هزاره ها از این بازی خارج شوند
برادران هزاره قربانی تخاصمات فاطمیون، اعراب، ایران، داعش، القاعده از شرق میانه تا افغانستان اند. ولی برادران هزاره بعنوان یک اقلیت قومی و‌ مذهبی در قضایای مغلق منطقوی شرق میانه نباید ذیدخل شوند 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۰    ۱۴۰۰/۳/۱۷ کد خبر: 167300 منبع: پرینت

سرمفتش شورای امنیت نسل کشی هزاره ها را توجیه و رد کرد!
داوود انوری به نمایندگی از فرهنگ حاکم و غالب بر افغانستان که از ته دل موافق با حذف فیزیکی، کوچ های اجباری و نسل کشی هدفمند هزاره ها هستند در یک نوشته بی بنیاد، پر از تضاد، تهمت زدن و افترا بستن به هزاره ها نسل کشی هزاره ها را رد و عامل کشتار هزاره ها را خود هزاره ها را قلمداد می کند و از محتوای نوشتاری نامبرده معلوم می شود از این که جهان متوجه نسل کشی هزاره ها شده اند خیلی عصبانی شده استدلال می کند که ادعای نسل کشی هزاره ها غیر علمی است، مگر می شود گفت که نسل کشی هم علمی و غیر علمی دارد؟

مگر ۶۲ فیصد نسل کشی و پاکسازی قومی هزاره ها در زمان امیر عبدالرحمان خان علمی بوده و یا غیر علمی و آن کشتار هم مربوط به گروه فاطمیون، ایران و بازی در خاورمیانه بوده است؟
کشتار پی در پی هزاره ها در زمان اشرف غنی احمدزی از زایشگاه تا دانشگاه علمی است و یا غیر علمی؟

نامبرده ادعا می کند که کشتار هزاره ها با ایران، لشکر فاطمیون و بازی در خاورمیانه ارتباط دارد و بعد دستور می دهد که هزاره ها از این بازی خارج شوند و با طالبان و ایران وارد مذاکره شوند و از دولت افغانستان بخواهند که ایران را زیر فشار بگذارد.
این بیسواد متعصب هزاره ها را علنا تافته جدا بافته از مردم و دولت افغانستان می داند و از یک جانب دولت را مسوول تامین امنیت هزاره ها نمی داند و از جانب دیگر به هزاره ها نسخه می دهد که چه بکنند و چه نکنند.
باید گفت که اینها سواد ابتدایی را در مورد نسل کشی ندارند و فقط نوشته این قماش افراد بوی نفرت می دهد.

مگر می شود بسته یک قوم را وابسته به یک گروه و یا یک کشور دانست و اگر چنین باشد تمام اعراب را باید به القاعده و داعش نسبت داد و یا تمام پشتونها را به حساب طالبان و حامی منافع پاکستان حساب کرد و همچنین اگر تمام هزاره ها از نظر این بیمار روانی به جرم جنگ فاطمیون در سوریه با داعش باید کشته شوند در مورد پشتونهای که به نفع داعش در سوریه و یمن می جنگند چرا سکوت می کند؟ مگر تمام پشتونها از داعش حمایت می‌کنند؟

گذشته از همه نامبرده کوچکترین تعریف از نسل کشی را ندارد و متوجه نیست که مطابق اسناد سازمان ملل متحد هر قوم و یا بخش از قوم که به علت تعلقات نژادی و مذهبی کشته می شوند نسل کشی است ، مگر هزاره ها به جز از هزاره بودن و شیعه بودن دیگر مناسبت دارد که از زایشگاه تا دانشگاه مورد نسل کشی قرار می گیرند؟

اینک متن نوشته داوود انوری را خدمت خوانندگان محترم تقدیم میدارم بخوانید و ببینید که چگونه نسل کشی هزاره ها را به نمایندگی از قشر حاکم و طرفداران نسل کشی هزاره ها توجیه و انکار می کند و حتی ادعا دارد که جانب که هزاره ها را می کشند بدون آدرس و نامعلوم هستند در حالی که همه می دانند همه چیز معلوم است و حتی ارتباط شورای امنیت با ملا نیازی معلوم است.

