طالبان در بدخشان مجسمه‌ها را تخریب کردند (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۳    ۱۴۰۰/۴/۳۰ کد خبر: 167740 منبع: پرینت

طالبان در بدخشان مجسمه‌های اسب را تخریب کردند.
طالبان هر اثر نقاشی و یا مجسمه سازی از انسان و حیوان را تخریب می کنند.

همان طور که طالبان در هرات زمان رژیم خود چهار اسب اثار هنری استاد سعید مشعل را در اطراف حوض موسوم به حوض سینما تخریب نمودند، اینک در مرکز ولسوالی کشم بدخشان، یک چوک را که در آن چند مجسمه اسب ساخته شده بود، تخریب کرده‌اند.

احمد بشیر صمیم؛ والی بدخشان گفته که افراد مربوط به گروه طالبان این مجسمه‌ها را کاملا تخریب کرده‌اند. مجسمه‌های اسب در چوک ولسوالی کشم، در سال‌های اخیر پیکر سازی شده و جریان بزکشی چاپ اندازان برای ربودن بز را به تصویر کشیده‌ بود.

وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان باید تدابیری را روی دست گیرد، که احتمالا اگر طالبان به ولایت بزرگی مانند کابل، هرات و غیره دست یابند آثار مهم تاریخی ما در امان بمانند، چون در تخریب احتمالی آنها بخشی از هویت تاریخی ما نیر از بین خواهد رفت.

محمود منجم زاده


طالبان در بدخشان مجسمه‌ها

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
بدخشان
نظرات بینندگان:

>>>   طالب آدم نیست چه رسد به مسلمان بودن.

>>>   مزدور آی اس آی راچون به مسکو یا دوحه برند چون باز آید همان جاهل باشد!
وبای کرونارا استرازنیکا یا جانسن جانسن ویا اسپوتنیک ویا دعای ملا چاره خواهد کرد اما وبای جهالت را که سالهاست مارا متضرر میکند کدام واکسین علاج خواهد کرد؟
آنکه تعمیر مال بیت المال را منفجر میسازد والله اکبر میگوید .مجسمه گلی را فکر میکند دشمن اسلام است تخریب میکند والله اکبر می گوید فکر میکند با این کارش ثواب کمائی میکند . کی برایش چی نوع واکسینی سراغ دارد؟؟؟
جند صد سال دیگر وقت لازم دارد تاعلاج این جهالت دستیاب شود؟؟
ر

>>>   پل سوخته آخر دنیا
(حامد علمی)

کتاب "پل سوخته آخر دنیا" به قلم نستوه نادری از طرف انتشارات پرند در کابل به چاپ رسید. این کتاب خاطرات، چشم دیدها، برداشت ها و تجربیات شخصی را بیان می کند که در اوج شهرت رسانه یی به مواد مخدر معتاد گردید و هفت سال تمام از دنیا و دوستان و خانه و کاشانه بیگانه گشت و با نادار ترین و حقیر ترن انسان های جامعه هم زبان و هم راز گردید.

نویسنده قصه های همراهان را نوشت و دردجانکاه آنان را بیان نمود و بالاخره به اثر تلاش دوستان و خانواده به زنده گی عادی برگشت و می کوشد تا در مسیر جاده با قدم های استوار گام بردارد.

کتاب نستوه نادری را از هر نگاه باید خواند، هم منحیث یک اثر ادبی از نثر شیوای وی لذت برد و هم پی بردن دنیای که فقط به زیر یک پل خلاصه می شود.
کتاب انسان را با پدیده دیگر و گروه خود سوخته گان اجتماعی آشنا می سازد، گروه که در اثر عوامل گوناگون و ناگوار محیطی به آن جهان کشانیده شده اند.
کتاب پل سوخته آخر دنیا را خانواده ها بخوانند تا فرزندان شان را از آتش سوزان که در زیر بستر اجتماع ما نهان شده، دور نگهدارند.

حتما با خواندن کتاب به زنده گی پر از درد و رنج نستوه بیشتر آشنا می شویم و حالا که او در این نبرد پیروز شده نباید وی را تنها گذاشت، با تمام امکانات و داشته های مادی و معنوی به یاری و مدد وی می شتابیم. این حق را نستوه و خانواده اش بیشتر بالای اصحاب رسانه و اهل فرهنگ کشور ما دارن

>>>   جاهل جاهل جاهل جاهل
ویرانگر ویرانگر ویرانگر
چقدر کشتار چقدر ویرانی چقدر آوارگی
قبرستانها پرشده جا ندارند
از همه کشورهای دنیا عقب مانده ایم
چند نفر دیگر را میخواهید برای برپایی آن امارت اسلامی خود بکشید و معلول و آواره کنید؟

