لیست نوزده ولسوالی که به طالبان واگذار شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۴    ۱۴۰۰/۳/۱۹ کد خبر: 167330 منبع: پرینت

بدون تردید همه میدانیم که در شرایط موجود طالبان و حامیان شان به صلح پشت و رو به جنگ نموده اند.
در چنین شرایط حساس طی یک ماه گذشته تعدادی ولسوالی های ذیل بدست طالبان سقوط نموده است، بطور طبیعی مردمان که در این ولسوالی ها بود باش داشتند، سرگردان و بی جای مسکن گردیده اند عده ی از سربان دلیر ما شهید، زخمی و اسیر شده اند و خانه و کاشانه مردم به خاک و خون یکسان شده است که خیلی درد آور است.
ادامه این وضعیت دیگر قابل تحمل نیست، اگر تدابیر درست و جدی گرفته نشود باور دارم که ما ولسوالی ها و مناطق زیادی را از دست خواهیم داد.

حکومت تا هنوز هم به خواب خرگوش فرو رفته که هیچ بیداری ندارند. باید خود را تکان دهند تا از این خواب عمیق بیدار شوند و بیبیند که در کشور چه جریان دارد.
گرچه چند بار نوشته ام ولی باز هم مجدداً تکرار میکنم که یگانه راه بیرون رفت از این وضعیت نابسامان و خطرناک تشکیل شورای عالی نظامی با صلاحیت و اشتراک جنرالان با تجربه چه باز نشسته چه غیر باز نشسته ضروری دانسته میشود تا جنگ را رهبری و مدیریت کنند.
حالا شما خود قضاوت کنید که در مدت یک ماه گذشته این تعداد ولسوالی ها بدست طالبان سقوط کرده است،
اگر رهبران ما هرچه عاجلتر از خواب غفلت سر بلند نکنند ماه های بعدی چه انتظاری داشته باشیم.؟

۱- ولسوالی چرخ ولایت لوگر
۲- ولسوالی مندول ولایت نورستان
۳- ولسوالی دو آب ولایت نورستان
۴- ولسوالی دولت شاه ولایت لغمان
۵- ولسوالی بورکه ولایت بغلان
۶- ولسوالی مرغاب ولایت بادغیس
۷- ولسوالی ده یک ولایت غزنی
۸- ولسوالی شینکی ولایت زابل
۹- ولسوالی گیزاب ولایت دایکندی
۱۰- ولسوالی ارغستان ولایت قندهار
۱۱- ولسوالی واشیر ولایت هلمند
۱۲- ولسوالی فارسی ولایت هرات
۱۳- ولسوالی نرخ ولایت میدان وردک
۱۴- ولسوالی جلریز ولایت میدان وردک
۱۵- ولسوالی قادس ولایت بادغیس
۱۶ـ ولسوالی شهرک ولایت غور
۱۷- ولسوالی قیصار ولایت فاریاب
۱۸- ولسوالی آب بند ولایت غزنی
۱۹- ولسوالی دولت آباد ولایت فاریاب

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
ولسوالی
نظرات بینندگان:

>>>   طاهر پشتون
سعیدی صاحب با این تبلیغات ات دولت را هر چه بیشتر ضعیف میکنی و سرعت سقوط آن را زیادتر میکنی. وقتی که ۱۵۰۰۰۰ عسکر ناتو و امریکا با صلاحهای پیشرفته زورش به طالب نرسید. آیا این دولت و اردو و پولیس با صلاحای ابتدایی زورش میرسد. میبنی که در هرجای عساکر مجنگند و تلفات میدهند و دفاع میکنند و تو بی شعور میگویی که دولت ولسوالیها را به طالبان تسلیم میکند. برادر تسلیم نمیکند- زورش نمیرسد و سقوط میکند. تو اتهام مبند به دولت ازش حمایت کن تا مورال اش بالا رود و یکمی زیادتر مقاومت کرده بتواند

>>>   کچاست کلیم جم که لاف می زنه و در قیصار و دولت اباد جضور داشت . فرار کردن

>>>   غنی زمینه را برای قدرت طالبان آماده میکند و مناطق را برای طالبان تخلیه میکند حالا پلان شهرهای بزرگتر را روی دست دارد غنی اردو را متلاشی میکند ترس غنی از افتاده فرقه ها بدست ازبگان تاجیک ها و هزاره هاست به همین دلیل آهسته تر و مخفییانه تر عمل میکند غنی طالب ارگ است و از طالب خطرناک تر است باید هرچه زودتر در مقابل غنی و طالب پایگاه های مقاومت در سرتاسر افغانستان تشکیل شود و برای مقاومت طولانی آمادگی گرفته شود در غیر آن تمام مردم تاجیک ازبک و هزاره اسیر و قتل عام میشوند این پلان اصلی غنی و طالب است