«این روز ها به سلسله ادعا های بی بنیاد و غیر علمی ولی معمول در کشور بحث نسل کشی از طرف بعضی افراد خون گرم بالا گرفته است و عده ای از فرد خشم آستین را تا رسیدن به سازمان های بین المللی بالا زده اند. در این مورد چند نکته قابل تامل است:

اول؛ عمق وحشت جنگ جاری غم انگیز است ولی کاربرد اصطلاح نسل کشی نادرست است: چون در متن حادثه؛ سرزمین اشغالی، پالیسی حذف سیستماتیک، و تعریف مشخص نسل کشی حضور ندارد، و موضوع قابل گفتگو و قابل پیشگیری است.

دوم؛ قتل های هدفمند تا نسل کشی از هم فرق دارد.
به لحاظ تعریف نسل کشی درقتل های سیاسی بکار برده نمیشود.

سوم؛ نسل کشی باید رسما توسط یک طرف خشونت اعلان شود.

چهارم؛ در وحشت وخشونت نسل کشی باید هر دو طرف از نظر ایتنیکی مشخص و معین باشند.

پنجم؛ کنوانسیون نسل کشی در سازمان ملل مسجل شده به هرجنایت، ترور، و وحشت اطلاق نمیگردد.

ششم؛ با ادعای نسل کشی صفحه جنجال بر انگیز دیگر احتماعی را در افغانستان باز می‌کنیم که منجر به باز شدن دروازه دوزخی خواهد شد که هر گز بسته شدنی نخواهد بود.

هفتم؛ یهود ها، ارمن ها بعد از جنگ دوم جهانی با ادعای نسل کشی دارای سرزمین مشخص شدند؛ ولی نسل کشی توتسی ها توسط هوتسی ها در رواندا در ۱۹۹۴ منجر به تشکیل سرزمین جدید برای شان نشد. حالا برداران هزاره از مطرح کردن نسل کشی چه هدفی را دنبال میکنند؟ ایا بفکر سرزمین جدا از افغانستان برای خود هستند؟ و یا بفکر تکرار قضیه رواندا هستند؟

هشتم؛ مشاهدات نشان میدهد که بازی خطرناکی در سایه روابط مناقشه امیز بین الملل شکل گرفته و جوانان با احساس هزاره نا خود آگاه انرا تعقیب میکنند؛ نشود با ادعای نسل کشی خدای ناخواسته به نقطه برگشت ناپذیری برسند!

نهم؛ جنگ افغانستان از همه اقوام مساویا قربانی می‌گیرد. هیچ سازمان داخلی افغان برنامه حذف قومی را دنبال نمیکند.

در اینکه برادران هزاره قربانی تخاصمات فاطمیون، اعراب، ایران، داعش، القاعده از شرق میانه تا افغانستان اند و آنها یگدیگر را تعقیب میکنند، جای شک نیست. ولی برادران هزاره بعنوان یک اقلیت قومی و‌ مذهبی در قضایای مغلق منطقوی شرق میانه نباید ذیدخل شوند. ایران از سه هزار سال قبل تا امروز در منازعات شرق میانه ذیدخل است. حضور ایران در شرق میانه نه به خاطر تشیع، نه بخاطر حرم زینب، و نه حرمین ال پیامبر است؛ بلکه حضور ایران در آن جا سیاسی و بر میگردد به خیلی دور تر از ظهور اسلام. ایران یک بازیگر سیاسی شرق میانه، افغان‌ها را قربانی آن بازی میکند.

اکر واقعا داد خواهی به منظور حمایت، محافظت، و حقوق بشری برای هزاره ها است؛ بجای ادعای نسل کشی که با طرح آن دروازه های جهنم دیگری باز میشود؛ بهتر است تا روشنفکر افغان بخصوص روشنفکر هزاره گزینه های دیگری را برای تغییر وضع موجود روی دست گیرند:
اول؛ با طالبان بعنوان یک گروه مسلح مطرح مستقیم وارد گفتگو شوند و از طالبان بخواهند که در برابر داعش از هزاره ها حمایت کنند.
دوم؛ هزاره های ساکن افغانستان رسما نقش خود را در بازی عرب-عجم در شرق میانه تجدید نظر کنند.
سوم؛ هزاره ها با ایران وارد گفتگو شوند که ایشان را ازین بیشتر قربانی منافع خود در شرق میانه نکند.
چهارم، از دولت افغانستان بخواهند که رسما از ایران و سازمان ملل بخواهند تا افغان‌های مهاجر مقیم ایران را تحت عناوین مختلف به سوریه اعزام نکند.
پنجم، ششم، هفتم تا صدم؛ گفتگو‌، گفتگو، گفتگو و مذاکراه بجای ادعا های واهی، مغلق و پیچیده.