>>>   طالب ها وحشی های بیفرهنگی بیش نیستند۰ صلح با این گروه وحشی به جایی نمیرسد۰ این بیفرهنگ ها فقط زبان زور و خشونت را میدانند۰ هرچه دارید بفروشید و سلاح بخرید و بسیخ و آماده دفاع شوید، و به دولت قومی که در دست برادران قومی طالبان است هم امید نداشته باشید۰ این دولت از بسیج شما تنها برای دفاع موقتی خودش سهو استفاده میکند و در اخیر بازهم شما را به برادران قومی خود میروشد و قربان میکند۰ طالب ارگی و طالب گرگی هیچ فرقی باهم ندارند۰

>>>   خجالت به سخنگوی روسیه که این وحشیان طالب را که در قرن جدید افغانستان را میخوهند به دوره حجر و غارنشینی ببرند، حمایت میکند و طالب افراطی را ضد داعش میگوید و از اشغال شمال و اسارت مردم مظلوم شمال حمایت میکند. روسیه میخواهد که غیت(مرداری) را با بول(شاش) شتشو کند شکست اتحادشوروی را توسط افراطیون فراموش کرده است صد فیصد طالب افراطی آسای میانه را اشغال میکند و بزور دالرهای نفتی سی آی ای و آی اس آی حکومت پوتین را متلاشی میکند چون حکومت پوتین بسیار ضعیف تر از اتحادجماهیرشووری میباشد. طالب و داعش مانند بول و غایت است و ذهن شان یکی است داعش عرب افراطی است و طالب پشتون افراطی است ماهیت و عملکرد شان بکی یکی است. روسیه بخاطر مردم مظلوم افغانستان نخیر بلکه بخاطر خود دست از حمایت تروریستان و افراطیون طالب برذارذ.

>>>   خوب کردند مجسمه کار یهود و نثارا است

>>>   خر همان خری است که مجسمه های بودا را شکست فقط پالانش عوض شده است!
مردم گول این وحشی ها را نخورید اینان دشمن دین وانسانیت وقران ومکتب استند.در هر جا که زندگی میکنید آنان را از خود برانید که از ویروس بترند

>>>   بیسواد،
تو اول یاد بگیر که نصاری یا نصارا به ث نوشته نمیشود و دیگر اینکه خودت و طالبان هم قماش ات مجسمه های بی عقلی و جهالت هستید.

>>>   این ویروس ھا شاید ۳۰ سال بعد بفھمند کھ خیلی دیر شدھ کار ازکار گذشتھ باشد کھ مثل خر ار ار پشیمانی سر بدھد اما سودی نخواھد داشت۔

>>>   بلی درست گفتید. مخالفین دولت کمونیستها نیز که شب و روز نعره تکبیر و جهاد سر میدادند سی سال بعد فهمیدند که بزرگترین فرصت از دست رفت. بزرگترین قوای مسلح محو شد .پاکستان در ان سالها مثل کودک نو پا نمیدانست که در برابر حکومت کابل چه کند . از ترس جان افغان را با افغان بنام اسلام به جنگ انداخت . وقتی افغانها یکدیگر را خوب زخمی و پاره و بیحال ساختند انگاه پاکستان تمام جهادی ها تکنوکراتها و روشنفکران چون رنگین داد فر اسپنتا اعظم سیستانی و صد ها چاپلوس کاسه لیس که در زمان کمونیست ها بنام اکادمیسین از امتیازات استفاده میکردند و اکنون در سایتها بد گویی میکنند خرسوار شد. مثل مشهور است که میگویند : سزای قروت اب گرم....برای چنین افراد همان طالب بهترین تحفه است...
خالصتانی

>>>   طالب همون داعش است که داعشی در سوریه تمام اثاری باستانی راتخریب کردفرق طالب با داعش اینست که پرچمش سفید است وپرچم داعش سیا است این را مردم افغانیستان بداند خدای نا کرد اگر طالب در افغا نستان موسلط شودتمام اثاری باستانی تخریب بلکه افغانستان تبدیل به ویرانه خواهد شد/

>>>   بتهاى ساخته و بافته و خطرناک امريکا را طالبان مى پرستند واز آن در نابودى و انفجار فرهنگها و هنرها و آثار مردم و پيکرهاى شان بکار مى برند.
حتى مقايسه طالبان با خر مورد پيگار (پارسى معرب پيغار و پارسى پشتونى پيغور) است.
چون خران - همکاران کشاورزان - عزيز اند
طالبان - همدستان سه گوشه نامقدس بيگانگان - خبيث اند
ائتلاف نامقدس سه گوشه اى عبارت اند:
امريکا - پاکستان- داعش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است