رییس استخبارات نظامی امریکا به آتش بس بدبین است
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۰۴    ۱۴۰۰/۲/۱۱ کد خبر: 166956 منبع: پرینت

رییس استخبارات نظامی امریکا می‌گوید که سطح خشونت‌ها در افغانستان بلند است و رسیدن به یک آتش‌بس درازمدت نیز یک احتمال خیلی قوی نیست.
اسکات دیوید برییر تأکید می‌کند که طالبان پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان بر حکومت افغانستان فشار خواهند آورد.
به گزارش طلوع، او در این باره اظهار داشت: «خشونت‌ها در افغانستان که مذاکرات صلح آن در سال ۲۰۲۰ آغاز شدند، همچنان زیاد است. احتمال اندکی وجود دارد که گفتگوها به یک آتش‌بس درازمدت و یا کاهش خشونت بانجامند؛ همزمان با این، طالبان به آوردن فشارهای نظامی بر حکومت افغانستان ادامه می‌دهند.»

در همین حال، آوریل هاینس، رییس استخبارات ملی امریکا می‌گوید که اکنون امریکا بر تأمین امنیت نیروهایش که از افغانستان بیرون می‌شوند، تمرکز دارد.
او بیان داشت: «نهادهای استخباراتی امریکا اکنون بر پشتیبانی از روند خروج نیروهای مان از افغانستان متمرکز استند تا اطمینان یابیم که برای حمایت از کار وزیر دفاع و رییس ستاد ارتش، اطلاعات استخباراتی لازم را فراهم می‌سازیم و آنان نیروهای مان را به‌گونۀ مصون، منظم و سنجیده به کشور ما باز می‌گردانند.»

همزمان با این، جین شهین، یک سناتور امریکایی می‌گوید که زنان افغان پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان با تهدیدهایی روبرو خواهند شد: «متأسفانه گزارش استخباراتی می‌گوید که پس از خروج امریکا، زنان و دختران افغان شاید با تهدیدهایی روبرو شوند.»

از سویی هم، شبکه سی ان ان به نقل از دو عضو شبکۀ القاعده گزارش می‌دهد که روابط القاعده با طالبان و طالبان پاکستانی به‌گونۀ «برادرانه» ادامه دارد و ادامه خواهد داشت.
این دو عضو القاعده در پاسخ به پرسش‌های سی ان ان نوشته‌اند که به جنگ با امریکا ادامه خواهند داد تا این کشور از سراسر جهان اسلام بیرون شود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استخبارات امریکا
آتش بس
نظرات بینندگان:

>>>   وظیفه یک سرباز و یک جنرال چیست؟
جنگ است.
بنأ همیش از جنگ سخن میگویند و از دفاع در مقابل دشمن و از حمله بالای دشمن.
وظیفه استخبارات چیست؟
کشف پلان های جنگی دشمن.
بنأ او نیز از توطئه دشمن و پلان های جنگی دشمن و ادامه جنگ سخن میگوید.
وظیفه ادارات ملکی و شورای صلح چیست؟
آنها وظایف ملکی خویش را انجام میدهند و طرفدار صلح هستند که پلان های کاری شان پیش بزود و شورای صلح نیز در هر مصاحبه شان آیات مکی زیادی را مثال می آورند که خداوند در باره صلح چنین و چنان گفته است و هرکه یک نفر را به قتل برساند ،مثل آن است که همه جهان را به قتل برساند و هرکه یک نفر را از مرگ نجات دهد،مثل آن است که همه جهان را نجات بدهد.
پس هرکس نظر به وظیفه خویش تبلیغات میکند.
آمدیم سر قدرت و منابع مالی این گروه ها.
درین جای شک نیست که قدرت مالی نظامی ها به مراتب زیادتر از قدرت مالی ملکی ها است.بنأ برای ادامه جنگ آنها امکانات بیشتر دارند،نظر به ملکی هایی که قدرت مالی کمتر دارند و توان بمیان آوردن صلح را ندارند،هرچند از نگاه کتلوی،جمعیت صلح خواهان چند برابر جمعیت جنگ خواهان است.
به هرصورت این را همه میدانند که جنگ به این زودی ها در افغانستان خاموش شدنی نیست.زیرا افغانستان پروبلم های عمیقتر و اختلافات عمیق تر نظر به موجودیت قوای خارجی در افغانستان دارد و خروج نیرو های خارجی به معنی ختم جنگ در افغانستان نبست.
چنانچه جو بایدن رییس جمهور امریکا میگوید که مردم افغانستان هیچوقتی با هم متحد نبودند و هیچوقتی باهم متحد نخواهند شد.
هرچند در امریکا نیز کم کم اختلافات نزادی اوج میگیرد.
سیاه پوستان که قرن ها در امریکا برده بودند و از نگاه اقتصادی عقب مانده اند و دست به جرم و جنایت میزنند،توسط پولیس مورد حمله قرار میگیرند،حالا هر عمل نیرو های پولیس را در مقابل خویش عمل نژاد پرستانه میبینند و دست به مظاهرات میزنند.
خصوصاً در فروش مواد مخدره سیاه پوستان زیاد دست دارند.
بنأ دولت تصمیم دارد که فروش مواد مخدره را دیگر جرم نپندارند و در نتیجه جلو جرم و جنایت را کم کنند.اما در مقابل گراف معتادین به مواد مخدره بالا میرود.

