طالبان ۱۰۰ غیرنظامی را در قندهار کشته‌اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۴    ۱۴۰۰/۵/۲ کد خبر: 167767 منبع: پرینت

وزارت داخله ادعا کرده که طالبان پس از تصرف شهرک اسپین بولدک ولایت قندهار در جنوب کشور، در حدود ۴۰۰ غیرنظامی را از خانه‌های‌شان بیرون کرده و بیش از ۱۰۰ تن از آنها را کشته‌اند. به گفته این وزارت بیشتر کشته شدگان متعلق به قوم "اچکزی" بوده‌اند.
گروه طالبان این ادعا را رد کرده و گفته‌اند این ادعاها محصول تبلیغات حکومتی بر ضد آنها است.

میرویس استانکزی، سخنگوی وزارت داخله به بی‌بی‌سی گفت طالبان در مناطقی که تحت کنترل آنها بوده، به خانه‌های مردم هجوم بردند و خانه‌های مردم را چور و چپاول کردند.
به گفته آقای استانکزی اجساد کشته شدگان در چهارراه‌ها و ریگستان‌های شهر قندهار دیده شده و بعضی‌ها در خانه‌های‌شان تیرباران شده‌اند.
منابع محلی از ولایت قندهار به بی‌بی‌سی گفتند شمار افراد لادرک شده به بیش از ۴۰۰ می‌رسد.

سخنگوی وزارت داخله افغانستان گفته یافته‌های آنها نشان می‌دهد "این کشتار به هدف دامن زدن به جنگ قومی و نیابتی انجام شده و به گفته او کشتار غیرنظامیان به این شیوه بی‌سابقه بوده است."
به گفته سخنگوی وزارت داخله نیروهای امنیتی افغانستان براساس برنامه جدید امنیتی پلان جلوگیری از چنین حملات را روی دست دارد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان به بی‌بی‌سی تنها کشته شدن دو تن در اسپین بولدک را تأیید کرده است و کشتار شمار زیاد غیرنظامیان از سوی طالبان را رد کرده است:
"به اطمینان می‌توانم بگویم که در اسپین چنین حادثه رخ نداده است. امکان هم ندارد که صدها نفر ناپدید شوند، یا صدها خانه تلاش شوند، یا کسی دستگیر شده باشد، اینها از واقعیت به دور است."

در همین حال، نعمت الله وفا، عضو شورای ولایتی قندهار به بی‌بی‌سی گفت هنوز بیرون ساختن مردم از منازل‌شان و کشتار آنها در اسپین بولدک از سوی طالبان متوقف نشده است.
او گفت بسیاری از این کسان به اتهام ارتباط یا نزدیکی با ژنرال عبدالرازق فرمانده پیشین پولیس قندهار هدف قرار گرفته‌اند.

طالبان هفته گذشته ادعا کردند که شهرک اسپین بولدک و دروازه چمن را به دست آورده‌اند. به دنبال این ادعا، تصرف اسپین بولدک توسط طالبان زمانی جنجال‌برانگیز شد که امرالله صالح، معاون نخست رئیس جمهور افغانستان گفت پاکستان به گونه رسمی به دولت افغانستان هشدار داده در منطقه اسپین بولدک عملیات هوایی انجام ندهد. این ادعا از سوی پاکستان رد شده است.

در کنار اسپین بولدک، گزارش‌هایی از شدت گرفتن خشونت‌ها و آسیب دیدن غیرنظامیان در مناطق دیگر قندهار نیز منتشر شده است. تا جایی که باری دامنه جنگ پیش از عید قربان تا دروازه‌های شهر قندهار نیز رسیده بود.
داوود فرهاد، رییس شفاخانه حوزه‌ای قندهار گفت هرچند بخاطر فرا رسیدن عید قربان، شمار بستر زخمیان کاهش یافته بود، ولی به گفته او به تازگی ۲۲ زخمی و ۱۱ کشته شدید به این شفاخانه رسیده است.

