وزیر داخله از پشتون های بنگاش، ایالت پنجاب است
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۰    ۱۴۰۰/۳/۳۰ کد خبر: 167449 منبع: پرینت

آیا عبدالستار میرزکوال واقعاً یک شهروند بومی افغانستان و جد اندر جد اهل ولایت کنر است یا از بقایایی لشکر رنجیت سینگ است؟

عبدالستار میرزکوال فرزند عبدالسلام در سال ۱۹۶۰ در منطقه میرزاکا از مناطق مربوط به ولایت پکتیا متولد شد. وی تحصیلات مقدماتی خود را در ابتدایی خلیلانو به پایان رساند. سپس او در آموزشگاه عبدالحی گردیزی با نمرات عالی تحصیل کرد. میرزکوال کارشناسی خود را در دانشگاه نظامی کابل انجام داده است. او مدیر شورای قبیله ای منگل و مدیر دبیرخانه جرگه بزرگ شوراهای منطقه جنوب شرقی بود. میرزالکوال از مقام معاونیت والی ولایت هلمند اخراج شد.

مطابق حکم عبارت ۱۳ ماده ۶۴ قانون اساسی، رییس جمهور کرزی برکناری عبدالستار میرزاکاول را تأیید کرد. کرزی گفت که میرزکوال احکام دین اسلام و احترام به سنت های پذیرفته شده و حفظ میراث فرهنگی جامعه افغانستان را رعایت نکرده است.
ارگانهای پیشرو دولت در مرکز و ولایات به ویژه فرمانداران، فرماندهان ارتش و فرماندهان پولیس ولایت که مسوولیت تأمین امنیت را بر عهده دارند، باید از پذیرش و اجرای هر گونه مشاوره با افراد داخلی و خارجی اجتناب کنند که به فرهنگ ملی ما آسیب می زند.

خلاص کلام این که عبدالستار میرزکوال بر خلاف خواست حامد کرزی از فعالیت های نیروهای اشغالگر امریکا و ناتو در ولایت هلمند جانبداری می کرد.
عبدالستار میرزکوال معاون والی ولایت هلمند به دلیل سازماندهی محفل آوازخوانی از کارش برکنار شد که در آن محفل خوانندگان زن بدون روسری شرکت داشتند. در آن محفل آوازخوانی دو خواننده زن هر یک فرزانه ناز و ریتا واگما حضور داشتند که بدون روسری روی صحنه ظاهر شدند. حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان، پس از شکایت بزرگان قبایل از نامناسب بودن آن محفل ساز و سرود، علیه عبدالستار میرزکوال اقدام کرد. محفل حدود ۱۲۰۰۰ نفر را به خود جلب کرد و از سوی مقامات محلی به عنوان یک موفقیت شناخته شد.

حامد کرزی به علت این که عبدالستار میرزکوال مخالف حضور طالبان در هلمند بود به بهانه دایر کردن محفل آوزارخوانی با حضور زنان برهنه سر او را از مقامش سبکدوش کرد. این عمل حامد کرزی موجب خصومت بین او و میرزکوال شده است.
اداره حاکمیت محلی، که انتصاب و برکناری فرمانداران و معاونین فرماندار را توصیه می کند، می گوید که رییس جمهور کرزی پیش از برکناری عبدالستار میرزکوال با وی مشورت نکرده است. عبدالستار میرزکوال در حمله مسلحانه که منجر به زخمی شدن دو تن از محافظان وی شد پس از حمله بر کاروان وی توسط شبه نظامیان در منطقه سرخکانو در لغمان در بزرگراه کابل - جلال آباد، صدمه ای ندید.

منابع آگاه اطلاعاتی گزارش نمودند که اسلاف عبدالستار میرزکوال در اصل از پشتون های منطقه بنگاش، از مربوطات ایالت پنجاب هند و از بقایایی لشکر سیک های بودند بعد ها پس از سکونت در کنر مسلمان شدند و سپس به پکتیا کوچیدند تا اخلاف شان ار این که آنان در اصل مسلمان نبودند آگاهی نیابند. از این که اجداد عبدالستار میرزکوال واقعاً شهروندان بومی افغانستان و جد اندر جد اهل این کشور یا از بقایایی لشکر رنجیت سینگ بوده اند هنوز توسط مردم میرزاکا تایید یا رد نشده است.

