پاکستانی ها فقط زبان زور را می فهمند
رفتارحکومت پاکستان در قبال حکومت و مردم افغانستان همیشه گستاخانه بوده ولی مقامات افغانستان همواره از در تفاهم با پاکستان این اهانت ها را جدی نگرفته و پاکستان هر روز با بی باکی بیشتر علیه مردم افغانستان عمل کرده است 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۲    ۱۴۰۰/۴/۲۸ کد خبر: 167724 منبع: پرینت

افغانستان مقامات دیپلومات های ارشد خود را از اسلام آباد فراخواند.
توهین حکومت پاکستان همواره علیه مردم و مقامات افغانستان ادامه داشته است.
حکومت افغانستان با توجه به اهانت دیپلومات های افغانستان در پاکستان به خصوص اختطاف آقای فراهی قونسل سابق افغانستان در اسلام آیا هیچ واکشی جدی نشان نداده است، رفتارحکومت پاکستان در قبال حکومت و مردم افغانستان همیشه گستاخانه بوده ولی مقامات افغانستان همواره از در تفاهم با پاکستان این اهانت ها را جدی نگرفته و پاکستان هر روز با بی باکی بیشتر علیه مردم افغانستان عمل کرده است.

این اولین بار است که افغانستان دیگر تحمل نکرده و با شجاعت جواب قاطعی به پاکستان داده و اکثر دیپلومات های ارشد خود را از پاکستان خارج نموده است، بهتر خواهد بود افغانستان فقط چند کارمند محلی را در اسلام آباد نگه داشته و به عنوان اعتراض سفارت را بسته نماید. این زبانی است که فقط پاکستانی آنرا خواهند فهمید.

وزارت امور خارجه افغانستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تا زمان اطمینان از تأمین امنیت دیپلمات‌های خود سفیر و کارمندان بلند پایه سفارت این کشور را از اسلام آباد فراخوانده است. وزارت امور خارجه افغانستان روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به‌ دنبال ربوده شدن «سلسله علی خیل» دختر سفیر افغانستان در پاکستان، کابل سفیر و دیپلمات‌های ارشد افغانستان مقیم اسلام‌آباد را تا رفع کامل تهدیدات امنیتی و دستگیری و محاکمهٔ ربایندگان فراخوانده است.

در این اطلاعیه آمده، قرار است هیأتی در آینده نزدیک به پاکستان سفر کرده و ربودن علی خیل و مسایل مرتبط به‌ آن را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد که با روشن شدن ابعاد این مهم، اقدامات بعدی اتخاذ خواهد شد. نجیب‌الله علی خیل، سفیر افغانستان در اسلام‌آباد روز جمعه گذشته پس از بازگشت از شهر اسلام آباد به طرف منزل توسط افراد ناشناس ربوده و پس از مدتی که تحت شکنجه قرار گرفته بود، در خیابان رها شد.

این رویداد با واکنش تند دولت افغانستان مواجه شده و ضمن احضار سفیر پاکستان به وزارت امور خارجه، از دولت پاکستان خواست بر اساس کنوانسیون‌های بین المللی امنیت دیپلمات‌های این کشور را تأمین کند.
رسانه‌های افغانستان به نقل از منابع پاکستانی نوشتند که عمران خان به وزارت داخله پاکستان دستور داده است که تا دو روز آینده عاملان این رویداد را بازداشت کنند.
این کافی نیست وزارت خارجه پاکستان باید رسما زریعه مکتوب ازحکومت افغانستان عذر خواهی نماید.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   ربوده شدن سلسله علی خیل در پهلوی ابعاد دیپلوماتیک و سیاسی یک بعد داخلی هم دارد و آن اینکه فقط افرادی از قوم علی خیل در مقابل سفارت پاکستان تظاهرات راه انداختند و نه دیگران.
این نشان دهنده این است که ما ملت یک پارچه نیستیم تا در مقابل حوادث این چنینی همه با هم عکس‌العمل نشان دهیم.
و هم نسان دهنده این است که بر خلاف لست دروغین ارگ حتی پشتون ها هم یک قوم واحد نیستند بلکه مجموعه یی از اقوام جدا از هم اند که با یک کمر بند قدرت کنار هم نگاه داشته شده اند ، چون در این قضیه فقط قوم علی خیل مظاهره کرد و نه همه اقوام پشتو زبان.

