پاسخ منفی به تقاضای غنی برای سفر به امریکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۴    ۱۴۰۰/۳/۱۳ کد خبر: 167275 منبع: پرینت

واشنگتن به تقاضای پی‌هم رییس جمهور اشرف غنی برای سفر تنهایی به امریکا پاسخ منفی داده است.
یک منبع دولتی در ۲۶ ثور در گفتگو با روزنامه ۸صبح فاش کرده بود که قرار است اشرف غنی در روزهای آینده به امریکا برود.
حنیف اتمر، وزیر خارجه، دو روز بعد از آن در (۲۸ ثور) یادآوری کرد که تا هنوز روی برنامه مشخصی برای انجام این سفر کار نشده است.

با این وصف، او گفت که سفر رییس جمهور به امریکا در شرایطی که نیروهای خارجی در حال ترک افغانستان هستند، بسیار مهم است.
حالا با گذشت حدود دو هفته از افشای این خبر، منابع به روزنامه ۸صبح می‌گویند که تقاضای پی‌هم اشرف غنی برای سفر انفرادی به واشنگتن پذیرفته نشده است.

طبق معلومات این منابع، درخواست رییس جمهور برای سفر به امریکا توسط سفارت افغانستان در این کشور به کنگره و کاخ سفید سپرده شده است.
اشرف غنی در این درخواست رسمی از کنگره و کاخ سفید تقاضا کرده بود که قصد دارد به تنهایی به امریکایی بیایید و با مقامات این کشور دیدار کند.
احتمالا هدف او از این سفر، گفتگو درباره وضعیت افغانستان، موضوعاتی نظیر صلح و خروج نیروهای بین‌المللی از این کشور بوده است.
این درخواست با همین شکل برای چندین بار انجام شده است.

با این حال، کاخ سفید در گام نخست گفته است که نمی‌تواند پذیرای او به تنهایی و پیش از ماه سپتامبر باشد.
اشرف غنی از اتاق‌های فکر امریکا نیز درخواست مشابه داشته است.
ظاهرا پاسخ آن‌ها هم مثبت نبوده است.
اتاق‌های فکر گفته‌اند که ترجیح می‌دهند، اشرف غنی در سفرش به امریکا با جوبایدن ببیند.

به دنبال پافشاری رییس جمهور غنی، سرانجام کاخ سفید موافقت می‌کند که تنها در صورتی با این سفر موافق است که او در راس یک هیات بزرگ و همه‌شمول به امریکا بیاید.
طبق این شرط کاخ سفید، در ترکیب این هیات باید نمایندگان تمام اقوام، زنان و جامعه مدنی افغانستان شامل باشند.
همچنان شرط دیگر کاخ سفید این بوده است که موضوع سفر باید مشخص و تنها با مسایل پس از خروج مرتبط باشد.
کاخ سفید تاکید کرده است که در غیر این صورت از میزبانی او (اشرف غنی) معذرت می‌خواهد.

پاسخ اشرف غنی در برابر این شروط کاخ سفید تا هنوز روشن نیست و مشخص هم نشده که برنامه بعدی او در این باره چه خواهد بود.
اما منابع به روزنامه ۸صبح می‌گویند که اشرف غنی قصد داشت که تک‌وتنها به واشنگتن سفر کند.
به گفته این منابع، اشرف غنی حتا حاضر نبوده است که امرالله صالح، معاون نخست خود را برای همراهی به این سفر ببرد.
او با همراهی عبدالله عبدالله در سفرش به واشنگتن نیز روی خوش نشان نداده است.
این در حالی است که اشرف غنی، پیش از این، بیش‌تر سفرهای ولایتی خود را بدون همراهی امرالله صالح انجام نداده نبود.

جو بایدن در ماه حمل امسال پیش از آن‌که برنامه خروج نیروهای خود از افعانستان را اعلام کند با رییس جمهور غنی تلفنی صحبت کرده بود.
غنی در آن زمان گفته بود که با بایدن درباره خروج نیروهای امریکایی تا یازدهم سپتامبر گفت‌وگو و از برنامه این کشور حمایت کرده است.
بایدن یک روز بعد برنامه خروج سربازان امریکایی را از افغانستان که از اول می آغاز شد و تا یازدهم سپتامبر پایان می‌یابد، اعلام کرد. در حال حاضر حدود نصف این نیروها خارج شده‌اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   نشود که جناب رئیس جمهور تقاضای پناهندگی دارند که تنها میروند

