هیأت ارگی ها و شورای مصالحه در قطر چه می کنند؟
طالبان درک کرده اند که هیأت حکومت هیچ کاره و بیکاره هستند و تمام صلاحیت در دست حلقه تنگ سه نفره در دورن ارگ است که خود شورای مصالحه را قبول ندارند چه رسد به آنهایی که در قطر خوابیده اند 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۹    ۱۴۰۰/۲/۱۱ کد خبر: 166964 منبع: پرینت

با اعلام اداره جوبایدن ریس جمهور ایالات متحده آمریکا مبنی بر تصمیم اخراج تمام قوای نظامی آمریکا و ناتو الی ماه سپتامبر سال جاری دیگر تفاهم نامه آمریکا با طالبان و پیمان استراتژیک آمریکا با افغانستان ملغی قرار گرفته است و آمریکا به صورت یک جانبه مطابق به منافع کشور خود در باره افغانستان تصمیم می گیرد و این تصمیم آمریکا را طالبان درک کرده اند و با هیأت ناچل و بی صلاحیت ارگی ها و شورای مصالحه مذاکره نمی کنند، هیأت ارگی و شورای مصالحه خود به خاطر امتیاز و معاش بلند دالری در دوحه قطر سکوت اختیار کرده اند چون در افغانستان در بدل امتیاز و دالر هیچ کسی شرم نمی دارد.

حالا باید یک هیأت ارگی ها و شورای مصالحه با یک امتیاز دیگر به دوحه قطر بروند تا آن هیأت قبلی را برگردانند، عجب وضعیت در افغانستان آمده است چنین هیات و چنین مذاکره با چنین شرمساری در دنیا وجود نداشته است.
اکنون همه میدانند که دیگر میان آمریکا و طالبان و حتی میان آمریکا و اداره کابل کدام تعهدی وجود ندارد که هیأت ارگی ها و شورای مصالحه در قطر پشت دروازه های طالبان در انتظار چشمک زدن بمانند چون طالبان درک کرده اند که این هیأت هیچ کاره و بیکاره هستند و تمام صلاحیت در دست حلقه تنگ سه نفره در دورن ارگ است که خود شورای مصالحه را قبول ندارند چه رسد به آنهایی که در قطر خوابیده اند.

با پیشکش کردن جلسه ترکیه که طرح جدید زیر نظر سازمان ملل متحد تدارک دیده شده است آمریکا و خلیلزاد در آن نقش اساسی ندارند زیرا از توافقنامه که بر اساس آن جلسه قطر ادامه داشت خارج شده اند.
خلیلزاد به صراحت در کمیته خارجی مجلس سنای آمریکا گفت که دیگر این به خود افغان ها تعلق دارد که بعد از خروج آمریکا و ناتو باهم صلح می کنند و یا باهم می جنگند این گفته خلیلزاد به این معنا است که دیگر مسوولیت مسأله افغانستان به دوش آمریکا نیست و هرچه می شود شود و حتی سقوط ارگی ها را پیش‌بینی کرد، پس بودن این هیأت به دوحه قطر برای چه است؟

البته اعضای هیات به خاطر امتیاز بلند دالری سکوت اختیار کرده اند و با رسانه ها مصاحبه نمی کنند که مبادا کسی در این زمینه تبصره نکنند و راستی هم همگی این هیأت را فراموش کرده اند و حتی تلویزیون ها از سکوت و خواب آنها گزارش پخش نمی کنند.
گرچه در افغانستان فعلأ زنگ چور زده شده است ارگی ها و وابستگان ارگی ها روزمره اسعار و طلا را از افغانستان خارج می کنند و بد نیست که این ها هم نصیب خود را بگیرند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هیأت ارگی ها
شورای مصالحه
نظرات بینندگان:

