واگذاری پایگاه نظامی "بگرام" پس از تخریب تجهیزات
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۰۵    ۱۴۰۰/۳/۱۲ کد خبر: 167260 منبع: پرینت

همزمان با تخریب تجهیزات پایگاه بگرام، روند خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از این بزرگترین پایگاه نظامی در افغانستان آغاز شده است.
به گزارش اسپوتنیک، در ادامه روند خروج نظامیان آمریکایی و همزمان با ادامه تخریب تجهیزات نظامی، آمریکا روند انتقال این پایگاه را به نیروهای افغان آغاز کرده است.

ساکنان محلی در ولسوالی بگرام ولایت پروان می‌گویند که روزانه 20 تا 30 کامیون باربری تجهیزات نظامی تخریب شده به خارج این پایگاه انتقال می‌یابد.
مقامات آمریکایی در توجیه تخریب این تجهیزات می‌گویند که تجهیزات قابل انتقال به نیروهای افغان نیستند و برای جلوگیری از افتادن به دست «دشمن» از بین می‌رود.

پایگاه نظامی بگرام بزرگترین و مجهزترین پایگاه نظامی در افغانستان است و به گفته منابع روند خروج نیروها از این پایگاه آغاز شده و قرار است تا 15 روز دیگر پایان یابد.
بگرام از مهمترین پایگاه های نظامی در منطقه است که در طول ماموریت 20 ساله نظامیان آمریکایی در افغانستان مهمترین عملیات ها از آنجا مدیریت می شد.

براساس تازه‌ترین آمار رسمی از روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، تاکنون معادل 160 بار هواپیما C-17 تجهیزات نظامی از افغانستان خارج شده و بیش از 10 هزار قطعه تجهیزات نیز برای تخریب به آژانس تدارکات دفاعی آمریکا در افغانستان سپرده است.

روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان 1 می آغاز شده و قرار است این روند تا 11 سپتامبر پایان یابد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پایگاه نظامی
بگرام
نظرات بینندگان:

>>>   هدف از تخریب این است که این تجهیزات دارای فناوری های علمی بالایی در ساخت هستند که امریکا دوست ندارد به دست دیگر کشورها مانند ایران یا پاکستان و حتی خود افغانستانی ها بیفتد تا روزی از بتوانند به فناوری ساخت آنها دست پیدا کنند و برتری فناوری امریکا افت کند. اما ملت بزرگ افغانستان روزی به آنها دست پیدا خواهد کرد.

>>>   در ظرف 24 ساعت دزدای شمالی انرا تخلیه میکنند

>>>   پایگاه هوایی بگرام بزرگترین خط رنوی را در میدان های هوایی افغانستان دارد که اضافه از سه کیلومتر طول و پنجاه و چهار متر عرض دارد.
پایگاه نظامی بگرام مثل یک شهرک کوچک بود.
سربازان امریکایی از تمام پایگاه های دیگر تخلیه شدتد و فقط در پایگاه بگرام وجود دارند و شاید تا تاریخ چهارم جولای که روز آزادی امریکا است،همه شان از افغانستان بیرون شوتد.
همین حالا که یک ماه از شروع خروج شان میگذرد،تقریباً پنجاه فیصد سربازان شان خارج شدتد.
پنجاه فیصد باقیمانده شاید در ظرف یک ماه دیگر خارج شوتد.

>>>   نظر دهنده اول
ایران از هواپیما بدون سرنشین گلوبال هاگ که دو سال پیش با موشک ساخت ایران سرنگون کرده بود و هیچ چیز ازش نمونده بود توانست با استفاده از مهندسی معکوس عین همون را بسازد

>>>   اولی!
"این تجهیزات دارای فناوری های علمی بالایی در ساخت هستند" نه جانم امریکا هر چه زنگ زده در دیپو ها داشت اینجا آورده بود و بل فروش شان را هم برای عرب هایی احمق و نوکر روان کرده بود. حالا که میرود جایی برای آهن کهنه ها ندارد و پول شان را هم بدست آورده. آنها نمی خواهند که این تجهیزات بدست اقوام دیگر برسد تا جان برادران وهابی شان در خطر بیافتد. آنچه کار آمد است برده شده است.
آتش خاوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است