امریکا و جنگ کثیف
روند صلح کنونی درجهت منافع واقعی مردم و کشور نیست، بلکه فقط یک پیراهن عوض کردن است و تغییر در تاکتیک جنگ. استراتژی جنگ کثیف همچنان باقی است 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۴    ۱۴۰۰/۳/۱۷ کد خبر: 167303 منبع: پرینت

رابرت گیتس وزیردفاع سابق امریکا در خاطراتش حامدکرزی را متهم نموده است که او در دور دوم حکومتش طالبان را در مناطق شمال کشور جابجا ساخته است.

جای تردید نیست که کارنامه حامدکرزی هم بعنوان یک سیاستگر و هم بعنوان رییس جمهور سابق، پرسش برانگیزترین و مشکوک ترین کارنامه های بازیگران عرصه سیاست درافغانستان است. زمان زیادی لازم است که چهره در نقاب مخفی شده کرزی و کسانی دیگر هم چون او، در رونق دادن به جنگ و ایجاد بحران در افغانستان و اختلاف در بین مردم برملا گردد. اما روشن است که کرزی و افرادی مانند او یک عامل اجرایی نقشه هایی بوده اند که قدرت های بزرگ و مداخله گران خارجی از جمله امریکا برای آنان دیکته کرده اند.

شاید کرزی و دیگر بازیگران از این فرصت برای تقویت و تحقق اهداف شوم سیاسی و قومی و شخصی خود بهره برداری کرده باشند، ولی در همان سال های زمامداری کرزی گزارش های متعددی وجود داشت که نیروهای خارجی بخشی از طالبان و نیروهای القاعده را در بخش های از کشور و اغلب شبانه جابجا می نمایند، گزارش های متعددی وجود داشت که که نیروهای خارجی اجازه عملیات تصفیه ای قاطع را برای اردوی ملی افغانستان جهت قلع و قمع طالبان نمی دهند. گزارش های بسیاری در برخی رسانه ها نشر شد که عناصرالقاعده به شکل بسیار مرموزی از غارهای تورا بورا نجات داده شدند. و...

بنابراین آنچه رابرت گیتس در خاطرات خود درباره کرزی یادکرده است در واقع بخش بسیار اندکی از اعتراف نامه کارکرد خود امریکایی ها و هم پیمانان آن در این جنگ کثیف می باشد که بنام مبارزه با تروریزم آغاز گردید.
انتظار برده می شود درآینده ها پرده های بسیارتکان دهنده تر از این جنگ کثیف در افغانستان افشا گردد. جنگی که در آن زندگی و خون مردم غیرنظامی قربانی سیاست های توسعه طلبانه و غریزه زیاده خواهی اقتصاد جهانخوار سرمایه داری گشته است.

باتوجه به چنین یادداشت هایی شاید برای تمام مردم ما روشن شده باشد که چرا امریکا در دوحه با طالبان مواقفنامه امضا نمودند و هیچ انتظاری هم نمی توان داشت که روند صلح کنونی درجهت منافع واقعی مردم و کشور باشد، بلکه فقط یک پیراهن عوض کردن است و تغییر در تاکتیک جنگ. استراتژی جنگ کثیف همچنان باقی است.

شکور اخلاقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
جنگ کثیف
نظرات بینندگان:

>>>   گیتس غلط میکند، درهمان ۲۰ سال پیش‌هم جنگ امریکای دموکراسی بر ضد ملیشه هایی چرکستانی نمایشی و ساختگی بود و بجای ریشو ها طالبان چپنی و نکتایی در جلسه بن مقرر شدند. مگر حامد و خلیل نوکرزاد خود از جمع همین ملیشه ها نبودند؟؟ همانطور که بار ها گفته ام هدف از ماندن طولانی این غربی ها استفاده این کشور بمثابه تخته خیز بر ضد ایران بود که نقشه ها برباد شد و حال میخواهند که دیگر پول اضافی برای خیال پلو خرچ نکنند. خوب حال میخواهند چپنی ها، شاید هم دریشی ها با پیراهن تمبان و ریشو ها را یکجا کنند برای روز مبادا!
آتش خاوری

>>>   کرزی مهره اصلی سی آی ای امریکاست و از روز اول حامی اصلی طالبان بود. کرزی به دستور امریکا و پاکستان پلان تخریب تمام شمال افغانستان را از اردوی پاکستان و امریکا گرفت و طالبان را در شمال جابه جا کرد. کرزی تا به امروز بهمکاری مستقیم غنی از طالبان حمایت میکنند و قصد غنی و کرزی تخریب شمال و تصرف شمال توسط طالبان است. حملات اخیر طالبان به ولسوالی قیصار و جوزجان و غیره جزء این پروژه است. آنها با این پلان بامیان و غور و بادعیس را محاصره کرده اند و از آن طریق شمال را زیر حمله گرفته اند از طریق بدخشان به چین و آسیای میانه نفوذ میکنند. هدف نابودی مراکز مقاومت در شمال است. راه اصلی نجات مردم شمال اتحاد تاجیک، ازبک و هزاره در شمال است.

