کاش دشمنی مانند اسراییل داشتم
کاش من هم دشمنی مانند اسراییل داشتم! نه برادری چون فرعون! کاش من هم یک فلسطینی بودم! کاش دشمن من اسراییل بود! اما بخاطر برادران وحشی، ننگ انسان قرن نبودم 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۲    ۱۴۰۰/۳/۱۲ کد خبر: 167265 منبع: پرینت

کاش من دشمنی مانند اسراییل داشتم؛ نه برادری چون فرعون!
کاش من یک فلسطینی بودم! حداقل خوبی این‌کار آن بود که دشمنی مانند اسراییل داشتم. دشمنی که خط و نشانش از من جدا بود. به هنگام کشته‌شدنم، همه‌ی دنیا، چه کفر و چه اسلام، از من حمایت می‌کردند! اما این‌جا، وقتی مرا می‌کشند، کسی نیست، هیچ‌کس، که اندوه بزرگ مرا، غمگنانه برافرازد! نه کفری و نه اسلامی!

کاش من هم دشمنی مانند اسراییل داشتم، حداقل خوبی‌اش این بود: که دشمنم خطاب می‌کرد و سپس به رگبارم می‌بست! اما دریغ و درد که این‌جا برای من برادر می‌گویند! اما بی‌رحمانه‌تر از اسراییل مرا به خاک و خون می‌کشند!

کاش من هم یک فلسطینی بودم؛ اگر دشمن خانه‌ام را غصب می‌کرد؛ هویتم را نمی‌دزدید! هویتم در شوارع تل‌آو‌یو و حیفا در اهتزاز بود! عربی در کنار عبری! اما این‌جا، سرزمینم را غصب می‌کنند و آثارم را به دست باد فنا می‌سپارند...!

کاش من هم دشمنی مانند اسراییل داشتم؛ حداقل خوبی‌اش این بود که وقتی می‌خواستند بلندمنزلم را به ویرانه تبدیل کنند، قبلش به من اطلاع می‌دادند که یک‌ساعت و نه بیش‌تر، فرصت داری تا جان به سلامت بری! اما این‌جا بدون ضایع‌کردن هیچ فرصتی مرا می‌کشند و خانه‌ام را به تاراج می‌برند!

کاش من هم یک فلسطینی بودم؛ دشمنم هرچه مرا می‌کشت و هر روز که مرا می‌کشت، به ندرت از عدد دو یا سه رقم تجاوز می‌کرد! اما این‌جا متجاوزانِ برادرنام، هر روز و هر ساعت مرا به هزار رقم می‌کشند!

کاش من هم دشمنی مانند اسراییل داشتم! مرا می‌کشت؛ اما نه برادروار! مثل یک‌‌دشمن مرد، می‌ایستاد در مقابلم آشکارا و نهیب حلال‌بودن خونم را به فراگوش جهان می‌رساند! این‌جا اما ناخلف‌فرزندان او، نه ریختن خون مرا حلال می‌شمرند؛ و نه از کشتن من چشم می‌پوشند! می‌کشند و قطعه‌قطعه می‌کنند و بر طناب درختان می‌آویزند! آرامِ آرام این‌جا همه‌چیز اتفاق می‌افتد، هولوکاست، در سایه‌ی برادری!

کاش من هم دشمنی مانند اسراییل داشتم، شاید یک‌روز از خواب غفلت بیدار می‌شدم و آگاه! که دشمن من اسراییل است! اما این‌جا به من معجون برادری خورانده‌اند! معجونی که تا هرگز و همیشه! از بالین خواب و خاک سر بلند نخواهم کرد! اگرچه لحظه لحظه کابوس وحشت را نظاره‌گر باشم!

کاش من هم دشمنی مانند اسراییل داشتم! بهتر از برادران یوسف بود! همینان که با قساوت تمام، به ظلمت چاه اندرم ساختند و روشنان خورشید را از دیدگان من دریغ کردند و مرا از همه‌چیز خودم تهی ساختند! چه برادرانی که عزت مصر را هم از من ربودند! همه مکار، همه حیله‌گر! همه خائن! همه جنایت‌پیشه! همه آدم‌فروش! همه قاتل!

کاش من هم یک فلسطینی بودم! شاید پاپ اعظم در واتیکان برای من دعا می‌خواند؛ یا خواستار کشوری می‌شد، برای من، تا زنده بمانم! بهتر از دعای حنجره‌ طلاییان سرزمین آتش و نفت بود! یا نماد مقاومتم بر دستان روسپی‌زنی با وجدان، در خیابان‌های شهری اروپایی به اهتزاز می‌آمد!