در همین حال گزارش‌هایی از وقوع خشونت در مناطق مختلف دیگر افغانستان نیز منتشر شده است. طالبان ادعا کرده‌اند که ولسولای غازی آباد ولایت کنر را همراه با شمار زیادی از مهمات به دست آورده‌اند.
از سوی دیگر وزارت داخله اعلام کرده که ولسوالی کرخ ولایت هرات از گروه طالبان واپس گرفته شده است.
این وزارت همچنان از حملات هوایی بر مواضع طالبان در چندین نقطه کشور خبر داده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
قندهار
نظرات بینندگان:

>>>   اخوانیزم همیشه دستهاشان را با خون مردم رنګ می کند! ....بر ان جنتیکه از طالب بدست اید!

>>>   ملت رنج کشیده افغانستان سلام. طوری که در جریان هستن پاکستان بطور تمام عیار به کشور ما وشما تجاوز کرده است و مردم‌ و نیروهای قهرمان امنیتی ما رامیکشد پل وپلچک های کشور مارا تخریب وازبین میبرد وزیر ساخت‌ها اقتصادی مارا از بین میبرد وتمام اعمال مجرمانه طالبان نشان دهنده اینست كه آنها خارجی و مزدوران آی اس آی واستعمار پنجابی هستن اگر آنها افغان میبودند وطن خود تخریب و مردم خود را نمیکشتند. ولزا باید در برابر استعمار وپنجابی یک قیام عمومی و سرتاسری وجهاد عمومی اعلان شود ودر برابر متجاوزین پنجابی بايد جهاد کرد. جهاد در برابر هر متجاوزی فرض و یک وجوبه شرعی هر مسلمان است. پاکستان فقط در نام مسلمان هست هشتاد فیصد مردم پاکستان نی نماز میخاند ونی روزه میگرد وحتی نماز اصلا یاد ندارد. گزشته از آن قانون اساسی پاکستان ونظام موجود در پاکستان ونظام عدالت ‌پاکستان تمام کاپی شده از نظام انگلیس ویک نظام کفری است.خداوند در قران كريم بر ما حكم ميكند كه در برابر متجاوز جهاد كنيد ((فمن اعتدي عليكم فاعتدواعليه بمثل ما اعتدي عليكم))
سوره بقره ١٩٤.در اين اين شريفه گفته نشده كي و فقط گفته شده در مقبل متجاوز بحنگید ومتجاوز را از بين بيبريد٠ در قران كريم ايات متعددي هست كه گفته شده كه در برابر متجاوز بنجنگيد و جهاد در برابر متجاوز فرض است ولزا بايد در برابر پاكستان جهاد كرد و جهاد در برابر پاكستان فريضه شرعي فرد فرد ما و شما است.
قاري عبدالصبور

>>>   هم وطنان گرامی سلام. رهبران دلسوز به افغانستان هوشیار وبیدار باشید که ستون پنجومی غنی دارد افغانستان را به پاکستان تحویل می‌دهد ودلیل نرفتن کرزی به دوحه می‌تواند همین تحویل دهی افغانستان به پاکستان باشد تا جای که من اطلاع دارم کرزی یک پاکستانی است من خبر دارم که او شناخت کارت پاکستانی دارد و حویلی کرزی در ستیلایت تاون کویته پاکستان است طول مهمان خانه کرزی دوازده متر است. کرزی یک خاین ملی است مواظب تحرکات این جنایت کار باشید. نفوذی های آی اس آی برقرار زیل است البته تاجای که من میدانم. ۱ کرزی ۲. محب۳ محمد عمر داودزی۴ گلبدین۵ ولی احمدزی.۶ محمد محقق. هرچه عجل باید این خاینین بسیار بطور‌ ماهران وزرکانه‌ بر کنار شود وحتی محمد فضل فضلی مشکوک بنظر می‌رسد. اینها مار های استین هستن که هر لحضه ممکن است کشور را تباه کند این یک نصیحت از من بود
افغان سرخ رو