>>>   کاش افقانستان بمب اتم داشت این کشورهایی اطراف
فقط زبان زور میفهمنند

>>>   خطاب به دوستی که نوشته کاش افغانستان بمب اتم داشت
شما چندتا تفنگ و راکت دارید کشور خودتون را به خاک سیاه نشوندید اگه بمب اتم داشتید حتما کل دنیا را شبیه افغانستان میکردید

>>>   اتم سلاحی نیست که از آن باید ترسید.روس هاچندین برابر پاکستانی هااتم داشتند.اما یک بم اتم استعمال نتوانستند.پس نباید ازان ترسید .

>>>   چین به پاکستان بم اتم داد.
هندوستان باید به افغانستان بم اتم بدهد.

>>>   اصل قضیه در کجاست؟
اشرف غنی و عمران خان در ازبکستان اختلافات لفظی با یکدیگر در هنگام بیانیه هایشان داشتند.
بخاطر تحت فشار قرار دادن عمران خان،دسیه اختطاف را در پشاور انجام دادند.

>>>   بنام و یاد خدا باسلام‌ و درود در خدمت تمام‌‌ ملت قهر مان ‌وشیران غران نیروهای امنیتی افغانستان تقدیم میکنم. من این عید سعید سرباز را از صمیم قلب برتمام ملت افغانستان وبلخصوص شما قهرمانان وببر های غران افغان زمین تبریک وتهنیت گفته و آرزوهای پیروزی های هر چه‌ بیشتر از درگاه خالق لا یزال آرزو و تمنا دارم و انشاالله که .
.عید وخوب وخوشی داشته باشید پیشنهاد من به قهرمانان کشور این است که اگر برای سه روز عید آتش بس میکنید مشکلی نیست ولی آتش بس دراز مدت بصلاح کشور نیست چون طالبان در حال شکست هست. وآنها در تلاش هستن که تجدد قوا کند واین آتش بس که از سوی طالبان پیش نهاد شدهذیکی از ترفند های مکارانه آی اس آی است ‌فریب مکر‌ نیرنگ ‌پاکستان را نخو رید ودیگر اینکه رهبران افغان نباید در هیچ کنفرانس و مزاکرات که درپاکستان دایر میشود شرکت کند چون بصلاح کشور مانیست....

>>>   این لانه جاسوسی باید تخریب شود، مگر این قوم علی خیل هم خیلی سست بازی کرد، مسله ناموس مهم است.
آتش‌خاوری

>>>   زمام داران افغانستان هم پوشالی ودست نشاده ی کشور های خارجی واجنت اند اراده ی مستقل ازخود ندارند صلاحیت ندارندکاری را مستقلانه به پیش برده نمیتوانند.ملیت هاهم دنباله رو این ارگ نشینان اند ملت واحد هنوز در وطن بوجود نیامده درتذکره های برقی ملت نوشته اند که فریب محض است ملیت ها اند نه ملت همه یکی نیست ازخود تاریخ وفرهنگ جداگانه دارندشکل دولت ملت سازی شان غلط وعوام فریبانه است دور است که افغانستان یک ملت شود تا که عدالت قومی,زبانی,سمتی وفرهنگی واقتصادی ایجاد شود وزمامداران متعصب تک محور ومتمرکز ازبین بروند کنار ودولت فراگیر با پیه های وسیع که همه ملیت ها دربدنه آن خودرا دیده بتوانند وتعصب نباشد که امروز این مرض به شیوه ی افراطی آن درحکومت موجود است فقط فدرالی
بااحترام عبید نجرابی.

