خلیلزاد در دیدار با سران: گفتگوهای صلح آغاز شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۵۴    ۱۴۰۰/۳/۱۶ کد خبر: 167290 منبع: پرینت

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در دیدار با سران افغانستان ضمن تاکید بر کاهش خشونت‌ها گفت که باید گفتگوهای جدی با طالبان برای صلح آغاز شود.
به گزارش تسنیم، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در دیدارهای جداگانه با رییس جمهور و رییس شورای مصالحه بر ضرورت تسریع مذاکرات با طالبان و آغاز گفتگوهای جدی تاکید کرد.

خلیلزاد که در رأس یک هیات میان سازمانی از جمله شورای امنیت ملی، وزارت دفاع و اداره آمریکا برای توسعه بین‌المللی به کابل آمده است، در دیدار با «اشرف غنی» درباره تداوم روابط سیاسی، دیپلوماتیک، امنیتی، دفاعی و اقتصادی گفتگو کرد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط ارگ ریاست جمهوری افغانستان، هیات آمریکایی در این دیدار بر حفظ و تقویت دستاوردهای 2 دهه گذشته تاکید کرد.
بیانیه می‌افزاید که بحث‌های هیات آمریکایی با دولت افغانستان در محورهای حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی و همکاری‌ها در عرصه‌های حقوق بشری و اقتصادی در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

خلیلزاد در دیدار با عبدالله و معاونانش و تعدادی از اعضای رهبری شورای مصالحه نیز گفت که با هیات همراه خود به کابل آمده تا درباره فصل جدید همکاری‌ها و روابط با طرف افغانستان گفتگو کند.

نماینده ویژه آمریکا همچنین تاکید کرد که واشنگتن در امر مبارزه با تروریسم، حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی و کمک‌های اقتصادی به افغانستان متعهد است.
وی افزود که آمریکا از روند صلح حمایت می‌کند و در راستای ایجاد اجماع جهانی و منطقه‌ای در حمایت از تلاش‌های صلح کار می‌کند.
خلیلزاد در ادامه نیز تصریح کرد: وقت آن است تا طرف‌های درگیر خشونت‌ها را کاهش دهند و گفتگوهای جدی و نتیجه‌بخش را آغاز کنند.

عبدالله با اظهار اینکه جنگ راه حل نیست، تاکید کرد که باید از فرصت پیش‌آمده برای برقراری صلح بدرستی استفاده شود و هیچ طرفی نباید به اشتباه محاسبه کند که می‌تواند به زور به جنگ فعلی نقطه پایان گذارد.
وی با مهم خواندن حمایت آمریکا و جامعه جهانی برای ایجاد اجماع در روند صلح گفت: ما در داخل نیز تلاش داریم تا در این شرایط حساس، اجماع ملی و سیاسی شکل گیرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
گفتگوهای صلح
نظرات بینندگان:

>>>   هدف خلیلزاد فقط رهایی هفت هزار طالب جنایت کار است و بس.
برای رسیدن به این هدف از تبلیغات ادامه کمک امریکا به ارگ استفاده میکند.
گروپ تحصیلکرده های بیروت هم در ارگ هم در جامه خلیلزاد و هم در سپیدار در قامت احدی برای یک هدف که رسیدن امریکا به اهداف اش است به گونه هم آهنگ عمل میکنند.
راه حل
تقویت مقاومت دوم و نابودی تمام طالب و طالب دوستان و بیرون کردن سگ شوی ها از ارگ است.

>>>   طالب را بکشید و داعش را نابود کنید و سگ شوی های ارگ را از وطن بیرون کنید ، این است کلید حل مشکل افغانستان

>>>   "عبدالله با اظهار اینکه جنگ راه حل نیست، تاکید کرد که باید از فرصت پیش‌آمده برای برقراری صلح بدرستی استفاده شود" تو دبل "ع" بااین تیوری صلح و پخ گفتن ات مردم را به اشرفک فروختی. وقتی پنجشیر رفتی مسعود را هم به صلح ات تشویق میکردی؟؟ واضح است که نه زیرا آنوقت خوش داشتی که خروس جنگی شوی که هیچ وقت نشد.
آتش خاوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است