روسیه: خروج خارجی ها به نفع افغانستان است
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۷    ۱۴۰۰/۳/۱۴ کد خبر: 167282 منبع: پرینت

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به خروج نیروهای خارجی از افغانستان اظهار داشت که خروج نیروهای خارجی و برقراری صلح به نفع این کشور است.
به گزارش تسنیم، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که آمریکا ممکن است پیش از یازده سپتامبر نیروهایش را از افغانستان خارج کند.
وی در بیانیه‌ای اظهارداشت: سرعت روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نشان می‌دهد که این نیروها پیش از زمان تعیین شده از افغانستان خارج می‌شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به خروج شتابزده نیروهای خارجی تصریح کرد: «این که تا چه حد عقب نشینی سریع نیروهای خارجی با منافع ثبات و امنیت افغانستان مطابقت دارد، در مرحله اول باید با مقامات افغانستان گفتگو شود. اما ما خروج نیروهای نظامی از افغانستان و برقراری یک صلح دایمی و پایدار را به نفع این کشور می‌بینیم».

زاخاروا پیش از این نیز گفته بود که میلیاردها دلار به باد رفت، آمریکایی‌ها پس از سال‌ها لشکرکشی بی‌حاصل به این حقیقت رسیدند که مشکلات افغانستان راه حل نظامی ندارد.
وی از نیروهای آمریکایی و ائتلاف خواسته بود تا نتایج ماموریت در افغانستان را به شورای امنیت سازمان ملل گزارش دهند زیرا ماموریت نظامی در این کشور توسط شورای امنیت صادر شد بنابراین گزارش نیروهای آمریکایی و ائتلاف به شورای امنیت شنیدنی است و باید انجام شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین تاکید کرده بود که کمک‌های آمریکا به گروه‌های تروریستی در افغانستان هنوز ادامه دارد و اطلاعاتی درباره کمک‌های واشنگتن به گروه‌های تروریستی از جمله داعش در افغانستان در دسترس قرار گرفته است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روسیه
خارجی ها
نظرات بینندگان:

>>>   درست است - به شرط اینکه طالب و پاکستان که مزدور خارجیان استند افغانستان را اشغال نکنند

>>>   امریکای دموکراسی جان آمده بود تا انتقام شکست خود را در وہتنام قهرمان از روسیه در کشور ما بگیرد. خوب حالا معلوم نیست که انتقام شکست خود را در کشور داغدیده ما در کجا خواهد گرفت؟؟
آتش خاوری

>>>   امریکا و غربی ها ذلیلانه فرار کردند و حال نوبت ملت ماست که طالب کشی را آغاز کند.

>>>   در افغانستان تنها امریکا گروه های تروریستی ندارد.تمام همسایه های افغانستان یا به خاطر حفظ جان خود ودیا هم بخاطر نفوذ خویش در افغانستان،گروپ های تروریستی طرفدار خویش را دارند و در مواقع لازم از آنها استفاده میکنند.

>>>   روسها بهتر است خفقان بگیرند که خشت اول بدبختی را در این ملک زیبا وآباد همی ارتش سرخ نابکار گذاشت.نقطه شروع بدبختی وفلاکت ما از روزی بود که این کومونیستای بی دین قدم به خاک ما گداشتند از همان روز این خاک مقدس از قدمهای شومشان نفرین زده شد.اگر این متجاوزان در دهه هشتاد وطن ما را اشغال نمی کردند حوادث بعدی هم بروز نمیکرد وما در گیر مجاهد نماهای ضدانسان وفرهنگ نمیشدیم

>>>   در افغانستان تنها امریکا گروه های تروریستی ندارد
محض اطلاعت طالبان را آمریکا با کمک پاکستان ایجاد کرد برای مقابل با شوروی سابق

>>>   نظر دهنده چهارم بايد يگويي تمتم ترورويستها هم اقليت افغاني دارند از خودتان شاكي باشيد

>>>   روسها بهتر است خفقان بگیرند که خشت اول بدبختی را در این ملک زیبا وآباد همی ارتش سرخ نابکار گذاشت.
کلیت حرفت درست است اما آنزمان شوروی بود نه روسیه ، شوروی از هم پاشید و امرکز تنها ابرقدرت دنیا آمریکاست که خاک افغانستان را اشغال کرده که به بهانه طالبان افغانستان را اشغال کرد اما امروز ولایات افغانستان را تسلیم طالبان میکند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است