بهرصورت؛ در مجموع هزاره ها بر اساس یک سنجش سود و زیان محاسبه کنند که آیا شرکت در جنگ افغانستان و شرکت در بازی (نژادی، مذهبی، سیاسی، وتاریخی) ایران در منطقه شرق میانه به نفع شان است یا خیر. اکر به نفع شان است با تمام قوا در هر دو جبهه بازی کنند، ‌واکر به نفع شان نیست با تمام قوا با همه طرف ها گفتگو و خود را ازین بازی های خطرناک جدا کنند.»

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هزاره
نسل کشی
نظرات بینندگان:

>>>   داود انوری با این نوشته اش مهر تاید را مجکم تر زد و نسل کشی هزاره هارا رسمیت بخشید زیرا هر نقطه ازنوشته اش ناشی از کینه و کدورت و عمل است که انجام دادند حالا دست و پاچه شده که اگر این نسل کشی مورد پیگرد سازمان بینن المللی قرار گیرد تمام سهم داران این اندیشه با سیر و پودینه برای جهان معرفی میگردد

>>>   هزاره کشی از جانب شورای امنیت ارگ رهبری میشود.
غنی و دو نانکی هایش از غرب پروژه نابودی تشیع و هزاره را گرفته و تامین مالی این پروژه از جانب سعودی و همکاران اش صورت میگیرد.

>>>   داودانوری ازفاشیست های خطر ویک افغان ملتی تنگ نظر وفاسد است که غیر ازقوم خاص خودش باقی اقوام را به عنوان قوم درجه دوم میشمارد.داود انوری که تاریخ را نخوانده که ملیت مطلوم ومحروم هزاره ازدست بعضی حکومات جابر گذشته چه روزهای راسپری کرده اند؟بهترین رهبران سیاسی ودانشمندان هزاره دردوران حکومت مزدور خلق وپرچم شهبدشدند.دردهه هفتادهزارهانفرازمردم هزاره درغرب کابل کشته شدند.درمسیرعبورومرور بیش ازپنج هزارنفر ازمردم هزاره عم از ازاطفال،زنان،جوانان ومردان کشته شدند.ازسال 2003 تاحال درمناطق مختلف پاکستان و افغانستان هزارها نفر کشته شدند.پس نسل کشی چه است؟اگرداود انوری یک مقدار وجدان وقضاوت انسانی داشته باشدبایدبه نسل کشی سیتماتیک مردم مظلوم هزاره افغاستان وپاکستان اقرارکند

>>>   نمیدانم داوود انوری درمقابل این جنایت نابخشودنی ازکی دفاع میکند، اگرموضوع نسل کشی یک بخش ازنفوس کشور نباشد پس چرااین کشت وخون دریک بخش از خاک کشور که بیشتر برادران پشتون ما زنده گی میکنند صورت نمیگرد؟ اگراین عمل شنیع را کشتارهای سیاسی عنوان میکند پس بفرماید که درجمله این 200 نفرشهید چند نفرشان کیس سیاسی داشتند که کشته شدند شما خود قضاوت نمائید که آقای انوری میخواهد چه رابه اثبات برسانددرصورتیکه همه چیزمثل آفتاب روشن است .
احترام

>>>   اقای داوود انوری تو اگر ساکت باشی برای خودت بهتر است زیرا هزاره ها خودشان میدانند که باید چه کار کنند. '

>>>   پیش ازین که هزاره ها سنجش سود و زیان خود را در جنگ افغانستان و بودن در لشکر فاطمیون و همرایی با ایران را در توسعه طلبی ایران در منطقه،سنجش کنند و عمل کنند،طالبان میگویند که کل مردم را برق میگیرد،ما را الیکین(یعنی هراره ها با جنبش روشنایی).
ما لشکر چهل کشور دنیا را از افغانستان بیرون کردیم،حالا الیکین در مقابل ما پیدا شده است.
بنأ همه هراره ها را نزد حسین جان میفرستیم،تا از عزا داری همه ساله حسین جان خلاص شوند.

