ارتش آلمان به ماموریت خود در افغانستان پایان داد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۰    ۱۴۰۰/۲/۱۲ کد خبر: 166973 منبع: پرینت

ارتش آلمان فدرال روز جمعه ماموریت آموزشی و مشورتی خود در افغانستان را پایان داد. نیروهای آلمانی بعد از تقریباً ۲۰ سال ماموریت در افغانستان حالا برای خروج از این کشور آمادگی می‌گیرند.
به گزارش صدای آلمان، وزارت دفاع آلمان فدرال روز جمعه اعلام کرد که ماموریت سربازان‌اش در افغانستان برای آموزش و مشورت‌دهی به نیروهای امنیتی افغانستان پایان یافته است.

جو بایدن، رییس جمهور امریکا، در نیمه ماه اپریل اعلام کرد که می‌خواهد سربازان امریکایی را تا یازدهم سپتامبر، یعنی بیستمین سالروز حملات تروریستی سال ۲۰۰۱، از افغانستان بیرون کند.
از آنجایی که سربازان ناتو در ماموریت افغانستان به امکانات نظامی امریکا وابسته هستند، این تصمیم جو بایدن به معنای پایان ماموریت کشورهای عضو این پیمان نیز است.
اخیراً حدود ۱۰ هزار سرباز خارجی در افغانستان مستقر بودند. آلمان با حدود ۱۱۰۰ سرباز بعد از امریکا دومین واحد بزرگ نظامی را در افغانستان دارد.

در دو دهه ماموریت ارتش فدرال آلمان در افغانستان به صورت مجموعی بیش از ۱۰۰ هزار سرباز این کشور به صورت نوبتی ماموریت انجام داده اند و شماری از آنها چندین بار به این ماموریت رفته اند. ۵۹ سرباز آلمانی در این کشور جان باختند که ۳۵ تن آن‌ها در درگیری‌ها و یا حملات کشته شدند.
به این ترتیب مرگبارترین عملیات نظامی آلمان بعد از جنگ جهانی دوم پایان می‌یابد.

ارتش آلمان باید در ماه‌های آینده تجهیزات نظامی مانند وسایط نقلیه، هلیکوپترها، سلاح‌ها و مهمات را با هواپیما‌ها به آلمان انتقال دهد که حجم آن‌ها برابر با حدود ۸۰۰ محموله کانتینری می‌شود.
اردوگاه چندملیتی مارمل در مزارشریف به رهبری اردوی آلمان، اخیراً با فرستادن هاوان اندازها تقویت شده است تا حملات احتمالی گروه اسلامگرای افراطی طالبان در جریان خروج عقب زده شوند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارتش آلمان
ماموریت افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   فرار شان هرچه زود تر تکمیل شود همان اندازه نابودی طالب سرعت می یابد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است