>>>   غنی پلان تسلیمی افغانستان را به طالب و داعش دارد چون بدستور امریکا و پاکستان عمل میکند

>>>   باید ولایت کابل ، دایکندی و چند منطقه دیگر هم به لیست تان اضافه کنید قراره تمام مناطق افغانستان فتح کنیم ، الله تعالی با ماست
حبیب الله یوسف زی

>>>   كل مرز ايران دست طالبان بعد شاكي ميشيد چرا با طالبان مذاكره ميكنه پس با كي مذاكره كنه غني هيچكاره

>>>   پولیس قهرمان ملی بالمقابل برای نابودی کامل ترورستان طالب در یک عملیات فوق العاده وپیروزمندانه که امروز درکوچه گل فروشی شهرنو کابل اجرا کرد دست اوردی بزرگی را نصیب شد
این عملیات که با اشتراک پنجاه سرباز بیست افسرسی رنجر ودوازده هانوی دران شرکت نموده بودند بدون کمک قوای هوائی توانستند سه عدد تابلیت K وچند بوشکه کشمش آب را که خیلی ماهرانه در بین بوشکه ها جابجا شده بودند را کشف وظبط نمایند همینطور یک طفل ده ساله سه عدد تابلیت را خ9یلی ماهرانه حتی مافوق ماهرانه یا ( سوپرماهرانه) درمشتش جابجا کرده بود توسط پولیس قهرمان کشف واستخراج وظبط گردید این عملیات سلاعغت ذدوازده ظهذ موفقانه خلاتامه یافت!
یک منبع که به نسبت حساسیت موضوع نخواست نامش ذکر شود گفت :
اینگونه عملیات الی نابودی کامل ترورستان دهشتگرد ادامه خواهد داشت
همینطور وزارت دفاع ملی سیزده عدد سرگلوله کهنه راکت را از تحویل خانه های خود کشیده وبه رسانه ها نمایبش داد که گویا این سرگلوله های غیرفعال وغیر قابل استغاده از طرف ترورستان بالای کابل پرتاب میشد اما ما نگذاشتیم!!!
همینطور ریاست عمومی امتنیت ملی مشهور به کمپنی خصوصی امنیتی پنشیر وردک لمتد معاون اپراتیفی اش استعفاداده است چون یک ذره غیرت دروجودش موجود بوده، وقتی می بیند که ریاست به اصطلاح امنیت ملی هیچ دست اوردی بجز دروغ گفتن دسیسه سازی مکتوب نویسی به شیوه چوپان دروغگو ندارد خودرا ازین اداره ناکلام وغیر کار آمد کنار کشید

>>>   آقای سعیدی عزیز تا شیش ماه دیگر نهایت تا یک‌سال دیگر تمام افغانستان از جمله کابل به طالبان واگذار میشود. بنظر من این همان بندهای محرمانه که در بین پاکستان وامریکا که در دوحه معامله شد می‌باشد یعنی افغانستان سوبه پنجم پاکستان میشود.
نتنها قصه فارسی زبانها‌ بلکی قصه تمام افغانانها مفت میشود یعنی پنجابی ها بسرعت بطرف قلعه پیروزی روان است۰ مجاهد صاحب های که از پول ها زدی مردم بلندمنزلها و شهرک ها ساخته اید تماما از شما گرفته میشود.
این جای نشانی باشد که طالبان نیکتای دار دارد بتور مرموز افغانستان به طالبان بی نیکتای واربابانش پاکستان دو دسته تقدیم میکند. فارسی زبان ها تاکی دیر نشده بجنبید و دارید میبینیم غنی دارد افغانستان را دو دسته به پاکستان تقدیم میکند.
خیر اندیش کابل

