بازی قدرت رمز و راز های آشکار و پنهانی دارد
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۴    ۱۴۰۰/۳/۱۷ کد خبر: 167305 منبع: پرینت

توافق امریکا با طالبان بخاطر رساندن آنها به قدرت است، و پنهان کاری های زلمی خلیلزاد و اشرف غنی، رفت و آمد های جنرال باجوا لوی درستیز پاکستان و عمده ترین طرح این بازی ها نا امن سازی کشور های آسیای میانه ایران و همچنین کمک انگلیس پاکستان را منحیث ژرمدار منطقه تبدیل کردن است.

معلوم میشود که پلان طوری است که با هر رفت و آمد زلمی خلیلزاد در منطقه جنگ ها باید شدید تر شود ولسوالی ها یکی پی دیگری سقوط کند و از طرف دیگر آقای غنی که در راس قرار دارد و خود را سر قومندان اعلی میداند با گذشت هر روز اشخاص و افراد را در ارگان های امنیتی توظیف میسازد که بی کفایت ترین و حتی نه رهبری را میدانند و نه مدیریت را، باید اینها در راس قدرت باشند چون توسط اینگونه اشخاص میشود سقوط ولسوالی ها آسان تر گردد و زیادتر باعث پریشانی مردم ما گردند.

به باور من یگانه راه نجات افغانستان که روز گذشته هم نوشته بودم تشکیل شورای عالی نظامی و یا هم شورای عالی دفاع از وطن است، که در این شورا رئیس جمهور نقش کمتری داشته باشد و وزرای سکتور امنیتی و ادارات مختلف نظامی عضویت این شورا را داشته باشند و مشترکاً رهبری جنگ و اداره کشور را به عهده بگیرند در غیر آن با گذشت یک ماه دیگر اکثر ولسوالی ها سقوط میکند، شهر ها در محاصره قرار میگیرد و مردم افغانستان یکبار دیگر قربانی سیاست های غلط و نا عاقبت اندیشانه اشرف غنی و سیاست های ماجرا جویانه زلمی خلیلزاد که تعهدی برای مشکل آفرینی افغانستان دارد پیشرو خواهد بود.

از روزی که تفاهم میان امریکایی ها و طالبان صورت گرفته است جنگ ها شدیدتر گردیده و تلفات بیشتر از پیش دیده میشود.
وقتی که طالبان آتش بس نمیکند و بر میز مذاکره حاضر نمیشوند در دوحه و قطر هم وقت کشی میکنند بهتر است آقای غنی مذاکره با طالبان را و رفت و آمد های بی ثمر خلیلزاد را به حالت تعلیق در آورد و بگوید که این رفت و آمد ها و این مذاکرات نتیجه ی ندارد.
تا زمانیکه سرنوشت درست معلوم نشود که یا مذاکره که واقعاً صلح و آتش بس در پی داشته باشد و یا هم جنگ که راه را باز بسازد.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بازی قدرت
طالبان آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   سعیدی! خودت پیشنهاد میکنی که برای علاج زخم باید مرهم آنتی بایوتیک را با میکروب مخلوط کرد و روی زخم گذاشت. این مافیای ارگ خود جز عفونت برای زخم هایی مردم چیزی دیگری نیستند. و از طرف دیگر درین سال های اخیر همیشه واژه صلح بجای آتش بس گرفته شده است و من بار ها گفته ام که ملیشه ها آتش‌بس شاید بکنند مگر صلح پایان عمر شان است.
آتش خاوری

>>>   اول غنی را باید به جهنم فرستاد و آنگاه طالبان ....را چنواری کرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است