کاش من هم دشمنی مانند اسراییل داشتم! نه برادری چون فرعون! کاش من هم یک فلسطینی بودم! کاش دشمن من اسراییل بود! اما بخاطر برادران وحشی، ننگ انسان قرن نبودم!

سید مسعود حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسراییل
فلسطین
نظرات بینندگان:

>>>   آقای حسینی، زیاد هم هوس دشمنی اسراییل را نکن. اگر مستقیم با اسراییل سرو کار نداریم ، دست پرورده های اسراییل را داریم. غوغا، بربادی ، تباهی، قتل و قتال در ممالک اسلامی از جمله افغانستان همه از اسراییل سرچشمه می گیرند. رهبران خاین جهان اسلام مهر تایید اسراییل ، انگلیس و امریکا را دارند، در غیر آن به سرنوشت صدام و قذافی گرفتار میشوند. همین حالا سرنوشت وطن را رولا غنی ، شریل خلیلزاد و خان امریکا یی محب رقم میزنند. ظلم در افغانستان همان ظلم است که اسراییل بالای فلسطین می‌کند ولی به شیوه ی افغانی.

>>>   از طالب وحشی تر اندر جهان نیست
از او خونریز تر در هیچ زمان نیست
برادران طالب ضد اقوام و مردم اند
از این فرعونها بدتر بحکم قرآن نیست

>>>   کاش می شد که نشد. ولی حرف حدیث پرمعنا تر که در خورد توان ما است که تا هنوز نشده وباید بشه همان عبارت است از دادن طلاق مغلظه به رهبران ولیدران فروعون صفت ما که سال هاست که مارا با نام های این وآن میجنگانند.

>>>   مسعود جان مگر دشمنی به این بزرگی را نمی بینی؟؟؟ وهابی های صهیونیست از آن دشمنی که آرزو داری به هزار مرتبه جانی تر و وحشی تر است. یا شاید از خویشاوندان حامدجان و یا اشرفک هستی که این همه نعره برادری برای دشمن میزنی؟
آتش خاوری

>>>   حسینی جان هیچگاه چنین ارزو را نداشته باش فلسطینی باشی و یا اسراییلی زیرا یکی محکوم و دگری حاکم است .مردم فلسطین مدت هفتاد سال است در شرایط محاصره اقتصادی و تحمیل سایر روش های تبعیضی قرار داشته و شما از قربانی های بیشمار دگر در شرایط حاکمیت دولت اپارتاید و صهیونیست اسراییل خبر دارید.برای صهیونیستها فلسطینی ها باید همه از روی زمین محو گردند تا سرزمین اسراییل شگوفان گردد.
در افغانستان شما از بهترین شرایط اقتصادی برخوردار استید. در سیاست هم مداخله دارید رهبران تان مثل خانهای دوسره پشتونهای سرحدی هم از از ایران و پاکستان و دولت افغانستان امتیازات میگیرند.تمام این همه بدبختی های شما معامله گری های رهبران سیاسی تان است.
حملات پلان شده علیه هزاره ها قابل تقبیح بوده و مانند سایر قتل ها های زنجیره ای غیر اسنانی و قابل قبول نیست.
نبی زاده

>>>   هیچ کس نمیداند که این وضعیت تا چه وقت ادامه خواهد یافت؟
هر روز وقتی از خواب بیدار میشویم خبری از ترور، انفجار ،اختناق وحشت و دهشت به گوش ما میرسد.
فقط در سال های اخیر تنها دو یا سه گروه سرمایه دار شدند، قبر کن ها، کفن فروش و تابوت فروشان، بالاخره سرنوشت و آینده مردم افغانستان و نسل فردای ما چه خواهد شد؟
روزی نیست که پایه های برق توسط دشمنان روشنایی انفجار داده نشود.
آیا دولت توان این را ندارد که در ساحه میر بچه کوت و کوتل خیرخانه امنیت پایه های برق را بگیرد؟
اگر دولت بخواهد از جبل سراج الی کابل تمام پایه های برق به صد پایه نمیرسد نمیشود یک نفر را موظف بسازید؟
این چه نوع بازی است، این بازی ها تا چه وقت ادامه پیدا میکند.
آیا کسی به این سوالات پاسخ دارد؟
اگر کسی به این سوالات من پاسخی دارد لطف نموده با من شریک بسازد.
احمد سعیدی

