شرط پاکستان برای پایگاه آمریکا در حمله به افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۶    ۱۴۰۰/۳/۱۸ کد خبر: 167317 منبع: پرینت

درحالی که پاکستان مخالفتش را با میزبانی پایگاه نظامی آمریکا ابراز کرده بود اما یک نشریه آمریکایی نوشت که اسلام‌آباد برای استقرار این پایگاه‌ها جهت انجام حملات در افغانستان شرط گذاشته است.
به گزارش تسنیم، باوجود تاکید مقامات ارشد دولت پاکستان مبنی بر مخالفت با استقرار پایگاه‌های نظامی آمریکا در خاک این کشور، یک نشریه آمریکایی خبرداد که مذاکرات در این باره جریان دارد و اسلام‌آباد برای میزبانی از پایگاه نظامی آمریکا شرط گذاشته است.

«نیویورک تایمز» نوشت که در مذاکرات مقامات آمریکایی و پاکستانی، اسلام‌آباد به ازای اجازه دادن به آمریکا برای استفاده از یک پایگاه در خاکش، خواستار این شده است که هرگونه عملیات و هدف در افغانستان باید با تایید پاکستان صورت گیرد.

براساس این گزارش، «ویلیام برنز» رییس سازمان سیا نیز در هفته‌های اخیر در سفری سرزده از پاکستان با مقامات ارشد نظامی این کشور دیدار کرد و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا نیز درباره کمک به عملیات‌های نظامی آینده آمریکا در افغانستان با مقامات پاکستانی تماس‌های متعددی داشته است.

برخی مقامات آمریکایی می‌گویند که مذاکرات در این باره به بن‌بست رسیده است اما برخی دیگر تاکید داردند که این گزینه همچنان روی میز قرار داشته و دستیابی به توافق ممکن است.

«دیوید هیلوی» دستیار معاون وزارت دفاع آمریکا در امور هند و اقیانوس آرام پیش از این اظهارداشت که واشنگتن به رایزنی‌ها با پاکستان درباره افغانستان ادامه خواهد داد زیرا حمایت و مشارکت اسلام‌آباد درباره آینده دولت کابل و صلح این کشور بسیار مهم است.

هیلوی به اعضای کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفته بود که پاکستان به آمریکا اجازه دسترسی و استفاده از حریم هوایی خود را داده است تا از این طریق از حضور نظامی در افغانستان حمایت کند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   "درحالی که پاکستان مخالفتش را با میزبانی پایگاه نظامی آمریکا ابراز کرده بود اما یک نشریه آمریکایی نوشت که اسلام‌آباد برای استقرار این پایگاه‌ها جهت انجام حملات در افغانستان شرط گذاشته است." چرکستانی ها فکر میکنند که همگی بی عقل اند. این یگانه پلان شان بود که امریکای دموکراسی را با دالر های شان در خانه خود داشته باشند.
آتش‌خاوری

>>>   سالها قبل یک مقام ارشد امریکایی گفته بود که پاکستان در مقابل پول هر کاری را میکند.

>>>   اقای خاوری!
مگربیعقلی شاخ ودم دارد؟
-۴۰سال است که مصروف جنگ وبرادرکشی هستیم.اقلا جان صدهاهزارهموطن خود راگرفتیم،اضافه ترازین تعدادرامعلول ومعیوب ساختیم وملیونها را مهاجر،اواره وبیوطن.
-افتخارماانفلاق وانفجارمکتب وکودکستان وشفاخانه ماست.
-وقتی طفل معصومی جان شیرینش رادرین گیرودارازدست میدهد.تبریک باشد.چه گپ است؟میرویسک شهیدشد.
-برای قاتل وجانی واوباش اسم گذاری میکنیم.(غازی).
-مال دزدی وچور وچپاول را اسم گذاری میکنیم.(مال غنیمت).
-وصدها احماقت دیگر.
مگربیعقلی شاخ ودم دارد؟
ارش کوه کن

>>>   سال ۱۳۸۰ هم که آمریکا به افغانستان حمله کرد از ایزان درخواست پایگاه کرد چون برای آمریکا راحت تر بود از ایران به افغانستان حمله کند و نیروهایش را از کشورهای حاشیه خلیج فارس به ایران و از ایران به افغانستان حمله کند اما ایران حاضر به دادن پایگاه به آمریکا برای حمله به افغانستان نشد و آمریکا از پاکستان درخواست کرد و پرویز مشرف نخست وزیر وقت پاکستان پایگاه به آمریکا برای حمله به افغانستان داد ایران ستیزان و هزاره ستیزان افغانستان به روی مبارکشان نمیاورند

