اتفاقی دلگرم‌کننده هرچند دیر‌هنگام؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۰    ۱۴۰۰/۳/۲۷ کد خبر: 167409 منبع: پرینت

وزیر داخله شدن بسم الله خان محمدی اتفاقی دیر‌هنگام اما امید‌وار‌کننده است. معلوم نیست چرا سران حکومتی این درایت و فراست را خیلی قبل‌تر از این به خرج ندادند. البته قرار بود آقای محمدی چند ماه پیش به عنوان وزیر داخله به کار آغاز کند اما کورک‌بخیلی‌ها کار را به تعویق انداخته بود.

می‌دانیم که غنی و حواریونش از روی ناگزیری و با مشاهدۀ بدتر شدن اوضاع امنیتی و تحت فشار افکار عمومی تن به این کار داده‌اند. اگر اینان فرا راه برنامه‌های آقای محمدی سنگ‌اندازی نکنند و مصالح کلان کشوری را مد نظر قرار دهند مطمئن باشید که اوضاع ولایات و ولسوالی‌های کشور بهبودی محسوس خواهد یافت.

بسم الله خان محمدی چهره‌ای برخاسته از حوزۀ جهاد و مقاومت است و سالیان متمادی بر‌ضد طالبان جنگیده و مکرراً به آن‌ها ضرب شست نشان داده است. او از تجارب فوق‌العاده غنیِ نظامی برخوردار است و وجب به وجب خاک افغانستان را مثل کف دستش می‌شناسد و شناختی عمیق از اقشار مختلف مردم دارد. آمدن بسم الله خان در رأس وزارت داخله برای طالبان خبری بد و نگران‌کننده است.

متأسفانه ارگ از وسعت نظر و سعۀ صدر لازم برای مدیریت کشور برخوردار نیست، و گرنه وزارت دفاع جایی مناسب برای بسم الله خان بود. او از معماران اصلی ارتش کنونی افغانستان و از زیر و بالاهای وزارت دفاع به خوبی آگاه است. ارتش در نبردهای کنونی نقش اصلی را ایفا می‌کند و چه کسی بهتر از بسم الله خان می‌تواند ارتش را در اوضاع فعلی رهبری کند.

مهران موحد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بسم الله محمدی
وزارت داخله
نظرات بینندگان:

>>>   اشرف غنی در یک حالت سردرگومی قرار گرفته است.
از یکطرف نمیخواهد ادارات امنیتی را برای غیر پشتون ها بدهد،زیرا میترسد که در مقابل اش کودتا نکنند.
از طرف دیگر میترسد که این کار وی سبب دلسردی اقوام دیگر میشود و در نتیجه زمینه نزدیکی آنها را با طالبان فراهم خواهد کرد و در نتیجه دولت اش شکست خواهد خورد.
حالا این که بسم الله محمدی چه پالیسی را پیش خواهد گرفت،آینده نشان خواهد داد.
امرالله صالح که به پالیسی ضد پاکستانی و شعار های ضد پاکستانی اش معروف است،حالا اشرف جایگاه او را به مشاور امنیت ملی اش یعنی حمد الله محب داده است و امرالله صالح را هم از شعار های ضد پاکستانی اش مانده است و هم جلسات شش و نیم صبح اش نیز نتیجه نداد و از جلسات شش و نیم صبح نیز سبکدوش شد.

>>>   جناب موحد!

نظرات تان بسیار خوش بینانه است؛ همسن جناب محمدی قبلآ نیز در هردو پست وزارت داخله و دفاع تکیه داشت و دست آوردش هم چندان چشمگیر نبود که جز کارنامه های درخشان تاریخی شان محسوب شود٬

به استثنای معامله پشقل٬ که منحوس ترین چهره ای چون ضیاالحق امرخیل که در تاریخ سیاسی کشور یکی از چتل ترین چهره هاست٬ با افشاگری معامله پشقل خواست چهره کثیف خویش را سفید نماید.

به همه حال انتصاب وی نه تنها دردی را دوا نخواهد کرد؛ چون همه قدرت نزد چهار نفر در ارگ است ( غنی٬ بی بی گل٬ محب و فضلی)٬ بل بدنامی تاریخی سقوط نظام را که به اساس طرح خلیلزاد باید به طالبان تسلیم داده شود٬ جناب وزیر داخله بدوش خواهد کشید.

>>>   اصل مشکل این است که وزرای امنیتی در حوزه کاری خود صلاحیت و امکانات لازم را ندارند.

>>>   اصل مشکل این است که وزرای امنیتی در حوزه کاری خود صلاحیت و امکانات لازم را ندارند.

>>>   گزینش محمدی سبب دلگرمی نیروها و مردم ضد نظام طالبانی شده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است