>>>   سلام خدمت هموطنان عزیزم خطاب من به همه مردم افغانستان است هر فرد که در جغرافیه افغانستان زندگی میکند بنام افغانستانی یاد میشود چه در داخل افغانستان هستم و چه در سراسر جهان افغان های که زندگی میکنید.بنام واحد یاد میشویم .عرض شود که چندروز قبل بالا دختر سفیر افغانستان در پاکستان مورد تجاوز پاکستانی ها قرار گرفت سفارت هر کشور نماینده یک مملکت است که از نگاه قانون بین المللی مصونیت دارد پاکستان خلاف عرف به تجاوز بالا دختر سفیر نموده است .حالا فکر نمی کنید که ما در مقابل چونین عمل ناشایست پاکستان چه وظیفه داریم ریس جمهوری داریم که بی خیال مردم است سوال این جا است که ما بنام رهبران مجاهدین داشتم اگر انتقاد از ایشان میشد بروی مردم می آوردن که ما جهاد کردم از ناموس مردم دفاع کردم مگر نگهداری یک زمان معین بود این طشت رسوایی را به کجا ببریم من به تمام ملت افغان میگویم حالا در مقابل پاکستانی رو برو شویم چه روی داریم ما اکثریت طلبان نیستم که باوجود بی احترامی پاکستان در خدمت پاکستان باشیم .پس ما ملت چه کار کنیم .ما از پدران خود شنویده بودم که مردم تامل هر چیز را دارد اما در مقابل ناموس خود اساس میباشند اما امروز در عمل کمتر به مشاهده میرسد اگر همه ملت یک صدا نشویم دست وحدت با هم ندهیم فردا تاریک درپیش یاید تظاهرات سراسری راه اندازی نمایم .پیروزی ما وحدت ما است.

>>>   من بعنوان یک افغان جنایت آی اس آی پاکستان در حق خواهر ما سلسله علی خیل را محکوم میکنم خانم سلیله‌ علی خیل خواهر و جناموس همه ما افغان‌ها است افغانستان باید سفارت وتمام قنصلیت های چرکستان را برای همشه تعطیل وکارمندان سفارت افغانستان باید از چرکستان فراخوانده شود. در هر عمل اجرامی وترورست‌ی که در پاکستان رخ می‌دهد در‌عقب ان بلاشک آی اس آی است نامعلوم یعنی آی اس آی هوشیار باشید. از دید من دشمنی با پاکستان بمراتب مفید تر از دوستی با پاکستان است. ما باید جواب هر کلخ پاکستان را با سنگ جواب دهیم.
و ما باید پشتونهای پاکستان را بهرقیمتی با خود همراه سازیم ما میتوانیم پاکستان را همانند بنگالی ها از کشور خود بیرون کنیم جنگ ما باطالبان نیست جنگ ما با استعمار پنجاب است ما از بچه های هزاره کویته در درون آی اس آی نفر داریم قرار اطلاع از درون پاکستان از وقت که حنگ شدت گرفته در افغانستان روزانه بیش از دو درجن بقول پاکستانی ها لاشهای نظامیانی پاکستانی از افغانستان وارد پاکستان می‌شد و پاکستانی ها وحشت کرده وترسیده است. توسیه من بقهرمان افغان اینست که آتش بس قابل قبول نیست. افغان‌ها نباید در‌ هیچ کنفرانس یا مزاکرات که در‌پاکستان بر گزارشود نباید شرکت کند چون آی اس آی در تلاش است که‌ اعضای مزاکره کننده های افغان را خریداری کند متاسفانه خیلی از رهبران ما معامله گر است نباید بهیچ کس عتماد کرد.
استاد امیری