>>>   بیست سال پیش موضوع کرونا و محیط زیست نبود که دولت های امریکا بودجه های تریلیون بالای را بگیرند و در جیب خوددبزنند.
بیست سال پیش جورج بوش مجبور بود که جنگ افغانستان و عراق دوامدار شود و هر سال صد ها ملیارد دلار برای این جنگ ها بودجه بگیرد.
شما مردمان بسیار ساده هستید.
هرکار که در دنیا میشود ،شما روی منافع ستراتیژیک امریکا فکر میکنید،اما این را فکر نمی کنید که یک نامزد انتخابات امریکا که صد ها میلیون دلار یا از پول دزدی،یا از خیرات کمپنی ها مصرف میکند و رییس جمهور میشود،صرف چهار سال وقت دارد که صد چند و هزار چند این پول را پیدا کند و برای دور دوم انتخابات و در نتیجه هشت سال بودنش در قصر سفید پیدا کند.
منافع کمپنی هایی که برای انتخاب شدن اش پول اعانه کمک کردند،را نیز باید در نظر بگیرد.
یک مرتبه شما روسای جمهور امریکا را در نظر بگیرید که چه کردند؟
آیا کدام رییس جمهور بوده است که به مجرد رییس جمهور شدن اعلان کرده باشد که ما باید مصارف را کاهش بدهیم.ما باید در بودجه های خود کاهش بعمل بیاوریم؟
برخلاف اولین کاری که میکنند،بودجه میگیرند.
جورج بوش برای جنگ افغانستان وعراق.
بارک اوباما تحت نام بحران اقتصادی.
دونالد ترامپ سفر های خارجی به عربستان و جاپان و دیگر جاها بخاطر گدایی کرد،نتیجه نداد.بعداً پنج ملیارد دالر درخواست بودجه برای دیوار مکزیک کرد،نتیجه نداد و بالاخره خدا برش داد که ویروس کرونا پیدا شد و چهار تریلیون دلار بودجه گرفت و رییس جمهور و و کنگره و باس های اقتصادی بین خود تقسیم کردند.
میدانید از همه جالبتر چیست؟
من به قسم مزاق پیشنهاد کردم که دونالد ترامپ بصورت در ست نتوانست در مقابل گرونا مبارزه کند و باید یک رییس جمهور دیگر بیاید و با مصرف چند تریلیون دلار دیگر این ویروس را از بین ببرد. عاجل دونالد ترامپ را پس کردند و جو بریدن را روی کار آوردند.
جو بریدن نیز دووتریلیون دلار دیگر برای مبارزه با کرونا بودجه گرفت و موضوع حفاظت محیط زیست را پیشنهاد کرد.
من گفتم شاید برای حفاظت محیط زیست نیز چند تریلیون دلار بودجه بگیرد.
بخاطر که گپ من به زمین نیفتد و از خود نیز ابتکار نشان دهد،یک بودجه شش تریلیون دلاری هم برای محیط زیست و هم برای ساختمان زیر ساخت های امریکا پیشنهاد کرد.
حالا منتظر باشید که در ظرف چهل سال و یا هشت سال آینده جو بایدن چقدر پول برای چه بودجه خواهد گرفت و رییس جمهور آینده امریکا برای چه و چقدر پول دیگر بودجه خواهد گرفت؟
روزی خواهد رسید که شما یک بوجی دلار را به بازار ببرید و با آن یک قرص نان خواهید خرید.
زیرا هر چقدر پول زیاد در بازار عرضه شود،به همان اندازه انفلاسیون ببار خواهد آورد.
همین حالا بعضی کشور ها از ترس انفلاسیون بزرگ،رو به ارض های دیجیتالی آوردند که اقلاً چیزی بتوانند آن لاین خرید کنند و گرسنه نمانند.

>>>   باید حکومت نام میدان هوائی بین المللی کابل را بنان شاه شجاع فقید نامگذاری کند شاه شجاع جنگ قومی نکرد او برای مردم نامه نوشت وآنان رابرای جهلاد بر ضد انگریز تحریک نمود اما کرزی چهارده سال رابه هدر داد واز تمام سازمان های جاسوسی پول گرفت بین خود ودزدانش تقسیم کرد
کرزی حامی غاصبان دزدان وطالبان بود وهست
ر

>>>   کرزی در یکی دو ماه آینده چوب خدایی خواهد خورد.
منتظر باشید ، خواهید دید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است