دولت و طالبان شماری از زندانیان را آزاد می‌کنند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۸    ۱۴۰۰/۲/۱۳ کد خبر: 166984 منبع: پرینت

طالبان اعلام کرده که ده‌ها زندانی دولتی را در ماه رمضان آزاد می‌کند. دولت افغانستان نیز رهایی صدها زندانی را آغاز کرده است.
در همین خصوص محمد اشرف غنی، فرمان عفو و تخفیف مجازات شماری از زندانیان را به مناسبت هشتم ثور، سالروز پیروزی مجاهدین داده است. در این فرمان مشخصا از زندانیان طالبان نام برده نشده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان به بی‌بی‌سی گفت که این گروه در نظر دارد شماری از زندانیان را در ولایت‌های مختلف رها کند، اما او شمار دقیق آنها را ذکر نکرد.
طالبان ۲۲ زندانی شامل نیروهای دولتی را آزاد کرد، از جمله هفت سرباز که دو نفر آنها زخمی اند و در زمان حمله طالبان به پاسگاه‌های امنیتی در غزنی به اسارت درآمده بودند.

سال گذشته، دولت افغانستان بیش از پنج‌هزار زندانی طالبان را براساس توافقنامه دوحه میان آمریکا با طالبان رها کرد، طالبان نیز یک هزار زندانی مربوط به دولت را آزاد کرد.
قبلا طالبان به بی‌بی‌سی گفته بود که حدود سه هزار زندانی که بیشتر شامل سربازان ارتش، پولیس و کارمندان دولتی هستند، در بند این گروه هستند.

از طرف دیگر، دولت افغانستان نیز به مناسبت سالگرد ورود مجاهدین به کابل رهایی شماری از زندانیان را آغاز کرده است که شامل زندانیان طالبان نمی‌شود.
شمار زندانیانی که قرار است دولت رها کند نیز در فرمان آقای غنی نیامده ولی قید شده چه کسانی مستحق رهایی‌ اند، که به نظر می‌رسد شامل محکومان جرایم جنایی هستند.

زندانیانی که به جرم راهزنی و سرقت مسلحانه و آدم ربایی و قتل عمد محکوم شده اند، شامل این فرمان عفو و تخفیف مجازات رییس جمهور افغانستان نمی‌شوند.
به گفته مسئولان، ۵۰۰ زندانی از زندان هرات در غرب و ۶۰ زندانی از زندان بغلان در شمال افغانستان براساس این فرمان آزاد شده‌اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زندانیان طالبان
دولت
نظرات بینندگان:

>>>   طالب ۲۰ نفر آزاد میکند و این بی عقل ۵۰۰ نفر

>>>   یعنی ارزش ۲۰ نفر ازاین طرف ، بیشتر از ۵۰۰ تروریست است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است