همان خواب داکتر نجیب به یادم آمد.

>>>   اگرحزب دیموکراتیک سیاف راازپلچرخی رهاکرد،پس کدام بیگناه راکشتند؟
یکی ازانهایی راکه نکشتند راکتیاراست.ایانه کشتن اوصواب است یاخطا؟
قضاوت باشما.
نوروزی

>>>   اگر مداخلهخ پاکستان ومزدوران دال خورش نمی بود وهفت ثور دوام میکرد حالا افغانستان بیشتر از پاکستان ترقی کرده بود ،
مگر همی اشرارا وشروفساد وطن را چور کردند خلقی ها پرچمی ها برنامه داشتند اما اشرارا هیچ برنامه بجز دزدی غارت ویرانی وتخریب نداشتند فعلتا همی ترورستان طالب عین مانند همو اشرارا برای پاکستان مزدوری میکنند

>>>   رنگینی هفت ثور میشود با قتل عام داود شهید با هجده تن از اعضای فامیلش بشمول کودکان بی گناه وخواهر معیوبش. وصدها نظامیان داخل ارگ قضاوت شود.
از جانبی بنام مجاهد ادم خوران بی بدیل مرده وزنده بی شمار بوده واست هردو گروپ از خدا بیگانه انچه بلای را که میدانستند به سر مردم اوردنند نمی شود اینها را گروپ بندی کرد حاصل اعمال اینها بود که عمال یک چشم ها ریشو ویال دراز ها به پای پاکستانی ها زانو زده به پیشوای شان گورمزدوری گذاشتند
قدوم همین منحوس ها بود که خون ناحق ملیون ها افغان به خاطر قدرت وثروت بنام کمونیست. مجاهدوطالب تا به امروز به زمین ریختانده می شود
حال نسل سوم این خون اشامان رانده شده. پاچه بر زده بنام مقاومت دوم وچندم میخواهند از مردم سرباز گیری نموده عطش خون ریزی خود را فرو نشانند. لعنت به این نا خلف زاده های پکول ولنگی بسر که از پدران خود فقط اشامیدن خون هموطن خود را در جام های دزدیده شده طلایی اموخته اند

>>>   هرچند نجیب برای همی اشرارا گفت: بیایین یک شوربا جورمیکنیم دریک دتسرخوان می نشینیم با هم صحبت میکنیم تا جنگ ختم شود اما اشرار صاحبا هردو پارا دریک موزه کرده می گفتند مابا شوروی گپ میزنیم،

>>>   ۷ ثور روز آغاز بد بختی افغانستان
۸ ثور ثمره ۷ ثور است
اگر ۷ نمیبود ۸ هم وجود نمیداشت.

>>>   ما افغان نیستیم افغان مساوی است با پشتون

>>>   از اطلاعات روز:
چگونه غنی برادرش را در اخذ قراردادهای سودآورِ استخراج معدن با یک پیمان‌کار امریکایی یاری کرد؟
در کنار سایر اسناد، یک دوسیه حکومتی از سال ۲۰۰۵ در افغانستان نشان می‌دهد که حشمت غنی مالک اصلی شرکت Southern Development است. یک سند Southern Development در پرونده‌ای در « منطقه آزاد تجاري راس الخيمه» در امارات متحده عربی تأیید می‌کند که در ۱۷ جون ۲۰۱۴، یعنی سه روز پس از انتخاب‌ اشرف غنی به‌‌عنوان رییس‌جمهور در افغانستان، شرکت SOSi صاحب ۸۰ درصد شرکت Southern Development و حشمت غنی صاحب ۲۰ درصد باقی‌مانده آن بوده است.
ک شماره تلفن که در به‌روزترین پرونده‌های داخلی شرکت Southern Development در مورد افغانستان دیده می‌شود، با شماره ثبت‌شده با شرکت تجاری اصلی حشمت غنی به‌‌نام (Millennium Integrity Logistics Company) نیز مطابقت دارد.
به گفته‌ی یکی از کارمندان سابق شرکت SOSi، نام حشمت غنی از اسنادهای داخلی شرکت Southern Development حذف شده تا به اشرف غنی در جریان مبارزات انتخاباتی‌اش ضربه وارد نشود. نه حشمت غنی و نه هم رییس‌جمهور غنی به سوالات ارسالی ما پاسخ ندادند.
دقیقا معلوم نیست که شرکت SOSi چگونه برای اولین‌بار با خانواده رییس‌جمهور غنی ارتباط برقرار کرده است، اما سلطان غنی، پسر حشمت غنی، در رزومه خود از یک دوره کوتاه کارآموزی در SOSi در سال ۲۰۱۳ یاد کرده است.
درحال حاضر سلطان غنی «غنی گروپ» را اداره می‌کند. غنی گروپ یک مجتمع از شرکت‌های خصوصی این خانواده است که در کار معادن و قراردادهای نظامی سهم دارد. سلطان غنی ظاهرا با دوستان قدیمی خود در SOSi هنوز در ارتباط است. عکسی که در تابستان ۲۰۱۹ از وی در لینکدین بارگذاری شده است، ملاقات وی با هلمیک، معاون رییس SOSi، را نشان می‌دهد. در حساب لینکدین وی یکی‌دیگر از مدیران SOSi مهارت‌های ارتباط بین فردی سلطان غنی را تعریف کرده است. شرکت SOSi به درخواست ما برای اظهارنظر در این خصوص پاسخ نداد.
تمام معادن، مال رییس‌جمهور

