سفر مخفیانه غنی به پاکستان
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۹    ۱۴۰۰/۲/۱۲ کد خبر: 166977 منبع: پرینت

به سفر مخفیانه غنی به چکلاله (راو لپندی) پاکستان و ملاقات دو ساعت و نیم اش با قمر بجوا رییس ستاد ارتش پاکستان، کمترین تردیدی ندارم. اما از دید من ملاقات دو به دوی بجوا با غنی (در داخل طیاره ای حامل غنی) شاید روی نکات ذیل بحث گردیده باشد که:
- مرا در قدرت نگهدارید، هرخواست که شما و طالبان دارید با کمال میل و بدون فروگذاشت برآورده میسازم.

- اگر تمایلی به حفظ قدرت من نداشته باشید، زمینه به گونه ای مساعد گردد که قبل از قدرت گیری طالبان، من تمام جزایر قدرت اقوام دیگر را که اکنون دم از « مقاومت ملی » میزنند، باید بردارم. این کار بدون کمک شما وطالبان ممکن نیست.

- با برداشتن مقاومت گران ضد طالب، من حاضرم که دروازه هارا برای تسلط کامل طالبان در قدرت مساعد نمایم. اما شرط من در همه این جابجایی ها این است که:
با بی بی گل بطور مصئون از افغانستان خارج شوم و بازهم اجرای این سناریو بدون همکاری شما ممکن نیست. اینکه این دونفر (غنی و بجوا) به کدام توافقی رسیده باشند، معلوم نیست. چون پاکستان برای حفظ حاکمیت در حال احتضار غنی و جمهوری سه نفره آن خود را بدنام نمیسازد.

دونشانه مهم آن را میتوان چنین برشمرد:
1 - افشای این سفر مخفیانه بدستور اطلاعات پاکستان از سوی مشهورترین ژورنالیست پاکستانی مسوول تلویزیون مشهور «جیو»، کامران خان.
2 - ملاقات صادق خان با عناصر غیر قبیله اشرف غنی در هنگام سفر رسمی یکروزه اش به کابل.

علی تقوایی
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی پاکستان
شایعات
نظرات بینندگان:

>>>   جناب غنی برای بجوا گفته است: تاهنوز کارهای باقیمانده امانی تکمیل نشده برایم وقت بدهید !

>>>   بلی، فرق بین طالبان ارگی و طالبان کویته و پشاوری فقط همان فرق بین سگ زرد برادر شغال است۰ اوغان اوغان است، و هدف همه این ها در نخست اوغانولی و تمامیت خواهی به اساس اوغانولی است۰ دین ویا دیموکراسی فقط روکش ها هستند۰ مگر در کردار کرزی خلیلزی احمدزی ویا آن زی های طالبان کدام فرقی می بینید؟
غیر اوغان ها یا غیر پشتونها باهم سخت متحد شوید، تفنگ های تانرا آماده بسازید و از خود و یکدیگر خود متحدانه دفاع کنید۰

>>>   این غنی فاشیست خاین مزدور امریکاست و امریکا افغانستان را به پاکستان داده است که برای امریکا آماده کند. معادن و خاک برای پایگاه نظامی از امریکا و تریاک در شراکت و آب از پاکستان. مردم افغانستان باید توسط طالب همه کشته شوند. تمام مکاتب باید ویران شود. معارف نابود شود اندک مردم که باقی میمانند باید در جنگل و غارها زندگی کنند. امریکا خان و پاکستان آب افغانستان را ضرورت دارند. مردم باید بیدار شوند و از حق زندگی در خانه خود دفاع کنند.

>>>   بی بی گل حق ملا هیبت شیطان رسیده ، جایی رفته نمیتواند.

>>>   به نویسنده ۴چکار داری به همسر غنی بسیار حرف ناشایست زدی برادر ما حق داریم نظر بدهیم حرف بزنیم اختلاف نظر داشته باشیم ساعت ها بحث کنیم لیکن حق نداریم ناسزا بار یکدیگر کنیم وحتی همسر غنی یا هرشخصی ما میتوانیم صرفا اعمال ایشان را نقد کنیم نه دست درازی به حیثیت شان این خطاست
به امید موفقیت تو هموطنم

>>>   رهبران افغانستان نزد پاکستانی ها برابر یک موش ارذزش ندارند

>>>   شاید پارلمان پاکستان برای صوبه پنجمش که اوغانستان است بودجه تصویب کند گرچه سال مالی شان قبلا سپری شده اما باز هم صدراعظم میتولاند فوق العاده این کار را کند

>>>   غنی به خاطر قدرت از هر چیزی خود می گذرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است