>>>   جناب اقای نویسنده حسن علی عدالت حرف گزاف می زنید ما هرکار کنیم ما را می کشند چرا که از نگاه قوم فاشیست اصل هزاره بودن وشیعه بودن جرم است چرا برای دشمن توجیه وبهانه می اورید در دوران عبد الرحمن ما چه جرمی داشتیم که نسل کشی کردند ازشما بعید است که اینگونه حرف خام وناپخته می زنید. تاریخ کشور را مرور کنید جرم ما چه بوده که همواره مارا قتل عام کردند.
حسن علی روحانی از ارزگان خاص

>>>   موشک های بی هوش کننده در دست طالبان
خواندن این گزارش به تحلیل گران سیاسی و امنیتی ارزشمند است .
دسترسی طالبان روسی به موشک های گازی سمی بیهوش کننده ...
براساس داده ها دو پایگاه ارتش در بغلان مرکزی مورد حمله قرار گرفته بود که گفته میشود در حدود 109 سرباز و افسر(در یک پایگاه حدود پنجاه نفر ودر پایگاه دیگر در حدود 59 نفر) بیهوش بعدن اکثریت شان از ناحیه سر مورد شلیک گلوله قرار گرفته است ؛ آگاهان میگویند که ابتدا نقشه برداری دقیق از پایگاه ها و ساحات همجوار آنها صورت میگیرد ، بعد موشک بیهوش کننده شلیک میگردد ، که سبب بیهوشی سربازان و افسران پایگاه میگردد ، و گفته میشود این موشک ها از فاصله سیصد متری شلیک میگردد ؛ در مورد ساخت این موشک ها یکمقدار اختلاف دیدگاه وجود دارد ....؛ و بازهم ادعا میشود که شبکه های سود جویی نظامی از این موشک ها در پایگاه های استفاده میکنند که شمار سربازان و افسران از پنجاه نفر کم نباشد ، چون مقدار سلاح ، مهمات و وسایل که در یک پایگاه وجود دارد بیشتر از سیصد هزار دالر در مارکیت فروش جنگ افزار ارزش دارد و بازهم ادعا وجود دارد که در مارکیت فروش جنگ افزار قابل دسترس است
از گذارش نامه

>>>   اگر حکومت نسل کشی هزاره ها را به رسمیت نمی شناسد به این معنی است که نسل کشی عمدی و هدفمند هزاره ها را توجیه می کند و یا حد اقل از نسل کشی هزاره ها به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم حمایت می کند .
وظیفه اصلی حکومت اقرار به نسل کشی هزاره ها است .

>>>   از افغانها هركه جنگ سوريه رفت با ميل خود رفت حالا يا بخاطر پول يا اعتقاد بعدهم اقامت ايران راگرفتند شدن ايراني به افغانستان مربوط نيست اينكه در داخل افغانستان هزاره كشي راه انداخته ايد .....