>>>   خوب اگر طالب ها فقط یکصد انسان را کشتند انسان دوستهای که تخم نفاق وخون ریزی را درینجا کاشته اند وطالب را ساخته به او دستور قتل میدهند ازین حادثه اظهار انزجار نموده محکوم کردند خوب قانون دنیا است هرگاه نفوس بشر افزایش یافت دو کار باید کنند یکی مکروب طاعون وامراض ساری را انتشار میدهند ویا جنگ را مشتعل میسازند واگر یکی کار گر نیفتاد همزمان هردو را ترویج میدهند تا بهتر موثر واقع شود برکسی پوشیده نیست که طالب را ساختند وتقویت نمودند وتمویل وتسلیح کردند ودر جان ملت افغان بلا ساختند حال اگر طالب یکی را میکشد ویا صد نفر را عین برنامه وپروگرام را عملی میسازند طالب را ساختند تا از یکسو مردم را از اسلام متنفر گردانند واز سوی دیگر بار زمین را سبک سازند<یار من طفل است وقدر من نمیداند هنوز---- خون انسان را بجای شیر مادر میخورد استعمار چنان تشنه ای خون انسان است که تا شش ملیارد از بنی نوع بشر را نابود سازد هنوز عطش خون اشامیش فرو نمی نشیند
گل نبی عیدی زاده

>>>   هوشدار به آقای غنی وتمام سردمداران افغانستان. سردم داران خفته بیدار شوید هرچه زود بولدک را از وجود ترورستان طالب پاکسازی کنید ونیروهای که از بولدک مخافظت کند و در آنجا جابجا کنید. واخرین فرصت های نجات وطن را به هدر ندهید..
اگر وضعیت به همین منوال پیش بیرود و حکومت هرچه عاجل سپین بولدک را دوباره بسیار بزودی آزاد نسازد همه روزه بطور اوسط یک هزار ملیشه پاکستانی ودیگر ترورستان خارجی در لباس طالب بگونه آزادانه وارد افغانستان ‌و سهمیه وار به ولایت های مختلیف وارد ‌آماده جنگ وتجاوز مستقیم بالای خاک افغانستان میشود..
همین اکنون تمام مراکز جلب وجزب ‌تنظیم این ترورستان تحت نظارت ومدریت مستقیم لشکر طیبه وجیش محمد وحزب المجاهدین و القاعده به سرکردهگی حافظ سعید، وصلاح الدین ، وعبدالرحمن مکی، و دیگر سازمانهای ترورستی با همکاری عبدالله گل پسر جنرال حمید گل ریس سابق آی اس آی پاکستان ‌و اعجاز الحق پسر جنرال ضیاالحق و افسر MI پاکستان به واسم ‌شهرت، عابد بهای در چندین شهر پاکستان دوباره فعال گردیده اند وجهت تمویل این گروهای ترورستی موسئسه خیریه فلاح انسانیت را دوباره فعال ساخته اند واز تمام کشورهای که در عقب ترویج افراطیت در این منطقه جهت تعقیب اهداف خود هستند پول جمع آوری میکند .
در پهلوی رستورانت رفتن ‌احساسات تویتری که بدون شک حق شهروندی تان است لطفا جلوی مصیبتهای که ازهربندر ‌دیوار وارد افغانستان میشود را با تدبیر بگیرید وطوتئه ها بسیار بزرگ اند و متاسفانه شما بسیار کوچک فکر میکنید.
اگر مدیریت تان از اوضاع به همین گونه دوام یابد مردم افغانستان بالای شماهم شک شریک بودن درتوطئه را خواهد کرد که در آن صورت دست بسیار توانای مردم وگردن بسیار نحیف جمهوریت را خواهد فشرد.
بیدار شوید واخرین فرصت های نجات وطن را به هدر ندهید.
ودیگر به امید خارجی ها و بیگانه ها ننشنید.
استاد آمیری

