محاسبه هزینه عملیات نظامی انگلیس در افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۱    ۱۴۰۰/۳/۱۸ کد خبر: 167315 منبع: پرینت

عملیات نظامی انگلیس در جنگ افغانستان برای مالیات دهندگان این کشور 31 .3 میلیون دالر هزینه داشته است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه میرور، مشارکت انگلیس در عملیات نظامی در افغانستان که از سال 2001 آغاز شد، 31.3 میلیارد دلار برای مالیات دهندگان انگلیس هزینه داشت.

براساس گزارش این نشریه، از ماه مه 2021، عملیات نظامی انگلیس در جنگ افغانستان 28 میلیارد پوند (بیش از 32 میلیارد دالر) هزینه داشت و منجر به کشته شدن 450 نظامی انگلیسی شد که هزینه نهایی ممکن است حتی بیشتر باشد.اما دولت تاکنون خواستار تحقیق درباره این جنگ نشده است.

ایالات متحده و متحدانش در ناتو در سال 2001 عملیات نظامی را در افغانستان آغاز کردند. این عملیات در چارچوب "ماموریت قاطع" انجام شد که پاسخی به حمله تروریستی 11 سپتامبر 2001 بود.

هزینه جانی و مالی این حضور 20 ساله نظامی و امنیتی در افغانستان به شکلی نجومی بالا بوده است. طی این سال‌ها بالغ بر 2300 نظامی زن و مرد آمریکایی کشته و بیش از 20 هزار نفر مجروح شده‌اند، همینطور بیش از 450 نظامی بریتانیایی و صدها نفر دیگر از ارتش سایر کشورها.

آمریکا و بریتانیا بعد از 20 سال به حضور نظامی خود در افغانستان پایان می‌دهند. جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا به تازگی اعلام کرده که 2500 تا 3500 نظامیان زن و مرد باقی‌مانده در افغانستان تا 11 سپتامبر این کشور را ترک خواهند کرد. بریتانیا هم در اقدامی مشابه، 750 نیروی نظامی خود را از افغانستان خارج می‌کند.

تاریخی که برای این کار درنظر گرفته شده، 11 سپتامبر 2021 مصادف با بیستمین سالگرد حملات القاعده به برج‌های نیویورک در آمریکا؛ حملاتی که از افغانستان برنامه‌ریزی و کنترل شد و به دنبال آن ائتلافی به رهبری آمریکا، طالبان را از قدرت خلع کرد و القاعده را به طور موقت از این کشور بیرون راند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عملیات نظامی
انگلیس
نظرات بینندگان:

>>>   حالا میخواهند برای ما قرضه هم جور کنند، بزبان عامه شش قاته یی آنرا غارت کردند و ده قاته آنرا هم از عرب های احمق اصول کرده اند. تمام غارت گران جوانان را فدای امیال شیطانی شان میکنند. احمد درانی هفت بار جوانان ما را بخاک و خون کشاند.
آتش خاوری

>>>   به نظر دهنده اول:
آنها افغانستان را غارت نکردند.
یک مواد مخدره را گفته نمیتوانم.شاید از فروش آن یک مقدار عواید بدست آورده باشند.ا.... معدنیات در تمام جهان از آسیا گرفته تا افریقا و امریکای جنوبی وجود دارد و در همه این کشور ها استخراج میشود و عواید این کشور ها نیز از مدرک فروش معدنیات سالانه به یک ملیارد دلار نمیرسد و افغانستان سالانه خودش مصارف هشت ملیارد دلاری بودجه عادی و انکشافی و نظامی دارد که از طریق کمک دیگر کشور ها تمویل میشود.
آنچه که رهبران دولتی این کشور ها بدست آوردند،عبارت از خورد و برد از بودجه جنگ افغانستان بوده است که بار دوش مالیه دهندگان این کشور ها بوده است.
از مالیه دهندگان کشور ها پول گرفتند و نیم آن را مصرف جنگ افغانستان و خورد و برد مقامات افغانی کردند و نیم دیگر را خودشان خوردند.
یادتان می آید که زمانی که اشرف غنی جدیداً رییس جمهور شده بود و با دیوید کامرون صدر اعظم وقت انگلستان در ارگ کنفرانس مطبوعاتی داشت،اشرف غنی پیشنهاد کرد که منبعد کمک های خارجی باید از طریق بودجه ملی افغانستان به مصرف برسد و نه از طریق انجو ها(قصه همان گدایگری که به خیرات دهنده گفته بود که حالا از پول ما عیاشی میکنی)،چگونه دیوید کامرون طرف اش چپ چپ سیل کرد و همو که رفت،دیگر هیچ به افغانستان برنگشت و قوای خودرا نیز از افغانستان بیرون کرد و در نقشه آب و هوای بی بی سی نیز فقط هرات را نشان میدهد و از دیگر ولایات افغانستان چه در گذشته و چه حالا دل خوش ندارد.

>>>   همه این ها کار پاکستان است قاتل سربازان شما پاکستان است

>>>   دومی
اول خو مثل خودت بی نمره پلیت نیستم که "نظر دهنده اول" نوشته یی و دوم اینکه میبخشی که انگریزان نازنین ات را غارتگر نامیده ام. اروپا به منابع انرژی (غیر تیل و گاز) ضرورت دارند و آنچه این فرنگی ها (در وقتی که خواب بودی) از پیش ات برده اند فلزات القلی، کوبالت و سلفر است. کمپنی 'فوگستر' بالای این مواد وطنی من و تو زنده است. یورانیم هلمند خو به جایش.
تشکر از معلومات قدیمی ات، خانه پر پلو اگر چین، روسیه و هند را از لیست بکشی تنها همسایه دربه دیوارات سالانه بیشتر از ۱.۵ میلیارد دالر عاید خالص از معدنیات (بدون نفت) دارد تنها استخراج سالانه طلا آن بیشتر از ۸ تن است. اگر طلا هایی اعراب را به آن اضافه کنی چندین "یک میلیارد دالری" خودت خدمت ات حاضر است.
اگر معادن افریقا نباشند اروپا در کمتر از یک ماه می میرد. در امریکای جنوبی تنها برازیل کافی است که مطالعه کنی.
با اطمینان برایت میگویم که هیچگاه آنها بودجه نظامی تصویب شده پارلمان را درین لشکر کشی ها مصرف نمی کنند بلکه از عواید خارجی استفاده میکنند.
آتش خاوری

>>>   انګلیس بد می کند و دروغ می ګوید! انګلیس بیشتر از هزار ملیار دالر را مصرف کرده و این هم پول به طالبها داده شده و توسط ان جهاد منحوس روان است! همه فساد جهانی زیر پای انګیس در ګزشته و حال است!
خداوند روس را از سر انګلیس کم نکند! اګر روس نباشد انګلیس باز بریتانیای کبیر را احیا خواهد کرد!
بیشترین جنګها در جهان را انګلیس بار اورده و قرن ۱۹ و۲۰ را به استعمار ګزشتاند! در حقیقت بدترین مردم جهان همین انګلیس است!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است