ادامه انهدام عامدانه تجهیزات نظامی همزمان با خروج
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۲    ۱۴۰۰/۲/۱۶ کد خبر: 167018 منبع: پرینت

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد که تاکنون ۶۰ هواپیمای ترابری C-۱۷ پر از تجهیزات نظامی از افغانستان خارج شده‌اند و قرار است ۱۳۰۰ قطعه تجهیزات دیگر نیز منهدم شود.
به گزارش تسنیم، در ادامه انهدام عامدانه تجهیزات نظامی توسط نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد که 1300 قطعه تجهیزات نظامی دیگر نیز برای انهدام شناسایی شده است.

بیانیه می‌افزاید که از آغاز رسمی روند خروج نظامیان آمریکایی تاکنون 60 هواپیمای ترابری C-17 پر از تجهیزات نظامی از افغانستان خارج شده‌اند.
براساس ارزیابی‌های سنتکام، تاکنون چیزی بین 2-6 درصد از کل روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تکمیل شده است.

پیش از این نیز «جان کربی» سخنگوی گفته بود که مقداری از این تجهیزات به آمریکا منتقل شده است، بخشی از آن به دیگر مناطق جهان ارسال شده و بخشی دیگر نیز در اختیار نیروهای افغان قرار گرفته و یا تخریب می‌شود.
گفته می‌شود که در دوهه اخیر حدود 700 پایگاه کوچک و بزرگ نظامی توسط آمریکا در افغانستان ساخته شده است که بسیاری از آنها را نیروهای آمریکایی پس از واگذاری یا خروج، تخریب کرده‌اند.

اقدامات نظامی آمریکایی برای تخریب تاسیسات و تجهیزات پایگاههای نظامی همواره مورد انتقاد بوده است.
به گفته کارشناسان آمریکایی‌ها، در آستانه خروج از افغانستان هیچ چیز با ارزشی را برای این کشور باقی نخواهند گذاشت.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نظامیان خارجی
پایگاه نظامی
نظرات بینندگان:

>>>   پس از 20 سال غرب زدگان آمریکا پرست باید فهیمده باشند که آمریکا شیطان بزرگ است و هر جا فتنه است زیر سر آمریکاست. داعش القاعده طالبان بوکو حرام و النصره و ... شیاطین کوچک اند.

>>>   سلاح ها اقسام و انواع گوناگون دارد و قدرت تخریبی آنها نیز متفاوت است.
از یک چاقو گرفته که شما میتوانید یک فرد را با آن زخمی و یا به قتل برسانید،تا یک بمب هایدروجنی پنجاه میگا تنی که قدرت تخریبی آن چنان است که شما صد میلیون موتر تکسی را بالای یک شهر که هرکدام نیم تن وزن دارند،از هوا بالای این شهر پرتاب کنید که در اثر آن نه از شهر نشانی میماند و نه از زنده جانهای آن و از اثر اشعه رادیواکتیفی آن،دهه ها یک گیاه هم درین شهر نخواهید رویید.س ضرور نیست که تمام سلاح ها در اختیار چه نیرو های دولتی افغانستان باشد که نفوذی های طالبان در آن وجود دارند و چه خود طالبان قرار داده شود.
در زمان موجودیت قوای شوروی در افغانستان،دولت امریکا برای سقوط دادند طیاره های روسی،راکت های استنگر در اختیار مجاهدین قرار داد که چندین طیاره روس ها و دولت وقت افغانستان را ذریعه آن سقوط دادند.
بعد از خروج سربازان روسی و سقوط دولت داکتر نجیب،دولت امریکا به بسیار مشکل توانست یک تعداد این راکت ها را دوباره از نزد مجاهدین خریداری کند و جمع آوری کند،هنوز هم یک تعداد شان گم است.
زیرا خطر آن میرفت که مجاهدین ازین راکت ها در برابر هواپیما های ملکی افغانستان و دیگر هواپیماهای خارجی که از روی خاک افغانستان به شکل ترانزیت میروند،استفاده میکردند.

>>>   امریکا نمیخواهد که اردوی افغانستان مجهز شود چون از طالبان حمایت میکند و ترورهای هدفمند و ترور نعمت روان و دیگر فرهنگیهای مظلوم به نقشه آی اس آی پاکستان سی آی ای امریکا و بخشی از امنیت ملی افغانستان توسط گروه طالبان اجرا میشود. طالب و داعش نقشه های آنها را تطبیق میکنند

>>>   میدانند که مجاهدین یابه اصطلاح عام اشرار صاحبا که حالا هم قدرت در دست آنان است این سلاح را برای طالب یا پاکستان ویا کدان کشور دیگر می فروشند

>>>   صد ملیون موتر تکسی را چگونه به هوا بالا میکنی؟؟

>>>   به نظر دهنده پنجم:
مقصد من این نبود که صد میلیون موتر تکسی را به آسمان بلند کنم،مقصد من از قدرت تخریبی سلاح است.
تیوری نسبیت انشتاین میگوید:انرژی معادل است با ماده ضرب سرعت نور به توان دو.
این به این معنی است که هر چقدر مقدار یک ماده زیاد باشد و هرچقدر سرعت آن در هوا زیاد باشد،به همان اندازه با برخورد آن با جسم دیگری انرژی زیاد آزاد میشود.
در روی زمین اگر همراه یک سنگچل به یک چیز بزنی،هیچ تأ ثیری ندارد.اما اگر همین سنگچل در هوا با استیشن فضایی که سرعت آن سی هزار کیلومتر فی ساعت است،برخورد کند،استیشن فضایی را سوراخ سوراخ میکند.
نمی فهمم که شما در مکتب فزیک خوانده اید و مسایل استاتیک و دینامیک و کیناماتیک که ماده را در حالت سکون و در حالت حرکت و همچنان حرارت ماده را مورد مطالعه قرار میدهد،چیزی خوانده اید و یا نه؟
قوه یک موتر را به اسپ بخار اندازه گیری میکنند،طور مثال یکصد و بیست و یا دوصد اسپ بخار.
آیا کدام وقت همراه دوصد اسپ چیزی را کش نموده یی که بدانی چقدر قوت دارند؟
بنأ این مقدار موتر در هوا نیز یک مثال است،این بدان معنی نیست که ما یکصد میلیون موتر را به هوا بالا میکنیم.

>>>   برای مردم فهیم وبا فرهنگ کشور ما مثل روز روشن است که طالب وحکومت سه نفره ای،غنی،وطالبان وداعش ، دریک جبهه قرار دارد و مردم مسلمان کشور ما درطرف دیگر ،
هدف کشتن مسلمین وانتحار وویزانی مکاتب ومساجد ،ویران کردن کشور و‌‌‌..
فروش اسلحه واز همه بدتر بدنام کردن اسلام است ، که هدفش جلوگیری از گسترش اسلام درجهان ،وسرخوردگی مسلمانان وبی زاری از دین است ،
باید مجاهدین دست به کار شود ومزدوران آس آ پاکستان و امریکا وانگلیس را از کشور خارج کند
به نظر من درد ورنج مردم وکشور ما بدون یک انقلاب دیگر مداوا نخواهد شد ،
علی بیگی از آلمان

>>>   مقایسه کنید با شوروی که بعد از خروج چند صد جت جنگی ده هارکارخانه چند هزار تانک چند ده اراده توپ و بیش از صد بالگرد تعداد زیادی مدرسه و ساختمان های حکومتی و... برای افغانستان بجا گذاشت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است