پیش بینی وزیر دفاع امریکا از وقوع جنگ های جدید
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۶    ۱۴۰۰/۴/۴ کد خبر: 167490 منبع: پرینت

لوید آستین، رییس پنتاگون در سخنرانی خود در کمیته امور نیروهای مسلح مجلس نمایندگان کانگرس امریکا گفت که هنگام تهیه پیشنهادها برای بودجه دفاعی ایالات متحده، احتمال وقوع جنگ های جدید درنظر گرفته شده است.
به گزارش جمهور و به نقل از اسپوتنیک، از وب سایت پنتاگون، وزیر دفاع امریکا گفت: "وزارت دفاع باید آماده همگام سازی خود با رقبای ما باشد... و در صورت لزوم برای جنگیدن و پیروزی در جنگ بعدی آماده باشد که آخرین نخواهد بود".

به گفته آستین ، در این بودجه نیاز به توجه هر چه جدی تری به چین درنظر گرفته شده است كه در رابطه با آن بیش از 5 میلیارد دالر برای "طرح مهار اقیانوس آرام" هزینه شده است.
وزیر دفاع امریکا اشاره کرد که یک "بخشنامه داخلی" را با هدف "تقویت مهار چین، احیای مجدد شبکه متحدان و شرکای منطقه ای ما و تسریع در توسعه توانایی های پیشرفته و مفاهیم عملیاتی جدید" صادر کرده است.
علاوه بر این ، آستین "مقابله با خصومت روسیه ، به ویژه در فضای مجازی" را به عنوان یک اولویت مورد توجه در بودجه بندی عنوان کرد.
وی گفت: 10 میلیارد دالر برای امنیت سایبری ، عملیات در فضای مجازی و همچنین تحقیق و توسعه در زمینه امنیت سایبری اختصاص می یابد.

رییس پنتاگون همچنین گفت که " بودجه ما با تمرکز بر فضا و دفاع راکتی... همچنین به ما کمک می کند تا با افزایش توانایی راکت بالستیک کشورهایی مانند کوریای شمالی و ایران مقابله کنیم."
به گفته آستین ، این بودجه شامل "سرمایه گذاری در سلاح های هایپرسونیک، هوش مصنوعی، میکروالکترونیک، فناوری های 5G ، سیستم های فضایی، کشتی سازی و نوسازی اتمی است."
وی خاطرنشان كرد كه برنامه ریزی شده که تقریباً 28 میلیارد دالر برای نوسازی نیروهای سه گانه اتمی و 112 میلیارد دالر برای تحقیق، توسعه و آزمایش در زمینه سلاح های جدید اختصاص یابد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیر دفاع آمریکا
جنگ
نظرات بینندگان:

>>>   آمریکا خود را خیر مطلق
الباقی شر مطلق مگر نوکر آمریکا شوند

>>>   این پیش بینی نیست نقشه آمریکاست
آمریکا بعد از ۱۱ سپتامبر به افغانستان حمله کرد تا با تروریسم مبارزه کند اما ظرف نزدیک به ۲۰ سال نه تنها طالبان را نابود نکرد که طالبان را به مهره اصلی سیاسی افغانستان تبدیل کرد و کاری کرد که حتی کشورهایی که از طالبان ضربه خورده بودند مثل ایران هم با طالبان مذاکره کنند حتی هند که دشمن پاکستان است و پاکستان موسس طالبان با کمک آمریکا بود هم با طالبان گفتگو کرد به لطف جنگ نمایشی آمریکا با طالبان نوعی مشروعیت جهانی تقدیم طالبان کرد

طی این سالها قطر بزرگترین حامی مالی طالبان شد ، ترکیه از حامیان اصلی جریانات تکفیری در منطقه شد و ترکیه و قطر با همدیگر متحد شدند
آمریکا به عراق هم حمله کرد و ترکیه و قطر و عربستان ،سوریه و عراق را هم درگیر جنگهای تکفیری کردند اگر تا قبل از این اتحادهای منطقه ای فقط پاکستان و عربستان و قطر تروریست پرور بودند به لطف آمریکا ترکیه هم به جمع حامیان تروریسم پیوست

آمریکا بعد از دو دهه از افغانستان خارج شد غنی به بهانه دیدار دیپلماتیک آمریکا رفت با همراهی عبدالله ، و ترکیه که متحد پاکستان و قطر بود به طور رسمی وارد افغانستان شد و از بعد از ورود ترکیه روز به روز بیشتر از دیروز شهرهای افغانستان به دست طالبان افتاد
سناریوی کثیفی به کارگردانی آمریکا و با بازی نقش های اصلی پاکستان ، قطر و ترکیه

شایان ذکر است ترکیه و قطر از حامیان اصلی تروریستهای سوریه و عراق هستند و هر دو کشور در جنگ یمن شرکت داشتند جنگی که یمن را به قحطی کشاند و آمریکا بانی اصلیش بود ترکیه و قطر و پاکستان متحد یکدیگرند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است