احتمال کودتای اتمر و صالح بر غنی قوت گرفت
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۶    ۱۴۰۰/۴/۱۳ کد خبر: 167553 منبع: پرینت

یک منبع از ارگ ریاست جمهوری گزارش داد که اشرف غنی از جانب امرالله صالح معاون اول خود احساس خطر کرده و در روزهای گذشته فاصله خود را با وی بیشتر ساخته و بر امنیت بیشتر خود در ارگ تاکید کرده است.

در همین حال، گزارش هایی بگوش می رسد که حنیف اتمر با کمک سفارت انگلیس و هماهنگی سازمان سیای آمریکا، امرالله صالح را تحریک کرده است که به ره وسیله ممکن اشرف غنی را از قدرت حذف نماید. این تحریک ممکن است به کشتن اشرف غنی بینجامد. زیرا آمریکایی ها قبل از تخلیه پایگاه بگرام گفته بودند که زمان ماموریت اشرف غنی رو به پایان است که احتمال دارد که یک گروه جدید در ارگ به طالبان وارد گفتگو شود.

از جانب دیگر، حنیف اتمر با کمک سفارت انگلیس، مارشال دوستم را از پایتخت دور نگهداشته و در امور جزیی درگیر ساخته است تا در زمان کودتا علیه اشرف غنی، مارشال دوستم در کابل حضور نداشته باشد.

در دفتر معاونیت اول ریاست جمهوری کابل نیز نحرکات امنیتی بچشم می خورد. ظاهرا همانگونه که اشرف غنی از جانب امرالله صالح احساس خطر کرده است، امرالله صالح نیز از اشرف غنی ترسیده و امنیت خود را افزایش داده است.
در این مورد نیز گزارش شده است که از جانب تیم قبیله ای ارگ به امرالله صالح اخطار داده شده که اختلاف بین خود و غنی را رسانه نسازد ورنه توسط این تیم ترور خواهد شد.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کودتا اتمر
غنی
صالح
نظرات بینندگان:

>>>   فکر نمی کنم که این خبر واقعیت داشته باشد، زیرا صالح توان این کار ندارد

>>>   سزای مزدوری این است غنی
جفا به حق مظلومین این است غنی
فروختی ملک را به امریکا و طالب
بخواری کشته میشی آخر تو این است غنی

>>>   هرسه آنها غنی , صالح و دانش درحال فرار هستند
نوری هروی

>>>   سالح مامور است ده کدام جنجالی می ماند

>>>   همینکه جناب رئیس جمهور به استثنی دست شوئی رفتن باقی درهمه جا صالح رابا خود می برد وزیرنظردارد از همان روزهای اول است نه حالا رئیس صاحب جمهور بالای هیچکس اعتماد ندارد

>>>   خداوند مهربان است دست های بخون آلوده را از بازو قطع کند . روز حساب نزدیگ شده میرود . آه و ناله مادران در نزد خداوند بی پاسخ نمیماند . مادران که شب های طولانی زمستان و روز های آتشین تابستان را در فراق حلق خشک و در آرمان آب برای فرزند سربازش سپری مینماید و دست دعا در درگاه الله (ج) دراز مینماید انشاالله که بی پاسخ نمیماند. خانم هایکه شوهران خود را در صفحات مجازی در حال جان دادن میبیند که توسط این خونخواران و وطن فروشان به دشمن خونخوار و غدار فروخته میشود آه جگر سوز خود را نثار عنی و هم رزمانش میکنند . همه این ملت انتظار همین روز را دارد تا خداوند یک بار این خاین قبیله گرا مفت خور و دزد را مورد خشم و غضب اش قرار داده در حضور هر دو دنیا رو سیه نماید و تاریخ جهان این لاش خواران را با خط سیاه لکه دار و ننگین در گوشه اش جاه دهد

>>>   واله کودتاهم گپ بدنیست،راستش خیلی وقت شده کودتانشده وپشت کودتاهم دق شدیم.
مگرصالح واتمر.چه دانم؟
عاقل

>>>   هفته نامه تایمز :
هفته نامه تایمز لندن به اسناد دست یافته که نشان میدهد حامد کرزی ریس جمهور سابق افغانستان از سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۴ مبلغ ۶۰۰ میلیون دالر از پول های کمک جامعه جهانی برای تقویت طالبان از بودجه افغانستان پرداخت کرده است!!