>>>   خاطره یکی از دوستان. که در سال ۱۹۹۰ ملادی و در دوره اول نخست وزیری نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان‌ بود که یک گروه ۱۸ نفره که تمام آنها زن بودند بجز یک پسر ۱۹ سال وپیرترین انها یک زن ۴۰ سال بود وباقی زنان جوان ودختران از شش سال تا بیست ساله بودند با داشتن ویزای حج عمره از اسلام آباد به جده عربستان پرواز کردند و این گروه همراه با ۰ ۳.۷۵ سه کیلو و هفت صدوپنجاه گرم کوکوین یعنی بهترین نوع از هیروین است گرفتار شدند وعکس های شان سرخط اخبار ها قرار گرفتند آنها هیروین هارا در بین خلته های باریک پلاستیکی مانند بادرنگ درست کرده بودند واز نشیمن گاه شان وارد بدن شان کرده وجاسازی کرده بودند. چنگونگی افشای آنها دو طفل شش ‌هفت ساله که در دوبر آنها جاسازی کرده بودند خیلی حرکت های غیر نارمل از خودشان نشان میدادن و در آن ان‌ وقت پلیس عربستان به آنها مشکوک میشود و به کلان شان تماس می‌گیرد وافسران کلان سگ روان میکند وسگ انهارا محکم میگرد وبعد انهارا گرفتار میکند ومی برد در اطاق تفتیش و بادرنگ مانند های زیاده از مقعد آنها در میارد. دوستم گفت در عربستان حکم قاچاق مواد مخدر اعدام است. اما نواز شریف بخاطر خویشاوندی که با السعود داشت آنها را رها کرد اما تمام کار‌مندان فرودگاه اسلام آباد را منفک‌ وبر طرف کرد او میگوید که در بین عب های عربستان مثل است که میگوید الباکستانی حرامی یعنی یک هندی را از صد پاکستانی بهتر میداند ونیز میگوید که وقتی که هر هواپیمای از پاکستان وارد عربستان میشود کمترین وقت که‌ در فرود گاه منتظیر میماند سه ساعت والی شش ساعت معطل میماند تاکه چهر شناس بیاید وچهره پاکستانی را یکی یکی تشخیص کند که مواد مخدر دارد یاخیر اما برعکس وقتی یک هواپیمای که از دیگر کشور ها بلخصوص ‌هندوستان به عربستان می‌رود و در ظرف حد اکثر نیم ساعت از فرودگا بیرون میشود عربها بر این باور هستن که پاکستانی ها مقعد شان جیب های مخفی شان است اینست پاکستانی طالبان وحشی اینست بادران تان که از مقعد زنان شان برای قاچاق مواد مخدر استفاده میکند اگر واقعا افغان هستید برای این کسافتها خود تان را بکشتن ندهید.
حجت‌الاسلام والمسلمین داکتر عادلی

>>>   شاگردی ازین منطقه دوره دوکتورا اش را با من انجام میداد، هر قدر با مهربانی (عادت همیشگی) به او رهنمایی میدادم باز هم میتودهای خود را بکار میبرد و نتیجه اش هم همیشه منفی. یکی از دوستان بمن تو صیه کرد که اینها از خلق خوش لطف سواستفاده میکنند و باید کمی از خود قهر هم نشان دهی. قصه کوتاه یکی دوبار با او جدی برخورد کردم و گوشم تا آخر دوره اش آرام بود و نتیجه اش هم عالی.
آتش خاوری