>>>   تظاهرات در آمریکا، اروپا، بامیان و کارزار در تویتر برای توقف و رسمیت شناسی نسل کشی هزاره ها با انعکاس گسترده همراه بود.
صدای دادخواهی هزاره ها برای توقف نسل کشی سازمان یافته و هدفمند و به رسمیت شناسی آن از جانب سازمان ملل متحد و جامعه بین‌المللی بسیار انعکاس گسترده در تویتر، شبکه های اجتماعی، روزنامه ها، جراید، مجلات و خبرگزاری های مشهور جهان از جمله BBC و صدای آمریکا داشت.
در تویتر بسیاری از اقوام کشور و حتی بسیاری از ایرانی ها هزاره ها را همراهی کردند و چه بسا که بیشتر از هزاره ها تویت کردند.
البته عده ای از نویسندگان سرشناس تمام اقوام به شمول هزاره ها سکوت کردند و یک تعداد کم هم عصبانی شده نسل کشی هزاره ها را توجیه کردند .
اهمیت این کار در این است که آهسته آهسته جهان متوجه می شوند که فرهنگ سرکاری و رسمی افغانستان توجیه و پنهان کاری تبعیض سیستماتیک و نسل کشی عامدانه هزاره ها است و درد هزاره ها را از زبان هزاره ها مستقیماً می شنوند و متوجه می شوند که عده‌ای بقای دین و مذهب خود را با نسل کشی هزاره ها پیوند می دهند و رسیدن به بهشت ، حور و غلمان را از راه خون تعقیب می کنند و هم چنان عده ای پاکسازی قومی هزاره ها را جهت اشغال سرزمین هزاره ها دنبال می کنند و بدون شک از کمک های بین المللی در راستای پاکسازی قومی هزاره ها هزینه می کنند.
جهانیان آهسته آهسته پی می برند که نسل کشی هزاره ها یک بعدی و یک جانبه نیست و در ابعاد بسیار پیچیده ، متحدانه و زیر نام مذهبی ، دینی ، فرهنگی و قومی صورت می گیرد.
حسن علی عدالت

>>>   هزاره اوزبیک و تاجیک های که بدور غنی کوچی جمع شده اند به همان پاره ژنده های میماند که بعضی خانم ها استفاده کرده دور می اندازند۰

>>>   بعنوان یک ایرانی میگم میگم شما با داشتن همچین سیاستمدارانی هزار سال بعد هم رنگ ارامش نخواهید دید . بکلی از قیومیت هزاره ها شانه خالی کرده و طالبان را گزینه مناسب بعنوان قیم هزاره ها معرفی میکند و ایران را دشمن
این ادم خودش جزو تروریست ها هستش

>>>   کرزی مهره اصلی سی آی ای امریکاست و از روز اول حامی اصلی طالبان بود. کرزی به دستور امریکا و پاکستان پلان تخریب تمام شمال افغانستان را از اردوی پاکستان و امریکا گرفت و طالبان را در شمال جابه جا کرد. کرزی تا به امروز بهمکاری مستقیم غنی از طالبان حمایت میکنند و قصد غنی و کرزی تخریب شمال و تصرف شمال توسط طالبان است. حملات اخیر طالبان به ولسوالی قیصار و جوزجان و غیره جزء این پروژه است. آنها با این پلان بامیان و غور و بادعیس را محاصره کرده اند و از آن طریق شمال را زیر حمله گرفته اند از طریق بدخشان به چین و آسیای میانه نفوذ میکنند. هدف نابودی مراکز مقاومت در شمال است. راه اصلی نجات مردم شمال اتحاد تاجیک، ازبک و هزاره در شمال است.

>>>   جنگ سوریه از ماه آخر سال ۲۰۱۱ شروع شد قتل و عام و آواره کردن هزاره ها از سالها قبل از جنگ سوریه اصلا اگر آن نسل کشیها علیه هزاره ها نبود هیچ هزاره ای به ایران مهاجرت نمیکرد بعد هم چند میلیون افغان به اذعان مقامات ایران بیش از ۴ میلیون افغان در ایران زندگی میکنند هزاره های زیادی در ایران زندگی میکنند که عضو فاطمیون نیستند فقط چند هزار هزاره عضو فاطمیون هستند مابقی که زندگی عادی دارند تا بحال هزاره ها را میکشتند حالا علاوه بر کشتن هزاره ها میخواهند بین هزاره های عضو فاطمیون و غیرفاطمیون اختلاف بندازند بیشتر هزاره ها عضو فاطمیون نیستند فاطمیون بهانه ای برای کشتار هزاره ها نیستند چون این جنایات قبل از جنگ سوریه و رفتن فاطمیون به جنگ سوریه هم ضد هزاره ها جریان داشت
چرا از خودتان سوال نمیکنید چرا اینهمه هزاره مجبور به مهاجرت به ایران شدند از سالها قبل از جنگ سوریه؟! چون سالهاست سیاست هزاره کشی در افغانستان جریان دارد از قبل از حمله آمریکا به عراق تا امروز

>>>   این حسن علی عدالت از دنیا کاملا بی خبر است. این دولت و این طالبان و این القاعده در هر شرایطی هزاره کشی را ادامه می دهند. هیچ ربطی یه فاطمیون ندارد. فاطمیون مردان صحنه اند و مجاهدان عرصه نبرد در سوریه و ... جز افعانستان چون جنگ در این مملکت فایده ندارد. شما عدالت بی خبر زمین و زمان را برای دلخوشی دیگران بهم پیوند نزنید.