>>>   آتش بسی در کارنیست خود را فریب ندهید و مردم را فریب ندهید.
امریکا برای نابودی مردم افغانستان با پاکستان معاهده صلح بسته است که قدرت را بدست آی اس آی پاکستان که رهبر اصلی طالبان اند بدهد. بقول روزنامه رویترز طالبان مدت یکسال است که امنیت تمام پایگاههای خارجی را در افغانستان بعهده گرفته اند. پس طالب مزدور پاکستان است و پاکستان غلام دالرهای امریکایی است. سربازان مخفی امریکا در افغانستان حضور دارند. طالبان ....زنجیری امریکا اند. انتقال سیستم پیشرفته موشکی به افغانستان برای جنگ با چین و روسیه است. امریکا همه مردم افغانستان را حاضر استقتل عام کند لیکن از پایگاه نظامی در افغانستان نمیگذرد و برایش پنجاه هزار طالب کفایت میکند. امریکا به خاک، معادن و تریاک افغانستان نیاز دارد. امریکا بطور واضح افغانستان بدوره بعد از خروج شوروی از افغانستان برمیگرداند و آن را بکلی تخریب میکند.
یک راه وجود دارد یا مرگ یا آزادی.

>>>   تا زمانیکه غنی در قدرت باشد صلح نمی اید بغض مردم می گویند دستاورد های ببست ساله اما این را نمی گویند که در طول ۲۰ سال این قدر جوانان و مردم افغانستان که کشته در تاریخ کشته نشده است کدام دست آورد همه دختران و زنان افغانستان به فحشا روی آورده اند فقط برای یک چند نفر محدود که ور ۲۰ سال همه دالر ها را در جیب خود انداختند

>>>   "رییس استخبارات نظامی امریکا می‌گوید که سطح خشونت‌ها در افغانستان بلند است و رسیدن به یک آتش‌بس درازمدت نیز یک احتمال خیلی قوی نیست.
اسکات دیوید برییر تأکید می‌کند که طالبان پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان بر حکومت افغانستان فشار خواهند آورد." تشکر که اسرار تانرا فاش ساختید. خران هم میدانند که شما خود "کوزه گرو کوزه خر و کوزه فروش" اید و ملیشه ها ساخته خودتان و چرکستان است و پلان ها هم در دست خودتان. حالا این گپ ها را میزنید زیرا سرنوشت مذاکرات برجام هنوز روشن نیست و شاید به درازا بکشد.
آتش خاوری

>>>   اگر ترس از نقض حقوق بشر نبود این همه طالب در زندانها نونخور اضافه دولت نمیشدند همه را نه ولی عده زیادی را میکشت بقیه خود ماست هارا کیسه میکردند وقتی طالب هرجنایتی میکند و میداند کشته نمیشود وسرانجامش ازادی است چرا نکند درعوض پول هم خانواده اش تامین میشود هم پایانش ازادی است حالا که امریکا رفته خواهید دید غنی از خوده طالبان است همانقدر سفاک وقدرت طلب وخواهید دید طالبان بیشتراز تمام این سالها کشته خواهد داد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است