۴۹ هزار غیرنظامی در شش ماه اخیر مجروح شدند
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۰۱    ۱۴۰۰/۴/۳۱ کد خبر: 167761 منبع: پرینت

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در گزارشی، افغانستان جنگ‌زده را در میان مرگبارترین مکان‌ها برای غیرنظامیان در جهان عنوان کرد و آماری از تلفات غیر نظامیان در شش ماه نخست سال داد.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، صلیب سرخ اعلام کرد تنها در شش ماه نخست امسال حدود ۴۹ هزار و ۵۰۰ غیرنظامی مجروح را در سراسر افغانستان پذیرش و درمان کرده است.

صلیب سرخ در بحبوحه شکست تازه‌ترین دور از مذاکرات بین افغان‌ها در دوحه اعلام کرد: به طور متوسط روزانه ۲۷۰ تن نیاز به درمان جراحت‌های بسیار جدی و دردناک دارند که سبک زندگی آنها را تغییر می دهد.
براساس اعلام صلیب سرخ، زنان و کودکان حدود نیمی از تلفات غیرنظامیان در افغانستان را تشکیل می دهند و جوامع به موازات تشدید خشونت در ماه های اخیر با تشدید مرگبار کرونا مواجه شده‌اند.

الویی فیلون، رییس صلیب سرخ در افغانستان از طرفین درگیر خواسته است تا اقدامات بیشتری برای حفاظت از غیرنظامیان انجام دهند.
او گفت: بیش از چهار دهه درگیری در افغانستان باعث نابودی سیستم مراقب بهداشتی آن شده است. با توجه به اینکه کووید-۱۹ یک تهدید مرگبار دیگر است، دسترسی به بهداشت یکی از مهمترین نیازهای انسانی در جای به جای این کشور، بدون توجه به وابستگی سیاسی است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غیرنظامی
صلیب سرخ
نظرات بینندگان:

>>>   از امریکا و روسیه و پاکستان این حامیان طالبان بپرسید که شهادت این بیگناهان آیا صلح است؟

>>>   همین ناقلین وحشی بیفرهنگ را واپس به همان ملک اصلی شان خیبر پختونخوا پاکستان دیپورت کنید دنیا گل و گلذار میشود۰ نه انتحاری میشود نه جنگ نه انفجار و نه تقلب های صندوقی و نه هم خیانت و فساد تریاک و غیره۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است