>>>   اگر از دید معیار واخلاق انسانی وداشتن انصاف و عدالت بر روی مردم پاکستان بلخصوص پنجابی ها ‌و نظامیان پاکستانی کار شناسی صورت بگیرد نتیجه زیر سفر خواهد بود یعنی بی انصاف ترین ومکار ترین وظالم ترین خون خوار ترین و وحشی ترین قشر بشر بوده و هست و خواهد بود. در ۱۴ اگست ۱۹۴۷ پاکستان بر رهبری محمد علی جناح از انگلیس استقلال حاصل کرد و این استقلال شامل پاکستان شرقی وپاکستان غربی یعنی پاکستان امروزی وپاکستان شرقی یعنی بنگلادش امروزی است. از ۱۴ اگست سال ۱۹۴۷ تا ۱۶دسامبر سال ۱۹۷۱ این دو کشور باهم یک کشور بودند و در طول این ۲۴ سال پاکستانی ها با مردم بنگلادیش همانند برده برخورد میکردند و آنها در هیج پوست مهم دولتی حق نداشتند که در کدام مقام دولتی باشد و تمام پست های مهم دولتی ‌عساکر تمام از پاکستان غربی بودند با وجود که بنگالی ها از هیچ امتیازی برخوردار نبودند و همیشه مورد ازیت وازار پاکستانی ها قرار داشته مال واموال بنگالی ها از طرف نظامیان پاکستانی همیشه دزدی وبغارت برده میشدند وهیج دختر زیبای بنگلادشی از تجاوز جنسی نظامیان پاکستانی در امان نبودند تا اینکه بنگالی ها از ظلم و ستم نظامیان پاکستان بستوح آمدند و دست به شرش زدند ویک گروه شبه نظامی بنام ارتش آزادی بخش بنگلادش را تشکیل دادند و جنگ مسلحانه را برضد نظامیان پاکستانی در ۷/۳/۷۱ آغاز کردند و این جنگ تا ۱۶/۱۲/۱۹۷۱یعنی نزدیک به ده ما با حمایت نظامیانی هندی از بنگالی ها که توانست که نظامیان پاکستانی را شکست فاحشی دهد و جنرال ٹکہ خان لوی درستیز وقت پاکستان شرقی ھمرا با جنرال امیر عبداللہ خان نیازی فرماندہُ کل نیروھای پاکستانی در این دہ ماہ نزدیک بہ سہ میلیون بنگلا دیشی را قتل عام کردند و مال واموال بنگالی هارا غارت ودزدی کردند وبر میلیون ها زن بنگلا دیشی مکرر تحاوز جنسی کردند. وهرچی جنایت نظامیان‌پاکستانی بیش تر میشدند بنگالی ها حساس تر وخیره تر می‌شدند.در نهایت در۱۶/۱۲/۷۱ نظامیان پاکستانی شکست فاحشی را از بنگالی ها متقبل شدند و بنگالی ها پیروز میدان شدند و بر بریت وجنایات نظامیان پاکستانی پایان یافتند وجنرال امیر عبد الله خان نیازی با بیش ۹۰۰۰۰ نود هزار نیروی تا دندان مسلح پاکستانی بطور ضلت بار تسلیم بنگالی ها شدند و این شکست نظامیان پاکستانی بایست استقلال بنگلادیش شد. خاطره یک داکتر بنگلادشی که پسر یکی از افسران عالی رتبه بنگلادیشی و مسول اسرای ارتش پاکستان در بنگلادش بوده از خاطرات پدرش گفت:
تمام اسرای نطامیان‌ پاکستانی را رده بندی کردند صد صد نفر افسران عالی رتبه را جدا و افسران کوچک تر را جدا و الی آخر عسکر های پاین رتبه را جدا صد صد نفر قطار وبرهنه می‌کردند وانهارا قطار و استاده وخمیده و با بر نامه با هرافسر عالی روتبه در روز روشن روزی ده بار در جلو چشمان همدیگرشان‌ با آنها عمل لواطط انجام میدادند و وبا ‌‌پاین تر از آن روز هفت بار وبا پاین تر از ان‌ روز پنج بار وعسرکر ساده روزی سه بار عمل لواطط انجام میدادند وهیچ پاکستانی بدون لواطط از بنگلادش خارج نشدند.
و ان داکتر از قول پدرش می افزاید‌ که اگر عساکر پاکستانی ماده میبودند هر کدام شان چندین بار باید زایمان می‌کردن وبچه بدنیا می اوردند. و این رسوای در تاریخ بشر مثل ندارد. این است شجاعت پاکستانی ها وچی باشد مزدوران شان طالبان. ولزا سفارش من به قهرمان نیروهای امنیتی این است که هرگز نترسید آنها هیچ گوه نیستن وطن تان یعنی مادر تان مادر تان یعنی ناموس تان‌ از ناموس تان بهر قیمتی دفاع کنید.
حجت الاسلام والمسلمین داکتر عادلی