>>>   هیچ هیچ و هیچ. وقت خود و مردم را تلف میکنند و زمینه را برای پلانهای ورانگر و خطرناک امریکا آماده میکنند.
آتش بسی در کارنیست خود را فریب ندهید و مردم را فریب ندهید.
امریکا برای نابودی مردم افغانستان با پاکستان معاهده صلح بسته است که قدرت را بدست آی اس آی پاکستان که رهبر اصلی طالبان اند بدهد. بقول روزنامه رویترز طالبان مدت یکسال است که امنیت تمام پایگاههای خارجی را در افغانستان بعهده گرفته اند. پس طالب مزدور پاکستان است و پاکستان غلام دالرهای امریکایی است. سربازان مخفی امریکا در افغانستان حضور دارند. طالبان سگان زنجیری امریکا اند. انتقال سیستم پیشرفته موشکی به افغانستان برای جنگ با چین و روسیه است. امریکا همه مردم افغانستان را حاضر استقتل عام کند لیکن از پایگاه نظامی در افغانستان نمیگذرد و برایش پنجاه هزار طالب کفایت میکند. امریکا به خاک، معادن و تریاک افغانستان نیاز دارد. امریکا بطور واضح افغانستان بدوره بعد از خروج شوروی از افغانستان برمیگرداند و آن را بکلی تخریب میکند.
یک راه وجود دارد یا مرگ یا آزادی.

>>>   ریاست امنیت ناملی درکجاست چی مصروفیتی دارد؟؟؟ این سربازان گمنام که میگویند درکجا هستند این پرسونل همیشه بیدار که می گویند درکجایستند ومصروف چی کاری هستند؟؟؟
اشرار ترورست هر روز بیست سی پنجاه هموطن بگناه وجوانان پولیس را شهید میسازند چرا یک مرتبه هم نشاد که ریاست امنیت ملی یا همان چوپان دروغگو یک انتحاری را پیش از انفج زنده دستگیرکند ویا حدا قل از انفجار جلوگیری کند؟؟؟درلوگر صد ها اننسان غریب وبیگناه نمتضرر شدند صد ها فامیل درماتم نستند کی باید از ین مردم دفاع کند؟؟
ریاست های بیشماری که جلوگیری از ین جنایت مزدوران استخبارات پاکستان وظیفه شان است:
ریاست عمومی امنیت ملی که پنجصد ریاست دیگر درتشکیلش است
ریاست تروریزم وزارت داخله
ریاست تروریزم وزارت دفاع
ریاست استخبارات وزارت داخله
ریاست کشف وزارت دفاع
ریاست های بیشمار جنائی درکابل وولایات
ریاست کنترول ساحوی
وده ها ریاست دیگر درچوکات وزارت داعله دفاع وکمپنی خصوصی امنیتی پتنشیر وردک لمتد
ر

>>>   تعدادی از اتها تقاضای پناهندگی دادع اند

>>>   زمانیکه ایرانی ها مخالف پیمان افغانستان با آمریکا بودند چقدر توهینها به آنها نشد
حالا آمریکاییها بدون کدام تشویش این ملک ویران رها کرده و ایرانیها هم دیگر تمایلی برای دخیل شدن در مذاکرات ندارند
بقدری که به آنها توهین شد و بیرق آنها را آتش زدن افغان ملتیها و ایران میتوانست از طرف فارسیوان ها در مذاکرات باشد چون ارگ و طالب همه از پشتون است ولی ما افغانها اول عمل می کنیم بعد فکر

>>>   معاش وسفریه شان چارج میشود درانجا انتحار نیست انفجار نیست کاروبار تجارت هم سهل تر است دیگر چی میکنند که به افغانستان برگردند؟ تا زمانیکه حکومت قطر آنان را به زور بیرون نه اندازد

>>>   حریق سازی سرمایه های ناچیز مردم بیدفاع ما دوام دارد وقتی همه مارکیت ها حریق شدند حالا نوبت تیل و گاز است گاهی درهرات گاهی درتوغندی زمانی درکابل > فقط هدف جاسوسان کشورهای همسایه تباهی مردم افغاننستان است
خداوند مغفرت کند بخش های استخبارات وکشف افغانستان را که در زمان حیات شان حتی تعداد ریاست های شان بیشتر از تعداد پرسونل ترورست ومزدور آی اسآی است مثلا یک فردی بنام عاصی در شئورای امنیت تعیین گردیده که قبلا رئیس ریاست 700 بوده است آیا درامریکا صرغ درشورای امنیت شان به این تعداد تشکیلات وجود دارد ؟؟؟؟
به اساس پیشنهاد داکتر حمدالله محب، مشاور امنیت ملی و منظوری رییس جمهوری، ضیا عاصی به عنوان رييس اصلاحات سكتور امنيتى و انكشاف رهبرى تعیین شد.
عاصی پیش از این در دفتر شورای امنیت ملی به حیث رییس ریاست ۷۰۰ کار کرده بود.

