وزیر داخله المان پناهجویان رابه کام مرگ می فرستد
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۴    ۱۴۰۰/۳/۱۷ کد خبر: 167304 منبع: پرینت

زهوفر وزیر داخله المان پناهجویان رد شده افغانستانی رابه کام مرگ میفرستد.
با وجود این که روزانه ده ها واحتمالا صد تن از شهروندان غیر نظامی افغانستان از جمله زنان، کودکان، پیر و جوان در کابل و سایر ولایات افغانستان در حملات انتحاری طالبان به خاک و خون می غلتند، خبرنگاران، نهاد های جامعه مندنی توسط طالبان ترور می شوند، با تمام این جنایات وزیر داخله آلمان، که بویی از انسانیت نبرده میخواهد پناهجویان افغاستانی را به قربانگاهی مانند افغانستان بفرستد.
انجمن ها و نهادهای مدنی خواستار توقف فوری اخراج پناهجویان به افغانستان هستند.

روز شنبه ۵ جون ده ها تن از افغانستانی ها و المانی به عنوان اعتراض به برگشت اجباری پناجویان افغانستانی همزمان در ۱۶ ایالت المان از جمله برلین در (مقابل دروازه برلین) تجمع نموده وضعیت جنگ زده افغانستان را به زبان های المانی و فارسی و برای حاضرین و خبرنگاران به خوانش گرفتند.

اطلاعیه های و شعارهایی به ادرس مقامات المانی از جمله آقای زهوفر وزیر داخله آلمان نشر شده است.
در یکی از اطلاعیه هایی که در مورد پناهجویان اخراج شده به افغانستان نوشته شده چنین امده است: آنها پس از بازگشت به وطن خاین شناخته می شوند: به دلیل نگرانی های امنیتی، اکنون چندین سازمان خواستار جلوگیری از همه اخراج ها به افغانستان شده اند، اما وزارت امور داخله آلمان این نظرات را رد می کند.

انجمن ها خواستار توقف دیپورت به افغانستان هستند. اما وزارت امور داخله آلمان نظرات آنها را قبول ندارد. پولیس فدرال، پناهجویان را از افغانستان برای اخراج آنها در مونیخ همراهی می کند، چندین انجمن خواستار جلوگیری از بازگشت پناهجویان به افغانستان شده اند.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیر داخله آلمان
پناهجویان
نظرات بینندگان:

>>>   من کسی را که دو پاسپورته اند هیچګاه افغان خطاب نمیکنم! زیر از وطن توبه کشیده و بعد ازین بجای اسلا خطبه های عیسوی می خوانند! کسانیکه دو پاسپورته اند باید همه داریی شان ضبط و تابعیت وطن ازانها ګرفته شوند!

>>>   ویز داخله آلمان گفته است او در آینده نیز پناهجویان رد شده افغان را به کشور اشخواهم فرستاد . این تصیمی فبلا گرفته شده است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است