از سیاست های خام و طفلانه خود دست بردارید
هر زمانیکه طالبان به این عقیده و باور رسیدند که از راه زور و قدرت نمیتوانند نظام را سقوط دهند آن وقت با شما صلح میکنند، در غیر آن نه وقت را ضایع سازید نه پول بیت المال را ضرب صفر کنید 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۱    ۱۴۰۰/۳/۱۲ کد خبر: 167264 منبع: پرینت

تعدادی از هیات مذاکره کننده از کابل به قطر رفته اند تا دور دیگری از مذاکرات را با طالبان آغاز کنند.
همچنین بعضی ها به این باور هستند که بالاخره مذاکرات استانبول برگزار خواهد شد و حتماً نتیجه ی بدست می آید، نخیر همه به یاد داریم که با گذشت چندین ماه و بعد از چندین مرتبه رفت و آمد ها از آغاز مذاکرات الی اکنون از طرفین هیچ نوع اجندا و هیچ نوع طرحی وجود ندارد.

حالا اگر اجلاس استانبول هم دایر شود تا هنوز هیچ نوع اجندای که مورد بحث قرار گیرد روی دست نیست و اگر کسی چشم به امید این باشد که شورای عالی ترتیب میشود همه به یک نظر واحد میرسند و رییس جمهور صلاحیت های خود را به این شورا واگذار میکند این هم خواب است و خیال است.

ما در یک بحران عمیقی قرار داریم، فقط اگر قوت های مسلح ما بتوانند که با دشمن زور آزمایی قوی تری بکنند امکان دارد که از این بحران اندکی کاسته شود.
من با تمام جراات و توانمندی صدا میکنم که اگر شما رهبران به این باور هستید که از ادامه مذاکرات دوحه یا استانبول و صلح که در آن طالب آتش بس کند و به جنگ خاتمه داده میشود هرگز به این امید نباشید.

این سیاست ها خیلی، خیلی نا عاقبت اندیشانه، اعوام فریبانه و خیلی طفلانه است. دولت افغانستان در این روز ها میخواهد از راه تضرع و زاری با طالبان به تفاهم برسد، ولی زمامداران باید بدانند که طالب از راه عذر و زاری هرگز بشما امتیازی نمیدهد! فقط یک راه وجود دارد اینکه اگر زور، قدرت و توان دارید باید به طالبان زور و قدرت تانرا به نمایش بگذارید و به آنها زور نشان دهید و فشار وارد کنید.

هر زمانیکه طالبان به این عقیده و باور رسیدند که از راه زور و قدرت نمیتوانند نظام را سقوط دهند آن وقت با شما صلح میکنند، در غیر آن نه وقت را ضایع سازید نه پول بیت المال را ضرب صفر کنید.
لطفاً هرچه عاجل تر از رفتن های بی معنی که جز خورد و نوش دیگر مفادی ندارد خوداری نمایید.
بهتر است از همین لحظه تصمیم بگیرید و از سیاست های خام و طفلانه خود دست بردارید.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هیات قطر
هیات حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   طالب بفرمان پاکستان هیچوقت صلح نمیکند. پاکستان ضرورت به آب و معادن و راه ترانزیت افغانستان دارد. پاکستان اگر به این منابع دست پیدا نکند در برابر هند بزودی نابود میشود. برای مردم افغانستان یک راه وجود دارد و آن مقاومت مقاومت و مقامت است بیست سال کرزی و غنی بدستور امریکا مردم افغانستان را فریب دادند به این مزدوران امریکا و برادران طالب اعتمادنیست آنها زمینه را برای طالب آماده میکنند و به همکاری همدیگر مردم غیر پشتون را قتل عام میکنند و تمام دارایی و املاک شان را غصب میکنند

>>>   ماه رمضان گذشت و حالا هر سه وقت نان میدهند.
آتش خاوری

>>>   هیچ کس نمیداند که این وضعیت تا چه وقت ادامه خواهد یافت؟
هر روز وقتی از خواب بیدار میشویم خبری از ترور، انفجار ،اختناق وحشت و دهشت به گوش ما میرسد.
فقط در سال های اخیر تنها دو یا سه گروه سرمایه دار شدند، قبر کن ها، کفن فروش و تابوت فروشان، بالاخره سرنوشت و آینده مردم افغانستان و نسل فردای ما چه خواهد شد؟
روزی نیست که پایه های برق توسط دشمنان روشنایی انفجار داده نشود.
آیا دولت توان این را ندارد که در ساحه میر بچه کوت و کوتل خیرخانه امنیت پایه های برق را بگیرد؟
اگر دولت بخواهد از جبل سراج الی کابل تمام پایه های برق به صد پایه نمیرسد نمیشود یک نفر را موظف بسازید؟
این چه نوع بازی است، این بازی ها تا چه وقت ادامه پیدا میکند.
آیا کسی به این سوالات پاسخ دارد؟
اگر کسی به این سوالات من پاسخی دارد لطف نموده با من شریک بسازد.
احمد سعیدی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است