>>>   هیات بهتر است از دوحه بر نگردند و از همان جا در فکر پناهندگی به غرب باشند.
با تکمیل فرار غربی ها و سگ شویان شان ما آغاز به طالب کشی میکنیم و در نهایت چکش را بر فرق میخ خواهیم کوبید و پاکستان را به آتش خواهیم کشید تا دیگر لر و بر خواهان ته شان نسوزد و بعد سالها به آرزوی پشتونستان بزرگ شان برسند و بعد خکدشان تصمیم بگیرند که با پاکستان چه میکنند چون افغانستان دیگر همسایه پاکستان نخواهد بود.

>>>   نوع جنگ روانی در افغانستان در حال جریان است امریکایی ها سال‌های در افغانستان ماندن حالا همه با این باور رسیده اند که گویا این حقیقت امریکا بدن هیچ دست آوردی میدان به رقبای خود واگذار می‌کند شک نداشته باشید که امریکا قسمت از ارتش خود را در افغانستان حفظ خواهند کرد به نتیجه که حکومت امریکا رسیده اینست که جنگ آفغاسنان باید توسط خود افغان‌ها مدیریت شود و آنها در عقب تنور داغ جنگ مصروف نان خوردن باشند

>>>   اجماع سیاسی سیاست مداران مومن وصادق ومشارکت همگانی برای روند صلح درافغانستان جنگزده نهایت موثرومفید است.باعملی شدن چنین طرحی میتوان رهبران وسیاست مداران موافق ومخالف راباروحیه حب الوطنی بالای یک میز مذاکره جمع نموده وبرای قضایای مهم وسرنوشت ساز افغانستان جنگزده وویران شده تصمیم مفید وصلحجویانه بیگیرند.جنگ خانمانسوز وویران گر بیش ازچهل سال درافغانستان ده هزار کشته،صدهاهزار معیوب ومعلول وملیون ها آواره ومهاجر درممالک همسایه ودور بجا گذاشته وهنوز هم متاسفانه این وضعیت مایوسانه ووحشت درافغانستان ادامه دارد.سیاست مداران دلسوز وصلحجو افغانستان ازهرجناح واحزاب سیاسی بدون ضیاع وقت وتعلل درپروسه صلح ،به یگ تصمیم نهایی انسانی ودلسوزانه هرچه سریعتر تصمیم بیگیرند وعملا صلح عادلانه پایدار وامنیت دایمی را بدون درنظرداشت ملحوظات فکری سیاسی ،شرایط منطقوی وبین المللی درافغانستان جنگزده عملی سازند.سیاست مداران دلسوز وصلح جو ووطن دوست مومن نگذارند که بیشتر ازین مردم جنگزده افغانستان با انفجار، انتحار، بمب گذاری ها،ترور،وحشت ،فقر ومایوسی شب وروز را سپری نماید.درقرآن کریم خدای جل جلاله فرموده الصلح خیرا.یعنی صلح عمل خیر ونیک است،خدای جل وجلاله در قرآن کریم نیز فرموده:واعتصمو بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا.یعنی همه باهم برای وحدت به ریسمان خداوند دست بیاندازید ونگذاریدکه ازهم متفرق وپراگنده شوید.پس بیاید که برای جلوگیری بیشتر ازخونریزی وکشتار هموطنان افغانستان وتحقق صلح پایدار،امنیت دایمی، مشارکت سیاسی وسیع وهمگانی همه باهم ملت مومن وجنگزده افغانستان را ازانواع پریشانی نظامی وسیاسی وفقر وتنگدستی نجات داده وبرعکس برای رشد وترقی،انکشاف وسرسبزی افغانستان تلاش خستگی ناپذیر نماییم.از ممالک همسایه،ممالک دور وبین المللی نیز استدعامینماییم که درین زمینه با ملت مومن وسیاست مداران وطن دوست وصلحجو افغانستان صادقانه تلاش مداوم خودراادامه دهند که انشالله هرچه زودتر ملت مومن وجنگزده افغانستان شاهد صلح عادلانه پایدار،وامنیت سرتاسری درافغانستان باشیم،محو ونابود باد ماجراجویان ونفاق افگنان درافغانستان، جاوید ومستدام باد همزیستی مسالمت آمیز تمامی اقوام برابر افغانستان،
ومن الله التوفیق.عبدالرشید ناصری ازآسترالیا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است