>>>   اصل قضیه در کجاست؟
امریکا و ناتو قوای خود را از افغانستان بیرون کردند. هیچ کشور دیگری جرأت به جز از پاکستان،آنهم به شکل غیر علنی جرأت مداخله در افغانستان را نمی کنند و هم نمیخواهند.
رییس جمهور پاکستان نیز هرچند هر روز در سخنان خود میگوید که ما طرفدار صلح در افغانستان هستیم و طرفدار جنگ داخلی در افغانستان نیستیم،زیرا جنگ داخلی هم افغانستان را تباه میکند و هم به همسایه های افغانستان،بشمول پاکستان ضرر میرساند،اما در خفا ارتش و آی،اس ،آی پاکستان با تمویل و تجهیز طالبان و کمک ها و مشوره های نظامی خویش و حتی در بعضی جاها با اشتراک قوای خود پاکستان،روز بروز ولسوالی های بیشتر را میگیرند.
شاید سوالی پیش تان خلق شود که چرا طالبان به شهر ها حمله نمی کنند؟
پاسخ این سوال در موافقتنامه قطر است که در آنجا ذکر شده است که طالبان باید از حملات انتحاری و گرفتن شهر ها خود داری کنند.
بنأ پاکستان و طالبان منتظر یازدهم سپتامبر و یا هم قبل از اًن هستند که امریکا اعلان رسمی خود را از بیرون کشیدن تمام نیرو هایش از افغانستان اعلان کند و شاید پاکستان با امریکا در مورد آینده شهر های افغانستان مذاکرات کند.
دیروز من یک بیانیه عمران خان را در پارلمان پاکستان دیدم.
او در مورد جنگ افغانستان میگفت که طالبان در افغانستان است و القاعده در افغانستان است.پس امریکا چرا خاک پاکستان را بمبارد میکند؟
اگر ما بخواهیم انگلستان را بمبارد کنیم،آیا امریکا این اجازه را به ما میدهد؟
ازین معلوم میشود که پاکستان بدون اجازه گرفتن از امریکا،حتی اگر خاک خود پاکستان را بمبارد کند.هیچ عکس العمل نظامی نشان نمیدهد.چه رسد به جنگ افغانستان.
این که بعد از تصرف کامل افغانستان تدیط طالبان بوسیله پاکستان،کشور های همسایه افغانستان چه عکس العمل نشان خواهند داد،هنوز معلوم نیست.
آنجه که کشور های همسایه افغانستان بشمول پاکستان و ایران و روسیه میخواستند،عبارت از خروج قوای امریکا و ناتو از افغانستان بود.
این این که در معاملات بعدی در افغانستان چه خواهد شد،تعلق میگیرد به گفتگو های سه جانبه پاکستان و ایران و روسیه.

>>>   کودتا با شیوای شرق و مرتضوی نتیجه نمی دهد

>>>   صالح اینقدر غیرت ندارد، او یک چاپلوس فرصت طلب هویتفروش قوم شرم است و اینقدر همت و شجاعت از او بسیار دور است۰

>>>   او مردم، شما سر زاغ بودنه می گیرید۰
یادتان است که گفته بود، خداوند اگر یک تار موی سر کرزی صاحب را کم میکرد باز چه می شد۰
این بچه برای دیگر کار ها خوب است۰ کودتا کردن که کار مرد ها است۰

>>>   شک نیست همه ی شان وابستگی خارجی دارند به دستور واشاره ی خارجی ها هرکا دور ازامکان نیست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است