>>>   آقای حسن علی عدالت
اگر تا همینجا هم انقدر مثلا ملایم صحبت میکنند و قتل عام رو بیشتر نمیکنند فقط و فقط از ترس ایران است
متاسفانه شما نویسندگان هزاره که در خط مقدم ایران هراسی تشریف دارید اجازه ندادید ایران مذاکراتش را با طالبان تکمیل کند و شروع به غوغا و نشر کردن مطالب نیویورک تایمز در مورد آموزش طالبان در ایران و از این مزخرفات.ایران بابت جنگ طالبان با داعش که برای محافظت از شما بود هم پول میداد به طالبان هم زن و فرزندانشان را بخاطرهمون محافطت در ایران میپذیرفت ولی انقدر جنجال کردید که ایران عقب کشید و دیگه پول و خدمات نداد طالبان هم راه داعش را باز گذاشت.چی بگم بخدا

>>>   آقای حسن علی عدالت در ادامه کامنت قبلی
متاسفانه شما نویسندگان و فعالان هزاره فقط بلدید بگید ما قوم دانشمندیم ما باهوشیم ولی هیچ شناختی از موقعیت و درک آینده ندارید بقدری قضیه مذاکرات ایران و طالبان رو گیر دادید و کار را بجایی رساندید که هم طالبان پشیمان شد و هم ایران عقب نشست
ایران دیوانه نیست که بخواد به طالبان سلاح ساخت خود را بدهد و اجازه بدهد رهبرشان چند ماه در ایران بستری باشد.فقط برای روشن کردن طالبان در ابتدای ظهور داعش و جلوگیری پیوستن طالبان به داعش یا نیروهایش و مبارزه با داعش و محافظت از هزاره ها میخوای باور کن میخوای نکن ولی هزاره ها فقط بلدند انتقاد

>>>   باز هم آقای حسن علی عدالت
یه استراتژیست باهوش تو شما فعالین هزاره ها نیست که بفهمد موقعیت هزاره از نظر قومی مذهبی رو
بفهمد وقتی طالبان با داعش درگیر انقدر به پروپای طالبان نپیچد. فقط دنبال رقابت در تحلیل
بقدری ایران ناامید شد که حتی از شرکت نکرد در نشستهای مختلف در قطر و استانبول و مسکو یا در کمترین سطح شرکت کرد
یعنی وقتی خودش نمیخواد به من چه
شما فکر کردی هرچقدر فحش بدهید اینها بی خیال میشوند؟

>>>   از داود انوری توقع نباید داشت
زیرا این سخنگوی غرب و یهود صهیونیزم است که بخش از پروژه فروش افغانستان به تروریسنها توسط آمریکا، امثال داود است.

>>>   حسن علی عدالت مگر چند هزار هزاره از جمعیت میلیونی هزاره ها عضو فاطمیون هستند ؟
مگر ایران هزاره ها را وادار به عصویت در فاطمیون میکند ؟ اگر این چنین بود که بجای چند هزار هزاره جمعیت میلیونی هزاره ها عضو فاطمیون بودند
....

>>>   ایران بھ خاطر مخالفت با امریکا بھ طالبان کمک کرد در حالیکھ ھزارھ بین بد وبدتر قرار داشت۔ ما نھ اامریکا را قبول داریم ونھ طالبان را،قتل عام ھزارھ ھا پروڑھ قدیمی است،آیا در دوران عبدالرحمن جلاد ھم فاطمیون وجود داشت؟از وقت کھ غنی با تقلب روی کار آمد قتل عام ھزارھ ھا وشیعیان شروع ش۔