>>>   دیگر کدام ولسوالی ها بدست طالبان است؟
بدخشانی

>>>   آقای سعیدی!
احساسات را کنار بگذارید٬ چونکه احساسات زیاد فشار خون را بالا میبرد و به صحت شخصی در سن و سال شما مضر مینماید.
شما فکر میکنید که سخن گوی توانا و قابل اعتماد ریاست جمهوری (کوچنی احمدزی) آنهم به نمایندگی از سر قوماندان اعلی لوی احمدری ( غنی بابا) به شما دروغ میگوید٬ وقتی اظهار مینماید که:
(این یک عقب نشینی تاکتیکی است)؟

واقعاعقب نشینی تکتیکی از ۱۹ ولسوالی آنهم برای مواظبت از ۲۵۰ ولسوالی باقی مانده٬ عملی است قهرمانانه و علمی؛
چه این ۱۹ ولسوالی ای را که شما فهرست وار از آنها نام بردید٬ کمتر از ده فیصد تمامی ولسوالی هاست؛

و این خود ثابت میسازد٬ شایعاتی را که توسط دشمنان وحدت ملی چون شماها مبنی بر این که اضافه تر از ۵۰ فیصد خاک کشور در دست مخالفین میباشد٬ دروغ محض است.
دولت هشیار و همیشه بیدار بر اساس مشوره مشاورین ارشد امنیتی و اقوام و قبایل تحت نظر سر قوماندانی اعلی٬ در نظر دارد که از ده فیصد ولایات نیز عقب نشینی تاکتیکی نماید؛

تا اینکه به عوض راه اندازی جنگ و پاشان ساختن قوا در ۳۴ ولایت٬ محض در همین ده فیصد ولایات (حدود سه ولایت) تمرکز نماید٬ که با قهرمانی های اردوی ملی و پولیس ملی ن دوباره این ولایات را بدست آورد.
چشم مخالفین و دشمنان وحدت ملی کور!

گل رحمان احمدزی

>>>   فعلا اون بی .....های داخل ارگ مشغول قوم گرایی
وخوردن۱۸مدل گوشت هستند مزاحمان نشوید

>>>   برعلاوه :
ولسوالی جغتو
ولسوالی ارغنچخوای بدخشان
ولسوالی گیزاب زابل
ولسوالی شاه جوی زابل
ولسوالی جوین بادغیس
ولسوالی ارگو بدخشان
ولسوالی دیشو هلمند

>>>   سر قوماندان اعلی مصروف تدویر جلسات تدارکات ملی و جلسات بی معنی و بی فایده بوده خود را مصروف نگه میدارد .
قوماندانان که فعلاٌ در راس قول اردو ها ، فرقه ها و کندک ها قرار دارند همه بر اساس روابط سیاسی و منافع چتل شخصی گماشته شده اند و از تدبیر و لیاقت رهبری جنگ به بهره اند. برای جناب ریٌس جمهور چهار دیواری ارگ تمام افغانستان محسوب می شود و اگر جنگ به ارگ رسید پاسپورت و تکت طیاره آماده است و همکاران استیراتیژیک ما در فصل سوم همکاری های خود به دادش می رسد و زمینه عقب نیشینی تاکتیکی را برایش مساعد می سازد اما وای بر حال این مردم که در چنگ این جنایت کاران جنگی که منفع شان را در ریختن خون مردم و تخریب وطن شان می داند و بس گیر مانده و هیچ راه گریز ندارند.

>>>   به این شعر سعدی توجه کنید:
خانه از پایبست ویران است
خواجه در فکر نقش ایواست

از وقت پلان شده است که افغانستان به پاکستان داده شود طالبان ملیشه های پاکستان اند. وظیفه کرزی و غنی طی بیست سال این بود که زمینه ذهنی مردم را برای افراطیون طالب و داعش آماده کنند و مردم شمال را خلع سلاح کنند و طالبان را مسلح و در میدان جنگ آموزش دهند امروز غنی طبق پلان ولسوالی های شمال را به طالبان میدهند و برای طالبان سلاح و مهمات رساند. پنج هزار طالب را از زندان آزاد کرد تا برای طالبان نیروی جنگ آماده کند. گوشهای خود را باز کنید یک راه وجود دارد یا مقاومت یا مرگ و نابودی طالب و اربانان غنی پروژه های خود را تطبیق میکنند و غنی اجیر است و فرمان را اجرا میکند

>>>   ھیچ انسان بھ نیروھایش دستور نمیدھد کھ شما در پایگاھ تان بمانید تا اشرار طالب بیایند شماطرا بکشند مگر غنی خر؟!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است