>>>   کاش بجای پاکستان اسرائیل همسایه ما می بود اسرائیل ملت برگزیده داوند.اسرائیل مظلوم ترین قوم تاریخ ،از ظلم هتلر تا اشغال اسکندر از اشغال توسط بخت النصر تا اشغال توسط انگریز از حمله اعراب به سرزمین شان تا از مظلوم نمائی عرب های فلسطینی زمین فروش تا کم آبی سرزمین اسرائیل .
ر

>>>   نجابت کابلی :
من به باورم که انگلیس خبیث در جهان دو اسراییل در زمینهای اسلامی ایجاد کرده است ؛
1 : یکی بنام افغانستان ؛ درقلب آسیا وخراسان بزرگ ؛ که ازطریق مسلح کردن پنجابیها تحت مستعمره خود کومپانی هند شرقی ،وبرخی قبایل که با پنجابیها هم نژاد بودند ، درحدود یکصد وهفتاد سال پیش ؛

از طریق قتل عام وکوچ اجباری وتصرف سرزمینهای ساکنین اصلی ، ومتحد کردن قبایل هم نژادپشتونها ،
برروزی زمینها وشهرهای وقریه های غصب شده وبا ظلم بر مردم افغانستان ایجاد شد ،، وبا آوردن پنجابیثهای هندی ولایت های جنوبی کشور از ساکنین تخلیه شد ، وبرای مهاجرین آمده از هندوستان تحویل داده شد و...
وامروز مساله کوچی گری هم بر اساس همین پروژه پیش می رود ، یعنی آوردن پنجابیهای پاکستان ، واکثریت جور کردن پشتونها ،
وحذف وکشتار وکوچ اجباری ادامه دارد این بار تحت نام طالب وداعش است ،
این یک پروژه انگلیسی ؛امریکایی هست

باید مردم ما آگاه باشد ، وایمان وباور داشته باشد
که حتما وعده الهی حق است که ظلم پایدار نیست ، وبطور یقین ارگ ریاست جمهوری درکابل برروی خونهای پاک وطن پرستان این سرزمین بنا شده ونفرین شده است
این ارگ طبق سنت الهی باید خراب شود تا کشور ومردم ما روی آرامش را ببیند

واما اسراییل دوم درحدود هفتاد سال پیش در سرزمین مقدس مسلمانان وقبله اول مسلمین هم به همین روش و با قتل وکشتار وغصب سرزمین وآوردن یهودیها از سراسر جهان به فلسطین وتغییر دادن بافت اجتماعی وکوچ اجباری که تاکنون ادامه دارد ،
نجابت کابلی

>>>   پیشنهاد می کنم که همه فارسیوان ها و تاجیک ها و هزاره ها به مرور در سه ولایت فراه و نیمروز و‌ هرات ساکن شوند و کشور خراسان شرقی را در تشکیل دهند قطعا ایران باید کمک این کشور کند
بقیه را واگذارید و نهضت کوچ به این سه ولایت و سازماندهی این آرمان را شر‌ع کنید برادران غیرپشت‌ون ، بیش از این خود را عذاب ندهید
ایرج تهران

>>>   مسلمانان نیازی به دشمن خارجی ندارند، زیرا بدستان خود خون همدیگر را ریخته و کشورهایشان را ویران می کنند

>>>   از پاکستان جهنم، دیو، شیطان، هیتلر، چنگیز و آتیلا هزاران مرتبه بهتر بودند. .....و کل مردم جهان به این همسایه ظالم، خونخوار و هسمایه آزار

>>>   پشتون ها خود قبیله یی از قبایل سرگردان هستند و حال همان میکنند که خویش و تبار شان در اسرائیل میکند.

>>>   مسلمان از عمل و بی همتی خود در بدر است!

>>>   تازه زمانی تعصبات عقیدتی در سیاست حاکم هست همین وضع هست چرا مسلمانانی درگیر این مسائل ن؟

>>>   راه حال شما برادران فارسی زبان افغانستان استقلال و جدایی است با نامم ایران شرقی یا خراسان شرقی ب ای حفاظت از خود مثل یمنی ها کمیته‌ای مردمی را سریع تر تشکیل بدهید.
ورنگ جایز نیست شما هیچ نسبتی با پشتونهای آدم کش ندارید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است