نامۀ کارمندان ادارۀ امور: برخورد مسؤولان قومی است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۳    ۱۴۰۰/۲/۱۶ کد خبر: 167016 منبع: پرینت

سی و سه تن از کارمندان برکنارشدۀ ادارۀ امور ریاست‌جمهوری با فرستادن نامه‌ای به طلوع‌نیوز مسؤولان ادارۀ امور را به برخوردهای قومی در این نهاد متهم می‌کنند و می‌گویند بی آن‌که روند کاری شان بررسی شود از این نهاد برکنار شده‌اند.

این کارمندان نوشته‌اند که به آنان گفته شده بود بست‌های کاری شان تنقیص شده‌اند اما پس از آن‌که برکنار شدند افراد تازه‌یی به‌جای آنان گماشته شده‌اند.
این کارمندان در حدود سه ماه پیش از بست‌های یک و دو در ادارۀ امور برکنار شده‌اند.

در دستور رییس‌جمهور گفته شده که سی و سه تن از کارمندان ادارۀ امور ازبهر تورم تشکیلاتی به وزرات شهدا و معلولان معرفی می‌شوند اما این کارمندان می‌گویند که هنوز در بی سرنوشتی به‌سر می‌برند.

وحید فرزه‌ای، حقوق‌دان گفت: «دارات دولتی نمی‌توانند بدون اجازه وزارت کار و امور اجتماعی کارمندان شان را به‌گونۀ گروهی از کار برکنار کنند. از جانب دیگر، برکناری گروهی کارمندان از یک نهاد دولتی به معنی عدم مصؤنیت کاری کارمندان است.»

عبدالظاهر تمیم، عضو مجلس نمایندگان نیز افزود: «ادارات و نهادی دولتی دیگری هم استند که کارمندان شان مصؤنیت وظیفه‌ای ندارند و هر گاهی که یک مقام و یا سرپرست به قدرت می‌رسد عدۀ زیادی از نخبگان را برکنار می‌کند.»
اما ادارۀ امور ریاست‌جمهوری می‌گوید که این کارمندان از بهر اصلاحات تشکیلاتی برکنار شده‌اند و بست‌های کاری آنان حذف شده‌است.

وزارت شهدا و معلولان در اینباره چیزی نمی‌گوید اما پیش از این صدها تن از کارمندان برخی از نهادهای دولتی دیگر چون وزارت‌های فواید عامه و معادن پترولیم و نظامیان ریاست محافظت رجال برجسته نیز ازبهر حدف شدن بست‌های کاری شان دست به اعتراض زده بودند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اداره امور
برخورد قومی
نظرات بینندگان:

>>>   خدا اشرف غنی ره ده غضب گرفتار کند کل ملت را تباه کرده است با این غول دنگی خود بیخی خر واره است این ره منفک کو این ره کم کو این ره زیاد کو
فرزانه استانکزی

>>>   زمانیکه تشکیل حکومت خراسان به طرح انگلیس و امیر ابدالی صورت گرفت، تمام دست اندرکاران احمد ابدالی از اهل تشیع بودند، ولی انگلیس ها متوجه شدند که این مردم فریب شان را نمی خورند نامه ای از هند به لندن فرستاده شد و تقاضای رهنماای شدند؛ در جواب مکتوب ذکر شده بود که عوض اهل تشیع مردم تاجیک را داخل حکومت سازید. و این کار انجام یافت ولی در تقاضانامه مکتوب دوم از لندن نوشته شده بودکه: این تاجیک ها « در دراز مدت » در فهم از تشیع کمتر نیستند. در جواب گفته شده بود؛ که کورترین قوم را داخل حکومت کنید و ما پشتون ها را داخل حکومت کردیم. منبع هفته نامه بامشاد چاپ تهران سال هی ۱۳۳۴ یا ۳۵
این همان سیاست کثیف است که تا حال ادامه دارد و روز به روز کشور به قهقراء سوق می یابد.
سهیل.

>>>   تا غنی خسی نشود مشکل حل نمیشود.
غنی لوگری محب و فضلی را استفاده میکند به شیوه لوگرش

>>>   این تک قومی وتک محوری حلقات فاشیستی ارگی های 3نفره است.دراکثر ادارات دولتی غیرپشتون هارا ازبدنه دولت تهی نموده اند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است