>>>   کودتای خونین هفت ثور 1357 شمسی که به قومانده مستقیم برژنف ملعون وفاشیست و رهبری وهمکاری مشاورین شوروی که دراردوی افغانستان ایفای وظیفه میکردندو بامشارکت چند صاحب منصب بی سواد وخودخواه افغانستان صورت گرفت که بیشتر ازچهل سال است نتایج خونبارآنرا تاحال هم مردم شریف ومومن افغانستان درشهر ها ودهات لمس میکنند.
میراث کودتای خونین هفت ثور دها هزارکشته، صدهاهزاریتیم ومعلول ومعیوب ومیلیون ها آواره در ممالک همسایه ودور میباشد.رهبران بیخرد وخودفروخته احزاب خلق وپرچم تحت شعار سرخ بلوک شرق قرارگرفته بودند وازاحساسات وعقاید مردم مومن افغانستان هیچگونه آگاهی نداشتند.
علاوه برآن رهبران بیعقل وبی شعور احزاب خلق وپرچم برسرقدرت خیلی زود باهم درگیر شدند بالاخره جناح پرچم مزدور وخودفروخته ازبدنه دولت رانده شدند.یکسال وچهارماه که ازکودتای ننگین هفت ثور گذشت بین خلقی های آدم کش نیز برسر قدرت جنگ درداخل ارگ صورت گرفت.
بالشکر کشی نیروهای شوروی به افغانستان قدرت سیاسی به دست پرچمی ها قرارگرفت.پرچمی هاباارتباط مستقیم وهمه جانبه بادولت وقت شوروی ،دختران وجوانان را به نام پیشاهنگان برای تربیه درشوروی میفرستادند که این حرکت های جاهلانه شان بیشتر حزب پرچم را از جامعه ومردم افغانستان دور ومنزوی کردند.
درکنگره های حزبی وسیاسی احزاب خلق وپرچم ازلنین به عنوان رهبر زحمت کشان جهان یادمیشدند درحالیکه مردم مومن افغانستان ازین شعار های کمونیستی متنفر بودند وبه جهاد ومبارزات آزادی بخش شان سرعت بیشترمیدادند .
احزاب کمونیستی خلق وپرچم هیچگونه تلاش برای برابری حقوق ملیت های افغانستان نکردند بلکه برعکس برای اختلافات قومی ومذهبی فعالیت های زیاد نمودند تا ازین طریق بتواندصفوف متحد ویکپارچه مجاهدین ومبارزین آزادیخواه را متلاشی کنندکه درین مرام نفاق افگانه خود ناکام شدندو احزاب خلق وپرچم ناچار به تسلیمی گردید. درروزهای پسین حکومت خلق وپرچم تمامی دارای وپول بانک های افغانستان به اعضای حزب خلق وپرچم تقسیم شدند که این عمل شان به یک دزدی آشکار وشرم آور به همه ملت مومن افغانستان معلوم است،طوریکه مرحوم سبقت الله مجددی موسس دولت مجاهدین بعد از گرفتن قدرت درکابل گفت که در بانک های افغانستان یک افغانی هم باقی نمانده است.
بعدازسقوط حکومت خلق وپرچم وروی کار آمدن حکومت مجاهدین متاسفانه بنا به خودخواهی بعضی جناح های مجاهدین جنگ خانمانسوز دیگری درافغانستان شعله ورشد وشهر کابل به ویرانه مبدل گردید وهزاران کشته وآواره نتیجه چهارسال حکومت مجاهدین درافغانستان میباشد.
ع.ناصری

>>>   چه حرفهاي كوته بينانه اي روسيه را شما بيرون نكرديد آمريكا بيرون كرد شما نه سلاح داشتيد نه جنگيدن بلد بوديد اتفاقا تو بي بي سي نشون داد آمريكا چقدر باهوش عمل كرده و روسها تا مدتها نميدانستند چه بلايي سرشان ميايد پاكستان هر كاري ميكند. تحت امر آمريكا و با سرمايه عربستان است شماها حتي دشمن خود رانمي شناسيد به هند مي گوييد كشور دوست درصورتي كه داعش افغانستان و قسمتي از طالبان در دستان هند است هند از آرامش افغانستان زيان ميبيند كه پاكستان تمام تمركزش به سمت هند و دريگيري با آن كشور ميرود چه بهتر كه هردو كشور در افغانستان بجنگند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است