پنج مسیری که به مرگ جامعه می‌انجامد
وقتی جامعه از سیاست ضعیف رنج می‌برد افرادش به مرگ تدریجی روانه هستند. شهروندان این جامعه به هدف رسیدن به مرگ گام می‌گذارند. این‌جا وحشت جای سیاست را می‌گیرد 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۰    ۱۴۰۰/۴/۲۷ کد خبر: 167715 منبع: پرینت

پنج مسیری که به مرگ جامعه می‌انجامد:

نخست، سیاست ضعیف؛
وقتی جامعه از سیاست ضعیف رنج می‌برد افرادش به مرگ تدریجی روانه هستند. شهروندان این جامعه به هدف رسیدن به مرگ گام می‌گذارند. این‌جا وحشت جای سیاست را می‌گیرد. در واقع آنانی‌که سیاست ضعیف را بر مردم تحمیل می‌کنند، تروریست‌های سیاسی هستند.

دوم، رهبر ضعیف؛
وقتی جامعه از رهبری خردمند و مدبر رنج می‌برد، راه خود را برای رسیدن به مرگ هم‌وار می‌سازد. در عوض کسانی‌ می‌آیند و زیر نام رهبر جامعه را به سوی مرگ روانه می‌کنند تا خود زندگی کنند. این‌جا به جای «رهبر» جامعه، سرگروه های مافیای نقش بازی می‌کنند و جامعه‌ جنایت و مافیایی به بار می‌آورند.

سوم، روشنفکر ضعیف؛
وقتی جامعه دچار فقر روشنفکری و روشنگری است، یعنی روشن‌فکر و روشنگر به ارزش‌های جمعی و تغییر باور ندارد و کار نمی‌کند، جامعه به سوی مرگ فرسایشی روانه می‌شود. این‌جا روشنفکران، مزدوران گروه های نخست و دوم می‌شوند.

چهارم، عالم ضعیف؛
وقتی جامعه به علم و عالم حرمت قایل نیست، دانایی شگوفایی ندارد. جامعه بدون علم روحی ندارد و مرگش حتمی است. از این‌جاست که گروهی به نام عالم دین بر جامعه تحمیل می‌شوند. این گروه برای هراسانیدن جامعه از مرگ بر زندگی دیگران حاکمیت می‌راند. اینان نیز تروریستان دینی هستند که همه را به مرگ می‌فرستند.

پنجم، فلسفه‌ی ضعیف؛
وقتی جامعه چیستی، چرایی، مفهوم و جوهر خود را شناسایی نتواند، سزاوار زنده‌بودن نیست. این جامعه خود به خود محکوم به مرگ است. این‌جا جامعه معنایش را از دست می‌دهد. نه چیزی، به چیزی صدق می‌کند و نه چیزی، چیزی را کذب می‌کند. همه چیز بی‌معنا می شود و همه در انتظار مرگ تدریجی می‌نشینند.

ملک ستیز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیاست ضعیف
مرگ مردم
نظرات بینندگان:

>>>   در راس همه این مسیر ها فقر و بی سوادی قرار دارد.
زمانی که یک جامعه به فقر و بی سوادی که لازم و ملزوم یکدیگر است،مبتلا باشد،هیچکس به آن کمک کرده نمیتواند تا زمانی که خودش سواد و دانش نیا موزد و خود را از منحلاب بی سوادی و فقر نجات ندهد.
نه پنجاه کشور جامعه بین المللی میتواند و نه ده ها ملیارد دلار کمک های اقتصادی آنها.
اگز این همه پولی که در افغانستان مسرف شد.در یک کشور دیگر مصرف میشد،حالا از افغانستان جاپان و تایوان و کوریای جنوبی ساخته میشد.
مقصد من از لحاظ پیشرفت است....

>>>   سیاست ضعیف: ما همیشه در سیاست دست نگر بوده ایم
رهبر ضعیف: در طالع ما همیشه رهبران دمداراست که دم شان هم زیر پای بیگانه ها و نتیجه اش 'سیاست ضعیف'.
روشنفکر ضعیف: روشنفکر مثل خمچه تر است و هر سو زور بیاید خم میشود، نه به درد انقلاب میخورد و نه بدرد 'دموکراسی'.
عالم ضعیف: عالمان دنیوی جز روشنفکران هستند و عالمان آخرتی اگر بجای پر کردن خمره از مال دنیا به دین فکر میکردند پر وهابیان درین سرزمین وقت سوخته بود.
فلسفه‌ی ضعیف: خوب از 'رهبر ضعیف' ، 'روشنفکر ضعیف' و 'عالم ضعیف' فیر از سفسطه چیز دیگری انتظار داری؟؟؟؟
آتش‌خاوری

>>>   و در زمان حاظر
قدرت های بزرگ کشور های کوچک را برای آسان بلعیدن مادی و معنوی به گونه از پیش پروگرام شده به سمت این پنج مسیر رهنمون میشوند.
به طور مثال برای کار امروز خود ۴۰ ستل قبل خایازاد و غنی و احدی و امثالهم را در بیروت تربیه کردند.
جتی در کورس انگلیسی سفارت امریکا فقط به یک طیف خاص از شاگرد های ممتاز بورس میدادند اما برای دیگران هرچند نمرات بالا میداشتند از بورس خبری نبود.

>>>   ملت رنج کشیده افغانستان سلام. طوری که در جریان هستن پاکستان بطور تمام عیار به کشور ما وشما تجاوز کرده است و مردم‌ و نیروهای قهرمان امنیتی ما رامیکشد پل وپلچک های کشور مارا تخریب وازبین میبرد وزیر ساخت‌ها اقتصادی مارا از بین میبرد وتمام اعمال مجرمانه طالبان نشان دهنده اینست كه آنها خارجی و مزدوران آی اس آی واستعمار پنجابی هستن اگر آنها افغان میبودند وطن خود تخریب و مردم خود را نمیکشتند. ولزا باید در برابر استعمار وپنجابی یک قیام عمومی و سرتاسری وجهاد عمومی اعلان شود ودر برابر متجاوزین پنجابی بايد جهاد کرد. جهاد در برابر هر متجاوزی فرض و یک وجوبه شرعی هر مسلمان است. پاکستان فقط در نام مسلمان هست هشتاد فیصد مردم پاکستان نی نماز میخاند ونی روزه میگرد وحتی نماز اصلا یاد ندارد. گزشته از آن قانون اساسی پاکستان ونظام موجود در پاکستان ونظام عدالت ‌پاکستان تمام کاپی شده از نظام انگلیس ویک نظام کفری است.خداوند در قران كريم بر ما حكم ميكند كه در برابر متجاوز جهاد كنيد ((فمن اعتدي عليكم فاعتدواعليه بمثل ما اعتدي عليكم))
سوره بقره ١٩٤.در اين اين شريفه گفته نشده كي و فقط گفته شده در مقبل متجاوز ومتجاوز را از بين بيبريد٠ در قران كريم ايات متعددي هست كه گفته شده كه در برابر متجاوز بنجنگيد و جهاد در برابر متجاوز فرض است ولزا بايد در برابر پاكستان جهاد كرد و جهاد در برابر پاكستان فريضه شرعي فرد فرد ما و شما است.
قاري عبدالصبور

>>>   امان از دست روشنفکر احمق وضعیف که برای خراب کردن این وطن با دشمنان ما همراه شده است
شرم باد!

>>>   تجزیه افغانستان یگانه چاره است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است