>>>   شاید اشرفک میخواهد که سر وقت فرار کند تا مثل نجیب در میدان هوایی بند نماند.
آتش خاوری

>>>   بوی گند قوم پرستی اوغانهای بخصوص غنی باعث شده که افغانستان همیشه عقب مانده وبدبخت باقی بماند درگذشته های خیانت های اوغانهارا کسی جهانی نمیساخت تا وحد مولی که بود از هم نپاشد اما با تاسف زمانی که غنی فاشیست و عقدیی به قدرت توسط امریکایی ها و حکومت گذشته امریکا رسید ۹۹٪ وظیفه اش ایجاد تفرقه و نفاق بود تا از موقع استفاده کرده اقوام اصیل این خاک را سرکوب و از صحنه دورسازد تا جاییه خرزی چنین کار را انجام داد اما غلام دوم غنی میخواست که این خیانت را به اتمام برساند اما به کمک مردم قهرمان این مرزبوم چهره کثیف فاشیزم به هرنوع به جهان معرفی شد ِ جوبایدن خودش از تمام قضایای کشور ما آگاه است بخصوص همان سفرش که از کنر به کابل در راس یک هیت آمد با کرزی که آنزمان ریس جمهور بود گفت و گوی جدی نمودند و همان وقت باید گفته بود که این خیانت های قومی پشتونها یا اوغانها هیچ تغیر نرکرده و همیشه بجز از خود دیگران را مد نظر نمیگیرند و باید این کشور تجزیه شود این شرم سران اوغان تا کجاها که نرسیده اما این احمق ها باوصف آنکه ده میلیون نفوس کشور مارا تشکیل میدهند هنوز هم منطق ندارند و با عصر امروز قرنهای تفاوت دارند به همان خر که اجداد شان روان بودند روان استند . امروز امریکایی ها در اعراق هم پایگاه دارند و هم یک حکومت پرقدرت را آنجا ساخته اند و هیچ خبر از انفجار ِ انتحار ِ کشتار و جنگ در اعراق سالهاست شنیده نمیشود حتی که عراقی را سراغ ندارید که هجرت کند . اما ما بدبخت ها همان بودیم که هستیم ِ باید یا نظام اوغانستان تغییر کند و یا تجزیه گردد چون اینطور نظام ها یکی پس دیگر به کمک متجاوزین روی کار میایند و بعد سرنگون میشوند . خلاصه از دست اوغانهای بدبخت شدیم خداوند اینهارا اگر همفکر غنی و خرزی استند را تباه و برباد شان کند

>>>   غنی دو چهره دارد
وقتی نزد باردار های غربی اش رفت خودش را روشنفکر دانشمند و دموکرات جاه میزند.
اما وقتی لنگی قبیله را بر سر کرد متعصب ترین فاشیسترین و قومپرسترین انسان میشود.
واقعیت و اصلیت غنی در زیر ذکر شده.
خر عیسی گرش به مکه بری
چو بیاری باز همان خر بود

>>>   رئیس جمهور داکتر غنی فکر نکنم که این تقاضا را کرده باشد چون هر رئیس جمهوری با یک هیئت به دیگر ممالک سفر میکند.البته واضع است که نمی خواهد اشخاصی معلومالحالیرا که هر کدام برای یک دولت حاجی کار میکنند با خود ببرد که برای باداران خود خبرچینی کنند.

>>>   غنی با ایجاد و دامن زدن به تقرقه و نفرت قومی میان افغانها روی خود را سیاه و نام بی نهایت کره از خود در تاریخ بجا گذاشته است. این ادم چقدر نادادن بوده که خود را در پوست قومیت حفظ می کند چرا نمیداند که رهبر یک کشور را اگر همه مردم آن به یک نظر و همه احترام داشته باشد خوب و معقول است و یا یک عده متعصبین که مانند خود غنی به انسانیت و اسلامیت باور ندارند . تعصب نژادی ، لسانی ، محلی و رنگ و پوست یک ایده یی ضد انسانی بود دور از اخلاق انسانی و اسلامیت است.

>>>   چراغ ظلم گر سوزد گهی سوزد گهی دیگر نمی سوزد

>>>   غنی کوچی اصلا ریس جمهور نیست۰ او ریس تقلبات دستگاه مفسد ارگ است۰
کوچی خودش دست نشانده وزیر خارجه امریکا است۰ نوکر های خارجی هم مثل خودش چند دزد و مفسد دیگری هستند که دور برش قرار دارند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است