>>>   در حقیقت طالبان مانند یک کفشی که از جلد خوک ساخته شده باشد می باشد و این کفش نجس است امریکا هر روز آن را یک رنگ میکند ‌پلایش می‌دهد. از دید من هرچند پاکستان و ایران و امریکا این کفش نجس را بهر رنگ که تبدیل کند باز هم نجس است. بحمدالله مردم ما بر بلوغ درک رسیده است که این پدیده نجس را که تحت هر نام و هر رنگ که باشد آن را بشناسد.
طالبان کی ها هستن و چگونه شکل گرفت؟.
در سال ۱۹۸۸ جنرال شهنواز تنی وزیر دفاع وقت داکتر نجیب اله باتعداد زیاد از جنرالان ‌صاحب منصبان کمونست شاخه خلق بر ضد نجیب کودتا کردند و این کودتا شکست خورد ‌شهنواز تنی با جنرالان ‌صاحب منصبان کمونست تحت امرش با یک هواپیما به پاکستان گریخت و هواپیمای افغانستان را تحویل جنایت کاران آی اس آی دادند ودفعه دوم آی اس آی پاکستان همان جنرالان‌وصاحب منصبان کمونستان را تحت یک پلان منظم به طالب تبدیل کردند ریش های بلندی گزاشتن ویک پرچم جعلی سفید رنگ که متاسفانه کلمه لااله‌ الا الله ‌محمد رسول الله را بر آن نویشتن ونام این کمونستان را طالبان و کبوتران صلح گزاشتن واین افراطیون کمونست را بر گرده مردم ما در افغانستان سوار کردند. حلا سوال اینجا است که چرا آی اس آی نام این کمونستان را طالبان گزاشت دلیلش واضح است چون مردم افغانستان مسلمان است و طالب به کسی گفته میشود که تحصیل علم دینی کند ومباشد تا که از نام طالب بعنوان یک اسلحه بر ضد مردم ما استفاده کرده وبر مقاصد ناپاک شان برسد. در حقیقت اغلب مطلق طالبان اصلا خدا را قبول ندارد ویک‌ طبقه پاین رتبه که مسلمان هستن کور کورانه بدنبال این کمونستان روان هستن. در حقیقت نام طالب ‌و اسلام اسلحه خوبی برای پیشبرد اهداف استخباراتی بوده و می‌باشد. طالب سازی کمونستان یکی از چال ونیرنگ وترفند های‌مکارانه آی اس آی بوده و می‌باشد. ولزا مردم ما باید بیدار شود واز تمام ترفند های مکارانه ای استخبارات جهانی بلخصوص استخبارات ‌چرکستان که در حقیقت چشم به معادن و ‌خاک افغانستان دوخته است و همیشه از نام اسلام‌ ودین بعنوان ابزار استفده کرده ‌و میکند آگاه شود و همین بی معلوماتی وبیسوادی وجهل ما افغان ها بایست شده تا که زمینه برای تجاوز استخبارات پاکستان مساعد شود. در قدم اول ما باید مردم خود رابیدار واگاه سازیم از طرفند های مکارانه آی اس آی. بهر نحوی که باشد آگاه شویم واین آگاهی ما مارا نجات خواهد داد. و هر چه سریع افراد نفوذی آی اس آی در درون نظام را شناسای حد اقل از امور دولت پاکسازی کنیم از دید مین این افراد کرزی گلبدین حمد الله محب داودزی می‌باشد وتعدات آنها بهزاران نفر می‌رسد وحتی خود غنی یک آدم مشکوک است. مردم شریف افغانستان آگاه وبیدار باشید فرار راه حل نیست باید مردانه استاد شوید.
استاد امیری

>>>   کاش افغانها باهرمذهب ومرامی کهدارند باهم متحد بودند تا چنین گستاخی نسبت به سفیرشان وخانواده اش نمیشد ,

