نگاهی به مناطق تحت کنترل طالبان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۸    ۱۴۰۰/۲/۱۲ کد خبر: 166967 منبع: پرینت

پس از گذشت دو دهه از حمله آمریکا به افغانستان، نیروهای خارجی درحالی روند ترک این کشور را آغاز کرده‌اند که ۶۷ درصد شهرستان‌های افغانستان تحت کنترل و یا تحت درگیری قرار دارد.
به گزارش تسنیم، ایتلاف نظامی به رهبری آمریکا در افغانستان درحالی روند خروج از این کشور را آغاز کرده است که طالبان از همیشه قدرتمندتر است و دولت افغانستان تنها بر 32 درصد از خاک افغانستان کنترل دارد.

براساس آمارهای منتشر شده توسط «لانگ‌وار ژورنال»، از مجموع شهرستان‌های افغانستان، 127 شهرستان در کنترل دولت، 193 شهرستان تحت درگیری و 77 درصد نیز در کنترل طالبان است.
گزارش می‌افزاید که 43 درصد جمعیت افغانستان در مناطق تحت کنترل دولت، 43 درصد در مناطق تحت درگیری و 14 درصد نیز در مناطق تحت کنترل طالبان زندگی می‌کنند.

«بیل راجیو» سردبیر لانگ‌وار ژورنال در تشریح نقشه وضعیت افغانستان می‌گوید: دولت در بسیاری از شهرستان‌هایی که در طبقه‌بندی تحت درگیری قرار گرفته تنها مراکز را تحت کنترل دارد، فکر می‌کنم وضعیت نقشه باید بدتر از این باشد.
دو دهه حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان برای این کشور امنیت را به همراه نداشت و حتی پایتخت بشدت محافظت شده افغانستان نیز امن نیست.

براساس آمارهای دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما)، در سال 2020 بیشترین تلفات غیرنظامیان در میان ولایت‌های این کشور متعلق به کابل بود که بر اثر رویدادهای امنیتی 255 غیرنظامی کشته و 562 تن دیگر نیز زخمی شدند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
نیروهای خارجی
نظرات بینندگان:

>>>   خود کرده و خود بافته! اینها توسط خود غربی ها جابجا شده اند و هر چه داعشی مفسد الارض و شکست خورده در سوریه و عراق بود هم نیم بنام داعش و نیم هم در بست طالبان به جمع شان اضافه شذ (البته با توافق مافیای ارگ). حالا خودشان هم آمار میدهند.
آتش خاوری

>>>   این بار همرا با طالب پاکستان نیز نابود میشود.

>>>   تمام مناطقی که تحت کنترل طالبان در حقیقت توسط پاکستان اشغال شده است. طالبان درواقع نیروهای پاکستان است که علیه ملت ما تجهیز و تمویل می گردد. در ولایات جنوب و جنوب غرب حتی در شهرهایی که تحت تسلط دولت است، پول پاکستانی می چلد و در معاملات بزرگ مثل خریدن خانه و موتر پول افغانی اعتبار ندارد و با پول پاکستانی معامله می شود. در این شهرها قوانین ترافیکی پاکستان حاکمیت دارد. دولت اشرف غنی درگیر قوم گرایی و تقسیم پول در بین اقوام خود شده و کشور را دو دستی تقدیم پاکستان می کند. اشرفغنی اصلاً هیچ قدمی برای حل مشکلافغانستان برنداشته و بر نمی دارد و پیوسته خود چاش و بحران ایجاد می کند و دشمن هم از این بحران و چالشها سؤاستفاده نموده و به آسانی در داخل دولت نفوذ کرده و دولت رااز داخل می پوساند.

>>>   طالبان=امنیت=رفاه

>>>   این تصرفها و تحویل زمین به طالبان عمدی از طرف آمریکا و غربی ها و اشرف غنی می باشد. مردم غیر پتشون متحد شود و حکومت فدرالی خود را تشکیل بدهد و باز به بنید که طالب چند وسوالی را در اختیار گرفته می تواند؟

>>>   طالبان=جهالت=وحشت=بی‌فرهنگی

>>>   اخوانیزم یعنی دشمن بشریت!

>>>   باذن اله تعالی امارت اسلامی افغانستان ملت افغانستان رابزودی به رفاه وآزادی وکرامت انسانی میرسانند مقدمات آن فراهم شده ودرسراسر مملکت دیده میشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است