>>>   تجهیز افراطیت
دوباره مرکزجنگ است خاک پاکستان
اگـر ز نـفـت کـنـنـد پــر بـاک پاکستان
به شکل دیگری افراطیت شـود تجهیز
ثـبــات شــرق بگـردد هـلاک پاکستان
ز درس مدرسـه ها بـوی خون می آید
ز نـیش گـژدمِ کـیـن مسـواک پاکستان
همیشه دین بفـروشـند به دالـر و دینار
خــدا جــزا بـدهــــد ســـفّـاک پاکستان
مکان پـرورش طالبان افـراطی اسـت
بـه کام خــلـق شــده تــریـاک پاکستان
کتاب و مکـتب و دانـشـگاه بـسوزانند
پلان شــده هـدف تـرســنـاک پاکستان
زخاک ومعدن وآب تودستبردارنیست
اگر کـوتـه نشود دست شـاک پاکستان
اگـر که دورۀ تـار حجـرشـود تجـدیـد
تمـام خـلــق فـتــد در مغــاک پاکستان
وطن خرابه و مردم در بـه در گردند
اگـر صحـیح نکـنـیــد ادراک پاکستان
به دیرو مسجد و میخانه می زند آتش
به جای باده دمـد خون زتاک پاکستان
رفیق تکفیری ویارخوب شیطان است
چـو انتحـاری بـرآیــد ز لاک پاکستان
دیگر به آدرس افراطیت نیازی نیست
که چون غلـط نـبـشـتند پلاک پاکستان
غنی و طالـب وحشـی تـشنۀ خـون اند
که بـسـته انـد همه در فتراک پاکستان
فقط نتیجۀ چل سال جنگ خونین است
دل اربه سینه شده چاک چاک پاکستان
چـرا بـه خـانـۀ همسایه می زنـد آتش؟
گلاب و گل بکُـشـد خـاشـاک پاکستان
میان دولت و مردم فـرق بسیار است
خطـاسـت پالیـسـی بـد ملاک پاکستان
شعور کاوه یی خواهـد برای استقلال
که سـرنگـون بکند اژدهـاک پاکستان
رسول پویان

>>>   خوشا بحال پلاکستانی ها که مولاتانا های شان برای ما ترورست پرور وقبر ای وطن خود پاکستان ملیون ها دالر درامد ایجاد میکنند ، ملاهای ناملای ما درتمام جهان صرف همه ذهن وحواس خودرا معطوف ریش ساخته اند گویا همین چند تار ریش متضمن هردو دنیای انسان است ،اینهاذره وطن دوستی در قلب وذهن شان نیست واز حب الوطن من الایمان خالی هستند ، برعکس مولاناهای ترورست پاکستان حتی می گویند: اول پاکستان بعد اسلام،
حالا که امریکا درخاک شان پایگاه میسازد یک مولانا اعتراض ندارد وفتوای جهاد نمیدهد ، اگر این پایگاه درافغانستان باشد آن وقت این مزدوران بی ایمان آی اس آی می گویند: افغلانستان دارالحرب است،
وحالا که امریکائی ها درپاکستان مرکز ایجاد میکنند باید ملا های یی وطن ما هم فتوا بدهند که پاکستان دارالحرب است>
ر

>>>   .... پشتوهای جاهل کند که شدن آلت دست پاکستان و آمریکا در کشتار برادران و هم کیشان خود ،نژاد پرستی و کشتارتان و جنایتان از یهودیان و اسراییلی ها به ارث برده آید ، تا کجا به این جنایت خود ادامه و سواری به پاکستانی‌ها خواهید داد ، و متهم این کشتار همان بزرگان قومی که برای دلارهای سیاستهای کشتار نژادی ارگ دم تکان میدهند
ایرج

>>>   در پاکستان همه کاره آقای باجوه است عمران خان فقط یک عروسک خیمه شب بازی است. باجوه هتمن پایگاه می‌دهد. بنا قول یکی از محللین سیاسی پاکستانی امریکا افغانستان را تحویل طالبان میکند. وبعد از قدرت رسیدن طالبان در افغانستان. این بار امریکا و پاکستان و ‌افغانستان ایغور هارا تمرین و مسلح میکند و سپس وارد چین کرده و چین را سرم گرم جنگ با ایغور ها میکند واز یک طرف جلوی رشد اقتصادی چین را می‌گیرد واز طرف دیگر جیهادی های ایغور را وارد چین کرده وجهاد مسلحانه را بر ضد چین آغاز وچین را تجزیه خواهد کرد چون سرزمین های مسلمان نشین در چین برابر با خاک هردو کشور پاکستان ‌افغانستان است.
دیده شود که چه میشود.
ناصر خسرو تهران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است