پیشنهاد حکومت انتقالی از جانب جامعه حهانی
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۰    ۱۴۰۰/۵/۳ کد خبر: 167774 منبع: پرینت

در پایان نشستی که به تاریخ ۲۳ جولای در شهر روم – ایتالیا برگزار شده بود، اعلامیه ای صادر شده است.
اعلامیه نمایندگان سازمان ناتو، اتحادیه اروپا، امریکا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ناروی و انگلستان که خواستار توقف خشونت‌ از جانب طالبان، استقرار آتش‌بس فوری و دریافت راه حل سیاسی در افغانستان شده، استقبال وزارت امور خارجه را در پی داشت.
در این اعلامیه، نمایندگان خاص کشورها و سازمان‌ها، بر تعهد شان برای تداوم حمایت‌ها از افغانستان جهت رسیدن به راه حل سیاسی با درنظرداشت پنج اصل عمده تأکید کردند.

این اصول دربرگیرنده، دولتداری همه‌شمول، حق مردم برای انتخاب زعامت سیاسی، حفظ حقوق‌بشر به شمول حقوق زنان، جوانان و اقلیت‌ها، تعهد دوامدار برای مبارزه با تروریزم به منظورحصول اطمینان از مبدل نشدن افغانستان به پناهگاه‌های امن تروریستان و احترام به قوانین بشردوستانه بین‌الملل است.
آنان تأکید کرده‌اند که هر گونه ترتیبات حکومت انتقالی باید همه‌شمول باشد و در آن به حقوق تمام افغان‌ها مطابق به تعهدات بین‌المللی افغانستان احترام گذاشته شود و همچنین از تعهدات ضد تروریستی حمایت کند.

براساس اعلامیه‌ مشترک، هیچ راه‌حل نظامی برای منازعه‌ افغانستان وجود ندارد و آنان با درنظرداشت قطع‌نامه‌ی۲۵۱۳شورای امنیت سازمان ملل متحد، از هیچ دولتی که از راه نظامی در افغانستان تحمیل شود، پشتیبانی نمی‌کنند. منظور احتمالی از پاکستان است.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جامعه جهانی
حکومت انتقالی
نظرات بینندگان:

>>>   ملل متحد باید اول نام طالبان را از لست سیاه خارج کند.
بعداً یک نماینده تعیین کند ،مثل بینین سیوان،به پاکستان برود و از طالبان بخواهد که دولت خود را آماده گرفتن قدرت کنند و است اعضای کابینه و والی ها و قوماندان های امنیت وسایر ادارات دولتی خود را تشکیل دهند.
بعداً به کابل بیاید نزد اشرف غنی و مثل بینین سیوان برایش بگوید که همه چیز تیار است و خودت باید استعفی بدهی.
طالبان بیایند به کابل و دولت خود را تشکیل دهند و تا زمانی که کار را یاد میگیرند،میتوانند کارمندان سابق را اجازه دوام کار بدهند.
و یا این که یک دولت موقت تشکیل شود ،قسمی که همه با آن موافق باشند.
اما این که طالبان با برگزاری انتخابات مدافقه میکنند و یا شورای حل وعقد میخواهند تا امیر امارت طالبان تعیین شود،امر جداگانه است.
ما قبل از طالبان هم در افغانستان امارت اسلامی داشتیم.
یک نمونه اش امیر عبدالرحمن خان است.
همین دولت فعلی را که شما میبینید،اساس آن در زمان امارت عبدالرحمن خان گذاشته شد.حتی افغانستان فابریکه سلاح سازی داشت که بقایایش هنوز در شهر کابل است.
خود امان الله خان که اشرف غنی قصر اورا دوباره جور کرد و صدمین سالگرد استقلال افغانستان را تجلیل کرد،امیر بود.بنام امیر امان الله خان شناخته میشد،نه کدام نام دیگر.
پس شما با وجود داشتن سابقه امارت در کشور تان،چگونه مخالف تشکیل امارت در افغانستان هستید؟

>>>   ما مخالف توحش و ادم کشی هستیم برای مردم افغانستان مطرح عمارت یا جمهوریت نیست بلکه انسانیت است که شما ندارید
در ساحات زیر سلطه شما اخبار موثق میگوید دختران جوان را بزور عقد میکنید و بیوه هارا بخشش پاکستانی ها
طالب بفهم افغان بی غیرت نیست تا زمانی که اصلاح نشدید جنگ ما با شما مزدوران پاکستانی ادامه دارد تا ابد یا شما ویا شما و اربابتان با هم نابود میشوید
به چرکستانتان ننازید
یدوالله وفوق ایدیهم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است