>>>   هم‌ وطنان گرامی بنا بقول بعض دوست‌ها. طالب ها نه مسلمان هست ونه هم افغان ونه هم آزاد طالبان در حقیقت مزدوران و پیش مرگان استعمار سیاه یعنی چرکستان است. طالبان یعنی دشمن تشنه بخون تمام انسانها است طالبان تشنه بخون تمام افغانان‌ در افغانستان است. طالب و القاعده هر دو روی یک سکه هستن طالب خود القاعده هست و ‌القاعده طالب است. هوشدار من بر تمام جهانیان اینست اگر جلوی خلافت اسلامی طالبان بموقع گرفته نشود و این سرطان واگیر بمراتب خطرناک تر از بیماری کرونا است و ‌خواهد بود خواسته یا نا خواسته دامن گیر تمام جهان خواهد شد. امارت اسلامی در واقع همان خلافت اسلامی است.
اگر میخواهید ریشه های این پدیده های پلید را بدانید لطفا در درون ارتش و آی اس آی پاکستان جستوجو کنید. اگر مخواهید از شر این بیماری مهلک رهای یابید لطفا پاکستان را منزوی سازید وتحریم‌ همه جانبه کنید و این غده سرطانی یعنی پاکستان را از بین ببرید و این غده باید خشکانیده شود. جنرالان ارتش پاکستان آنقدر مکار وحیله گر اند که اصلا فکرش را هم نتوانید و ارتش پاکستان حتی بمردم‌ خودش رحم نمی کند چی رسد بدیگر کشور ها.ارتش پاکستان هیچ‌ چیزی جز زور را نمی شناسد، ۸۰٪ ارتش پاکستان افکار القاعده و داعشی دارد.
تحریم همه جانبه پاکستان یک فریضه برای تمام جهانیان است.
انجینیر اسد کابل

>>>   خوب جایی که در دست شان نیست مردم بیگناه را با انتحاری های دوزخی خود میکشند و آنجا که دست شان میرسد با سلاح میکشند. نه تنها که این قاتلین مفسد باید در اسرع وقت مردار شوند بلکه مدافعین زبانی و قلمی شان هم به اسفل و سافلین روانه شوند.
آتش خاوری

>>>   طالب یعنی داعش وداعش یعنی وحشی ، بنا براین اقتلو الموزی قبل ان توزی، را باید بکار گرفت،،،
حیدر

>>>   طالبان این برادران کرزی و ملاغنی قصد دارند که ملیونها انسان بیگناه و مظلوم را در افغانستان قتل عام کنند این دستور را از آی اس ای پاکستان گرفته اند مردم باید آمادگی مهاجرت موقت به کشورهای آسیای میانه داشته باشند تا برای دفاع از افغانستان و جنگ با افراطیون پاکستانی و امریکایی در آینده نزدیک آماده شوند. امریکا و پاکستان قصد دارند افغانستان مرکز تمام افراطیون مذهبی جهان کنند و تمام افراطیون را برای تخریب آسیای میانه، چین و روسیه به افغانستان انتقال دهند. بخش مخفی قرارداد امریکا با طالبان و پاکستان همین است

>>>   طالبان اسپین بولدک را نگرفتھناند بلکھ ملیشھ ھای پاکستانی اسپین بولدک را در غفلت نیروھای کشفی گرفتھ اند کھ دولت با تمام توان اسپینبولدک را پس بگیرد۔

>>>   تا وقتی که نسل طالب از افغانستان نابود نشود افغانستان آرامی و امنیت نمیشود طالب های نجس مانند سرطان است باید که از بیخ و ریشه نیست و نابود شوند این نکبت ها بجز قوم پشتون دیگر هیچ قومی را در افغانستان قبول ندارند اینها میخواهند که افغانستان را به یک کشور کاملا پشتون مبدل کنند تا پشتونها هم کشور مستقل داشته باشند ودیگر نامی هیچ قومی در کنار پشتون نباشد پس بیدار باشید اقوام غیر پشتون که توطعه آغاز شده و هوشیار باشید.
.م م


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است