در گذشته در افغانستان رسم بر این بوده که بعضی غیرمسلمانان زمانی که به دین اسلام ایمان می آوردند از محل بود و باش خود می کوچیدند و به یک ولایت یا محل دیگر سکونت بر می گزیدند تا اخلاف شان از گزند طعنه یا پی بردن به هویت اسلاف خود دور باشند.

عبدالستار میرزکوال که قبلاً به صفت والی کنر و قندز هم کار کرده یک انسان عیاش، دین ستیز، تبارگرا، مفسد و اوباش و جاسوس دو سره است. بیشتر اقارب میرزکوال جاسوسان آی اس آی و خلقی های متعصب و قبیله گرا هستند. این فرد معلوم الحال توسط فرماندهی نیروهای اشغالگر برای فراهم کردن سهولت در زمینه تسلیم دادن پایگاه های نظامی به طالبان جهت تطبیق طرح صلح امریکا و تشکیل حکومت مشارکتی به صفت وزیر دفاع ملی مقرر شده است.

محمد اشرف غنی احمدزی از انتصاب عبدالستار میرزکوال به علت حمایت حامدکرزی از طالبان استقبال کرده است. میرزکوال قرار است افسران خلقی را در وزارت داخله رژیم بگمارد تا آنان بتوانند جلوی هرگونه قیام یا کودتای نظامی یا سرنگونی رژیم را سد شوند.

سید حسیب مصلح
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیر دفاع
کرزی غنی
نظرات بینندگان:

>>>   بیچارہ داسی وارخطا دی څی ټول سر چپه غږ‎یږ‎ی

>>>     وجه مشترک فاشیزم قومی همان اوغانتوب و تمامیت خواهی قدرت قومی است. لنگی دار و نکتاهی دار یا خلقی و طالب و دیموکرات ندارد، همه یکی هستند. به خلیلزاد زردخرید آمریکایی دموکرات تکنوکرات غربی ببینید که چگونه از طالبان و موقف آنها دفاع میکنید، غنی کوچی فقط یک مثال دیگر خلیلزاد است.
این طایفه سالها منافع علیای کشور را فدای پشتونوالی خود کرده اند. به اعمال کرزی و کوچی احمدزی ببینید که چگونه در جهت احیای مجدد طالبان کوشیدند و چگونه وچانس دموکراسی در کشور را فدای اوغانتوب خود و فدای برادران ناراضی خود کردند و با تقلب قومپرستی و خیانت آنرا بدنام کردند؛ آنهم صرف بخاطر اهداف برتری جویی قومی اوغان، نه اهداف ملی.
غیر اوغان ها بیدار شوید وبا یکدیگر متحد شوید.

>>>   افغانهای ما در کانادا و فنلاند و انگلیس وزیر و نماینده مجلس میشوند و هیچکدام آنها در این کشورها متولد نشده اند و در جوانی به آن کشورها مهاجرت کردن ولی مقامات و مردم این کشورها آنها به حیث یک وزیر انتخاب میکنند
بعد آقای سید مصلح حسیب برای ما از اینکه آیا فلان شخص جد اندر جد افغان بوده است میگوید
میلیونها نفر از افغانهای ما در دنیا مهاجر هستند و بعضی از آنها به درجات بالای سیاسی در آنجا رسیده اند ولی ایشان دنبال جد وزیر دفاع میگردد که از هند آمده اینجا و این برایش قابل تحمل نیست
فرق نویسندگان افغان با نویسندگان اروپایی اینجاست

>>>   جناب مصلح!
اگر انتصاب مرزگوال به خاطر سوابق عیاشی و طالب پروری باشد٬ انتقاد تان بجاست!
اما اگر اجداد بزرگ میرزکوال از هند به افغانستان آمده اند و مسلمان شدند و یا نشدند٬ به این دلیل وی را از انتصابش به یکی از پست های دولتی نمیتوانید ناشایست بدانید؛

چه اگر ارتباط اجداد اشخاص و افراد را به سوابق مهاجرت شان از هند به افغانستان که دران زمانه ها کشوری به این نام وجود نداشت٬ ارتباط دهیم٬ پس نیمی از ساکنین این کشور را باید از حقوق شهروندی محروم سازیم.

