اقامت برای همکاران محلی آلمان در افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۱    ۱۴۰۰/۳/۱۳ کد خبر: 167268 منبع: پرینت

انگلا مرکل صدراعظم آلمان اطمینان داده است که از کارمندان محلی اردوی فدرال آلمان در افغانستان پس از خروج نیروها حمایت می‌کند. حکومت آلمان همزمان گفته که این کارمندان محلی باید چشم‌اندازی در کشور خود داشته باشند.

به گزارش صدای آلمان، سخنگوی انگلا مرکل، صدراعظم آلمان امروز چهارشنبه در برلین گفته است که حکومت آلمان «نگرانی کارمندان محلی افغان [نیروهای آلمانی] را بسیار جدی می‌گیرد.»
او گفته است که از تمام امکانات استفاده خواهد شد تا روی درخواست‌های آن کارمندان محلی اردوی آلمان که در معرض خطر و تهدیدات امنیتی قرار دارند، به سرعت کار شود.

سخنگوی مرکل افزده است: «در صورتی که تهدیدات انفرادی علیه کارمندان محلی وجود داشته باشد، برای آن‌ها و اعضای اصلی خانواده شان در چوکات سفر با مسئولیت خودی، پذیرش سریع در آلمان ممکن می‌شود.» او اشاره کرده است که کارمندان محلی سابق نیز در صورتی که با تهدیدات امنیتی مواجه باشند، می‌توانند تا دو سال بعد از ختم کار شان با نیروهای آلمانی، درخواست انتقال به آلمان را بدهند.

سخنگوی مرکل در ادامه گفته است: «همزمان تلاش می‌کنیم تا کارمندان محلی نیروهای آلمانی در افغانستان و خانواده‌های شان چشم‌اندازی در کشور خود داشته و در آینده بتوانند سهم خود را در پیشرفت این کشور ادا نمایند.»

این در حالی است که چندین سازمان حقوق بشری با توجه به خروج نیروهای بین المللی از افغانستان، در یک نامه سرگشاده از ناتو و شرکای این پیمان خواسته اند تا مراحل پذیرش کارمندان محلی خود را تسریع بخشند.

در این نامه که به صدراعظم مرکل نیز فرستاده شده، آمده است: «با ادامه روند خروج، اعضای ناتو باید سریع اقدام نمایند تا امنیت همکاران محلی و پیشین این نیروها در افغانستان تضمین گردیده و زمینه انتقال یا اسکان مجدد آن‌ها در جای دیگری مهیا گردد.» این نامه به مرکل و رؤسای حکومت‌ها و دولت‌های ایالات متحده امریکا، بریتانیا، فرانسه، آسترالیا و کانادا ارسال شده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اقامت آلمان
افغان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است