>>>   آیت‌الله صافی گلپایگانی: اعتماد به طالبان اشتباهی غیرقابل جبران است
قم - ایرنا - آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در واکنش به وقایع اخیر کشور افغانستان در بیانیه‌ای ضمن هشدار به دولت ها و مجامعه بین المللی تاکید کرده است که اعتماد به طالبان با سابقه شرارت و آدمکشی، یک اشتباه بزرگ و غیر قابل جبران است.
به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید، در این بیانیه آمده است: این روزها جهان شاهد حوادث بسیار وحشتناک و تاسف‌آوری است که وجدان بشریت و فطرت پاک انسان‌ها، شرمنده از این جنایات است، آیا می‌شود گروهی خود را انسان بنامند، اما نسبت به‌هم‌نوع خود این همه جنایات مرتکب شوند!؟
بیانیه حاکیست: خشونت و درنده‌خویی‌ تروریست‌ها از یک طرف؛ و از سوی دیگر، سکوت جهانیان و دولت‌ها و مجامع باصطلاح حامی حقوق بشر، موجب تعجّب و شرمندگی است!
بیانیه می‌افزاید: اعتماد به‌گروهی که سابقه شرارت و قتل و آدمکشی آنان بر همه جهانیان روشن است اشتباه بزرگ و غیر قابل جبران است!
آیت الله صافی در بخش دیگری از بیانیه خود تصریح کرده است: اینجانب بنابر وظیفه دینی و انسانی خود، به‌همه دولت‌ها و مراکز بین المللی به‌ویژه سازمان ملل و سازمان کنفرانس اسلامی و دولت جمهوری اسلامی ایران، هشدار می‌دهم که نسبت به‌این وحشی‌گری‌ها و شهادت تعداد زیادی از مظلومین در افغانستان و آواره‌گشتن هزاران نفر از مردم، اعم از زن و مرد، پیر و جوان و کودک، واکنش جدی نشان دهند تا جلوی تجاوزها گرفته شود، به‌یقین، سکوت امروز آنها موجب پشیمانی و ندامت در آینده است.

>>>   هم وطنان گرامی. امروز در افغانستان همه کاره چند نفر معدود محب غنی کرزی غنی عمر زی و گلبیدین است واین درحالی است که محب کرزی گلبیدین‌خود طالب هستن. واین چند نفر میخواهد سمت شمال افغانستان را پشتونیزه کند یعنی فارسی زبانهارا از سمت شمال تصفیه کند
۱. کرزی ۲. گلبدین ۳. محب ۴ غنی ۵. عمر داودزی ۶.خلیل زاد.
اگر فارسی زبان‌ها و ازبیک ها ورکمن ها دیر بنجند یا از بین می‌رود و یا برای همیشه برده خواهد بود.
بهترین راه نجات تمام اقوام‌ تاجیک‌ها و هزاره ها و ازبیک ها و ترکمن ها باید منسجم ومتحد شود ویک حزب واحد تشکیل دهد ومردم را برای جنگ بسیج کند وحمایت روسیه وچین را حاصل کند ودر ظرف یک ماه سمت شمال را از وجود طالب پاکسازی کند وبعد اعلان استقلال کند افغانستان شمالی و این تنها راه نجات فارسی زبان ها است اگر این کار صورت بگیرد من یقین دارم موفق میشود.
انجینیر اسد

>>>   هم وطنان گرامی سلام. رهبران افغان دلسوز به افغانستان هوشیار وبیدار باشید که ستون پنجومی غنی دارد افغانستان به پاکستان تحویل می‌دهد ودلیل نرفتن کرزی به دوحه می‌تواند همین تحویل دهی افغانستان به پاکستان باشد تا جای که من اطلاع دارم کرزی یک پاکستانی است من خبر دارم که او شناخت کارت پاکستانی دارد و حویلی کرزی در ستیلایت تاون کویته پاکستان است طول مهمان خانه کرزی دوازده متر است. کرزی یک خاین ملی است مواظب تحرکات این جنایت کار باشید. نفوذی های آی اس آی برقرار زیل است البته تاجای که من میدانم. ۱ کرزی ۲. محب۳ محمد عمر داودزی۴ گلبدین۵ ولی احمدزی.۶ محمد محقق. هرچه عجل باید این خاینین بسیار بطور‌ ماهران وزرکانه‌ بر کنار شود وحتی محمد فضل فضلی مشکوک بنظر می‌رسد. اینها مار های استین هستن که هر لحضه ممکن است کشور را تباه کند این یک نصیحت از من بود
افغان سرخ رو

>>>   فرقی نمیکند چون لـــروبـر یکی است

>>>   برادران، مشکل افغانستان را رهبران چون کرزی، غنی و کلبدین خلق کرده‌اند. زیرا اینها منافع قومی برایشان مهم‌تراز منافع ملی است.