چه نه تنها افراد و اشخاص ( رعیت ) خود و یا اجداد شان از بیرون کشور به اینجا مهاجرت کرده اند٬ بلکه حتی شاهان نیز نه تنها اجداد شان در بیرون تولد شده بودند که خود در بیرون تولد شده٬ اما درین کشور به قدرت رسیده اند؛
از جمله احمد خان که در تاریخ به نام احمد شاه ابدالی شهرت دارد متولد ملتان و نادر شاه هم متولد دیره دون هند بوده اند.

>>>   خی به این حساب باشد مردم نورستان نیز اجداد شان همه کافر بودند،تاره مسلمان هستند.
منطقه امروزی نورستان بنام کافرستان یاد میشد که در زمان امیر عبدالرحمن خان،به این منطقه حمله شد و همه مردم را مسلمان ساختند.مردم این منطقه بنام کلاش یاد میشدند که از بقایای دولت های یونانو باختری،با کلتور جداگانه خویش رندگی میکردند.
حالا هم نیم آنها در آنطرف سرحد در خاک پاکستان زندگی میکنند که با دین و عنعنات و رسم و رواج های خود زندگی میکنند.
نا گفته نباید گذاشت که عبدالرحمن خان در منطقه هزاره جات نیز حمله کرد تا هراره ها را مسلمان کند،یک تعداد شان مسلمان شدند و سنی شدند،اما یک تعداد دیگر شان مقاومت کردند و در نتیجه جنگ ها کشته شدند و مردان و رنان شان اسیر شدند و در بازار ها بفروش رسیدند.

>>>   جناب شرانداز!
....
اینکه اجدادکسی اصلا ازکجا امده ودین اصلی ان چه بوده ودرهنگام اجرای کنسرت فرزانه نازچادرداشته یانداشته گپ های بسیار کوچک وبازاری است.
نظربه محاسبه خودت من وخودتوهمه افغانها ی فعلی مرتدهستند،زیراکیش اصلی اجدادمن وتو بودایی وزردشتی بوده که تجلیل نوروز(که طالبان مخالفان اند )یکی ازمیراث های گرانبهای انهاست .انها باتولد هرطفل یک درخت غرس میکردند وباهجوم وحشیانه اعراب و پخش دین جدید رسم نهال شانی رابه بریدن سرحیوانات ومظلوم وریختاندن خون شان اصلاح (؟) کردند.وپوهیدی.
عاقل

>>>   با همه اینها آیا کسی میداند که درغارت
( خزینه میرزکی ) که سه ملیارد دالر ارزش داشت شرکت داشته است یانه ؟؟
اگرکسی درینمورد نمیداند آنرا درگوگل سرچ کند بحث کلانی دارد
ر

>>>   کدام این رهبران از افغانستان هستند؟
هرکدام آنها را علاجی کنی دو پشت بعد هیچ شجره در این کشور ندارند.

