سکوت حکومت در هرات؛ ترس از رسانه‌ یا شرم‌ از مردم؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۱۲    ۱۴۰۰/۵/۳ کد خبر: 167773 منبع: پرینت

در هرات چه می گذرد؟
چرا مقامات امنیتی در مورد هرات چیزی نمی گویند؟
خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای در هرات از عدم ارایه معلومات توسط مقام‌های حکومتی سخت شکایت دارند و سکوت حکومت در برابر خواست معلومات را نشانه بی‌اعتنایی به آزادی بیان می‌دانند.

در جریان روزهای اخیر به شمول رییس جمهور غنی چندین مقام‌ ارشد حکومتی در سفر به هرات از اشتراک در نشست خبری و ارایه معلومات به رسانه‌ها خودداری کردند.
خبرنگاران فعال در هرات پافشاری دارند که دسترسی به معلومات در این ولایت طی چند ماه اخیر دشوار شده و مقام‌های حکومتی به ‌ویژه نهادهای امنیتی از ارایه معلومات به رسانه‌ها خودداری می‌کنند. فعالان مدنی نیز باور دارند که حکومت از چندی به این‌سو «سانسور خبری» را ایجاد کرده است.

در اوضاعی که بیشتر ولسوالی‌ها ‌و دو گذرگاه مهم مرزی هرات در تصرف طالبان قرار دارد و مردم نگران وضعیت امنیتی هستند، رییس عمومی امنیت ملی، سرپرست وزارت امور داخله و برخی مقام‌های ارشد نظامی به هرات سفر کر‌دند، اما هیچ‌گونه اطلاعاتی از وضعیت امنیتی به خبرنگاران ندادند.

آمار نهادهای حامی رسانه‌ها در هرات نشان می‌دهد که طی یک ماه اخیر در پیوند به عدم ارایه معلومات از سوی مقام‌های حکومتی به خبرنگاران، بیش‌ از ۱۰۰ شکایت ثبت شده و شکایت‌های زیادی در این مورد وجود دارد. روزنامه ۸صبح تلاش کرد در این مورد دیدگاه کمیسیون دسترسی به اطلاعات را نیز داشته باشد، اما این نهاد حاضر به پاسخگویی نشد.

افزون بر مقام‌های ارشد محلی در هرات، طی روزهای پسین به شمول رییس جمهور غنی، رییس عمومی امنیت ملی، سرپرست وزارت امور داخله و برخی مقام‌های ارشد نظامی به هرات سفر کر‌دند، اما از برگزاری نشست‌های خبری خودداری کرده و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخی ارایه نکردند.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سکوت حکومت
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   هرات را به طالب تسلیم میکنند تا زمینه تحرکات داعش را به ایران آماده بسازند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است