>>>   آقای محمود منجم زاده عزیز و ارجمند" حالا شما مسئله و مشکل طالبان داخل را حل کنید، لازم نکرده با پاکستان جبههً دیگری باز کرده جنگ و دعوا راه بیاندازید ....

>>>   وقتی ما به خاک پاکستان چشم داشت داریم و بصورت علنی مرزهای بین المللی را قبول نداریم و رویای پشتونستان بزرگ را داریم از پاکستان چه انتظاری؟ چه کسی چنین چیزی را قبول میکند که پاکستان هم قبول کند؟ واقع گرا باشیم ما قربانی جهالت خود شده ایم

>>>   دیورند و دیورند بازی فقط مصرف داخلی دارد، آنهم جهت سود جوئی های سیاسی بر مبنای قومیت۰ اکثریت این سیاستمدران به اصطلاح ملی گرای اوغان یا پشتون وقتی به پاکستان به آن مناطق مورد مناقشه شان میروند در ادعای دیورند خواهی خود مانند موش خاموش میمانند، وگرنه همان برادران همتبار پختون پاکستانی خودشان جگر ایشان را از راه پاهین برایشان بیرون خواهد کشید، و حاجت به پنجابی ها اصلاً نیست۰ برو برادر کدام جائی دیگر لاف بزن۰
دیورند نه منو دیورند نه منو حال حسابش کاملن مسخره شده، و بعد از آنکه پاکستان اعمار مرحله اول دیوار سیم خاردار در سرحد رسمی دیورند را تکمیل اعلام کرد این اتن باز های لافوک هیچ صدای شان هم نبرآمد. فقط لاف و تقلب باشد که در آن استاد هستند.
رقاصه های اتن باز وقتی در میدان لاف داخل شدند دیورند چه که حتی تا پل اتک را در یک چرخ پس می‌گیرند.
تر نیکه اش فروخت حال این لوده قبول ندارد.

>>>   این نقشه افغانستان تجزیه شده به دو کشور مستقل خراسان / پشتونستان است.
از نظر کلی بهترین راه , راه تجزیه افغانستان است که جنگ بین اقوام شکل نگیرد و نسل کشی های پشتون ها علیه تاجک,هزاره و اقوام دیگر صورت نگیرید

>>>   بنظر بنده بعنوان یک ایرانی ،اگه افغانستان تجزیه نشود تا ۱۵ سال دیگر نه هزاره ای وجود دارد نه تاجیکی و نه هراتی ....این پشتونها مث....در حال گسترش به تمام مناطق فارسی زبان افغانستان هستند و پاکستان پشتیبان آنهاست که سرشان رو از سر خودش کم کند ،غنی و کرزی هم دو خائن هستند که قومیت و تعصبات قومی براشون در اولویت هست فقط فرقشان با طالبان در عرق به مذهب هست وگرنه هیچ مشخصه متفاوت دیگری ندارند .

>>>   نظر دهنده اخری که به عنوان ایرانی نظر دادی
مسایل افغانستان به خودشان ربط دارد وما بهتر است به عنوان مسلمان و... نظری ندهیم وهر وقت که دولت ومردم افغانستان،متحدانه درخواستی داشته باشند درخواستشان را اجابت کنند
زیرا ما درنظر مردم و دولت افغانستان هرکاری کنیم بد به نظرخواهد امد (به خاطرجنگ رسانه ای که دولت افغانستان و کشورهای غربی وعربی بر علیه ایران دارند ودلایل دیگر...)
یک ایرانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است