>>>   وقتی میرزکه وزیرداخله شد السوالی میرزکه پکتیا هم سقوط کرد
فال بد

>>>   چرا فقط جد اندر جد مرد ها در پست های دولتی مهم است از زنان مهم نیست ؟ مگر بی بی گل افغان است که در ارگ نشسته و اکثر منابع دولتی و غیر انتفاعی را اداره می کند و وزارت امور زنان و دفتر حقوق بشر افغانستان را زیر کنترول و زربین خود دارد ؟

>>>   نظر دهنده دومی، عجب یک مقایسه احمقانه و بیجا کردی۰ با در نظر داشت شرایط چگونه میتوانیم یک پاکستانی اصل را در افغانستان یک وزیر امنیتی بسازیم؟ غولگری و قومگرایی هم یک حدی دارد۰

>>>   اگر هدف از تصفیه حساب اجداد نامسلمان اشخاص و افراد است؛
در ینصورت بیایید از مفتی اعظم ناتو و بنیانگزار آیین وهابیت که طالب و داعش و حزب تحریر و غیره آدمخواران از بطن مردار ایشان زاییده شده٬ یعنی جناب شیخ عبدالرب رسول سیاف که اجدادش در اصل هندو بوده اند٬و حتی زادگاه موصوف هنوز هم به همان نام قدیمی هندویی یاد میشود « چندل بایی » شروع کنیم.

>>>   جواب به کامنت دهنده اخیر که طرفدار حسیب مصلح نظر داده است
جناب در هفته ای قبل یک کانادایی اصلا تبعه هندوستان و مسلمان به حیث رییس داد گاه عالی کانادا که عالیترین مقام عدلی است مقرر شده است. نام این شخص محمود جمال است. نظر به چنین انتخاب باید تمام سفید پوستان کانادایی اعم از فرانسوی زبان و انگلیسی زبان دست به اعتراضات بزنند ولی برعکس تمام مردم به شمول بومیان کانادایی از چنین انتخاب اسقبال کرده اند....انهاییکه امروز در پست های بلند دولتی اند و یا در مقامهای دگر و به خصوص از شورای نظار حزب وحدت هزاره ها و یا سایر تکنوکراتهای غربی چه خدمتی برای این وطن کرده اند ؟؟؟جز خیانت به منافع ملی کشور ...
اگر شخص انتصاب شده عبدالستار بیکاره و غیر فعال است در انصورت حق انتقاد را همه داریم.در غیر ان از پف کردن چرندیات پرهیز کنید ورنه به بیماری مزمن وسواس دچار خواهید شد.
سرشارالدین غوغا

>>>   سگ زرد برادر شغال، یکی دیگرش سخن گوه ۰۰ وزارت دفاع بود، بنام وزیری۰ حال وزیرستان شمالی و وزیرستان جنوبی هردو در خاد پاکستان است و همه وزیری ها پاکستانی هستند۰ در حقیقت اکثریت اینها همان ناقلین و اشغالگرانی هستند که از مناطق سوبه سرحد پاکستان یا همان خیبر پختونخوای پاکستان به اینطرف هجوم آورده اند و تازه دعوای ملکیت کُل کشور را هم دارند۰

>>>   هشدار هشدار هشدار!!؟؟
پاکستانی در هیچوقت راست نگفته است و دروغ میگوید پاکستان مسئول جنگ چهل ساله است و مسئول قتل مردم افغاسنان
بالخاصه مردم غیرپشتون افغانستان است

اردوی پاکستان بطور مستقیم زیر نام طالب به شمال افغانستان تجاوز نظامی کرده است و نیروهای افراطی دستپرورده خود طالب داعش نیرویهای افراطی که خود را برای حمله به اسیای میانه آماده کرده اند را رهبری جنگی میکند. اردوی پاکستان و آی اس آی مسئول قتل مردم افغانستان است مردم افغانستان یک راه دارد یا مرگ یا آزادی از زیر تیغ خون آلود پاکستان

>>>   تو همینطور دیورند دیورند گفته برو پاکستانی برایت طالب را درست کرده که از این سویت که بزند از آن سوی دیگرت می‌کشد. باز محب را بگو که باز یک پووووف کند.

>>>   میرزکوال اگر نشان داد که فعال است و طالب را تا پشاور دواند شیر مادرش حلال و فرزند این آب و خاک است.
اگر ذلت نشان داد و به طالب تسلیم شد قعر جهنم نصیب اش باد و فرزندانش وسیله غم اش شوند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است