اشرف غنی چه گپ های خصوص به جو بایدن دارد؟
واشنگتن به تقاضای پی‌هم اشرف غنی برای سفر تنهایی به امریکا پاسخ منفی داده است. جو بایدن زمانی که معاون بارک اوباما بود، از اشرف غنی استقبال سردی کرد 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۰    ۱۴۰۰/۳/۱۳ کد خبر: 167277 منبع: پرینت

واشنگتن به تقاضای پی‌هم رییس جمهور اشرف غنی برای سفر تنهایی به امریکا پاسخ منفی داده است.
پاسخ واشنگتن به تقاضای پی‌هم غنی برای سفربه امریکا: با نمایندگان اقوام بیا، نه تک‌ و تنها. حالا با گذشت حدود دو هفته از افشای این خبر، منابع به روزنامه ۸صبح می‌گویند که تقاضای پی‌هم اشرف غنی برای سفر انفرادی به واشنگتن پذیرفته نشده است. اما منابع می‌گویند که اشرف غنی قصد داشت که تک‌ و تنها به واشنگتن سفر کند.

به گفته این منابع، اشرف غنی حتی حاضر نبوده است که امرالله صالح، معاون نخست خود را برای همراهی به این سفر ببرد. اشرف غنی با همراهی عبدالله عبدالله در سفرش به واشنگتن نیز روی خوش نشان نداده است.

طبق معلومات این منابع، درخواست رییس جمهور غنی برای سفر به امریکا توسط سفارت افغانستان در این کشور به کنگره و کاخ سفید سپرده شده است. به دنبال پافشاری رییس جمهور غنی، سرانجام کاخ سفید موافقت می‌کند که تنها در صورتی با این سفر موافق است که او در راس یک هیات بزرگ و همه ‌شمول به امریکا بیاید. احتمالا جو بایدن نمیخواند با اشرف غنی تنها دیدار کند.

اشرف غنی در این درخواست رسمی از کنگره و کاخ سفید تقاضا کرده بود که قصد دارد به تنهایی به امریکایی بیایید و با مقامات این کشور دیدار کند شاید هم اشرف غنی میخواهد موضوعات مخفیّ را با رییس جمهور امریکا بگوید.

طبق این شرط کاخ سفید، در ترکیب این هیات باید نمایندگان تمام اقوام، زنان و جامعه مدنی افغانستان شامل باشند. کاخ سفید تاکید کرده است که در غیر این صورت از میزبانی او (اشرف غنی) معذرت می‌خواهد. جو بایدن زمانی که معاون بارک اوباما بود، از اشرف غنی استقبال سردی کرد.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
جو بایدن
نظرات بینندگان:

>>>   اشرف غنی میخواهد به جوبیدن بگوید ، که من به تاجیکان ، هزاره ها ازبک ها اهتماد ندارم به اجازه شما می خواهم قدرت را به طالبان بدهم . شما چه نظر دارید ؟

>>>   اشرف غنی: پدر معنوی بایدن صاحب برای من اجازه بدهید که تمام اقوام غیرپشتون را در افغانستان به کمک طالبان و داعش قتل عام کنم تا زمینه برای اقتدار امریکا در آسیا مساعد شود و آسیای میانه، روسیه و چین به تصرف آمریکا درآید بایدن صاحب من به شما قول میدهم.

>>>   شاه شجاع هایی دموکراتیک هر روز در کرملین شرف یاب میشدند و شاه شجاع هایی دموکراسی به کاخ سفید.
تاریخ دورانی یک روز کرملین از ملاقات سرباز زد و حالا کاخ سفید.
'وای به روزی که بگندد نمک"
آتش‌خاوری

>>>   هزاره و تاجیک های که بدور غنی کوچی جمع شده اند به همان پاره ژنده های میماند که بعضی خانم ها استفاده کرده دور می اندازند۰

>>>   غنی کوچی اصلا ریس جمهور نیست۰ او ریس تقلبات دستگاه مفسد ارگ است۰
کوچی خودش دست نشانده وزیر خارجه امریکا است۰ نوکر های خارجی هم مثل خودش چند دزد و مفسد دیگری هستند که دور برش قرار دارند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است