>>>   داود انوری باید بداند که آفتاب با دو انگشت پنهان نمیشود . تاریخ را مطالعه کن هزاره های که امروز در کویته بلوچستان بیش ترین آرامش را به دولت پاکستان داده و مدار اعتبار هم هستند کیها هستند ؟ آیا در مورد آن مردم آگاهی دارید ؟ آنان مردم افغانستان هستند . از سالهای نخستین که هم گفته نمیتوانیم مورد تهاجم نسل کشی عبدالرحمن قرار گرفته اند وبا زور خشونت و جبر از وطن شان آواره گردیده اند . نا گفته نباید گذاشت که اسناد و قباله شرعی ملکیت های خویش را با خود دارند اما برادران پشتون بالای ملکیت آنان زندگی میکنند چرا ؟ داود انوری با پنهان کاری و دیده درایی آرامش را بدست آورده نمیتوانی زیرا این پدیده خلاف اصول اسلامی و انسانی است . واقعا چرا شما بجای ترقی و پیشرفت همیشه به دنبال تخریب ِ فریب کاری ِ دزدی ِ نسل کشی ِ انتحار ِ انفجار ِ اختطاف ِ ترور و غیره کار های فقر فرهنگی هستید ؟ آیا واقعا شما مردم همین قسم زاده شده اید ؟ تا بحال از این کار تان چه منفعت برده اید ؟ در سطح جهان به فریب کاری دزدی و غارت چپاول نمره اول را بخود اختصاص داده اید . آیا نمیشرمید ؟ آیا برای کسانی که این عمل ضد انسانی را بالای هموطنان خود انجام میدهید نمیشرمید روزی بشما نخواهد گفت که شما چه انسان های بی همت بودید که یک عمر در مذدوری بیگانه ها هم وطنان تان را بخاک و خون کشاندید ؟ نمیدانم از کدام آدرس و با کدام تعریف نسل کشی هزاره هارا توجیه میکنید و خاک پوشی .

>>>   باید به داود انوری گفت که اگر هزاره هارا متهم میکنید که از آدرس ایران و فاطمیون از بین میرود. پس طالبان که همیشه داد میزنید از ایران اکمالات میشوند برای آنان چه گفتنی دارید ؟پول عربستان به دامن شما میریزد مرمی شان بالای مردم هزاره .برای این چه گفتنی داری وقت پول عربستان را میگیری چه وظایف دیگر در قبال تصاحب پول داری میتوانی بگویی ؟ چه داد و ستد با عرب ها دارید میتوانید واضح به مردم بگوید ؟ نوشته های شما نیت و مراد شمارا به معرفی میگیرد دیگر هم آدرس نسل کشی را مشخص میسازد . نوشته شما نشآت گرفته از اندیشه و تفکر شخصی شما است . هیچ نوع اساس علمی ندارد که جایی را بگیرد و جا پای تان را هم گم کرده نمیتواند و هر چه تلاش کنی که نسل کشی هزاره ها را توجیه کنی و رنگ بو دیگری برایش دهی بهمان اندازه جهان را در پیدا کردن رد پا گروه مجرم نزدیکتر میسازی

>>>   نجابت کابلی :
بعضی برادران ودوستان ما ، کشتار وقتل بیگناهان واطفال وزنان هزاره هارا نسبت می دهد که عده از هزاره ها بنام فاطمیون ، رفته در سوریه جنگیده هست ،؟
عرض کنم اولا :
عزیزانم چرا موضوع را خلط می کنی وآب درآسیاب دشمن می اندازی ،
درسالهای دهه ای هشتاد هیج جنگی در سوریه نبود وفاطمیونی وداعشی هم وجود نداشت ،
درهمان دهه هشتاد درمناطق مختلف افغانسان ، دره مرگ دره میدان ، قیاق ، غزنی و... سرهای مردم هزاره بریده می شد صرف بجرم هزاره وشیعه ،

ثانیا : اگر عده بااز مردم هزاره درسوریه باداعش جنگیده ، آیاجنگیدن با داعش کار خوب است یابد ؟
اگرمیگوئید ، بد است خوب چرا اربابان شما ، مثل انگلیس وامریکا و...از آن طرف دنیا آمده درسوریه وعراق باداعش می جنگد ؟؟
واگر جنگیدن با داعش کار خوب است پس مشکلی نداریم ؛

ثالثا: اگر عده ای درسوریه عضو فاطمیون هست ؛ دیگر مردم چه گناه کرده که درافغانستان قتل عام شود ؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است