آمریکا و ناتو در افغانستان با داعش همکاری می‌کنند
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۴    ۱۴۰۰/۵/۳ کد خبر: 167775 منبع: پرینت

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که گزارش‌ها و شواهد بدست آمده در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که آمریکا و ناتو در افغانستان با داعش همکاری می‌کنند.
به گزارش تسنیم، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یک نشست خبری گفت که اطلاعات کافی از همکاری آمریکا و ناتو با داعش در افغانستان وجود دارد.

وی افزود: روسیه در سال‌های اخیر بارها با اظهارات رسمی در رسانه‌ها، مصاحبه‌ها و بیانیه‌ها، نقل قول از مقامات افغان از جمله اعضای پارلمان، شورای ولایتی، فرمانداران و نیز طالبان، تلاش کرده تا توجه جامعه بین‌الملل را به ارتباط آمریکا و ناتو با داعش معطوف کند.
زاخارووا اظهار داشت: «ما چندین بار شواهد آن را نشان داده‌ایم، البته نه مانند آنچه آنگلوساکسون‌ها شواهد را در شورای امنیت سازمان ملل نشان می‌دهند که بعداً مشخص می‌شود جعلی بوده است، بلکه براساس داده‌ها».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در تشریح شواهد مسکو در این باره گفت: ما پرسش‌های بسیاری درباره پرواز بالگردهای ناشناس در مناطقی که داعش در آن حضور دارند، بویژه در شمال افغانستان داریم، پروازهایی که از سال 2017 به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: ما بیانیه‌های متعددی در این باره داشته‌ایم؛ به گفته منابع افغان، این بالگردها برای انتقال نیروهای کمکی، سلاح، مهمات و خروج تروریست‌های کشته شده و زخمی شده از میدان جنگ مورد استفاده قرار می‌گرفت.

زاخارووا تصریح کرد: ما پیش از این نیز در این باره صحبت کرده‌ایم با این حال بار دیگر باید تاکید کنم که چنین فعالیت‌هایی بدون اطلاع آمریکا و ناتو که بطور کامل حریم هوایی افغانستان را کنترل می‌کردند، ممکن نبود.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اضافه کرد: گزارش‌هایی از فاریاب، بادغیس، سرپل، ننگرهار، کنر و جوزجان وجود دارد که نیروی هوایی آمریکا مواضع طالبان را که با داعش درگیر بودند هدف حمله قرار داده است؛ چنین اقدامات گزینشی بوضوح نشان دهنده این است که ارتباط وجود دارد.
وی افزود: ما معتقدیم که این داده‌ها برای نتیجه‌گیری مستدل از همکاری آمریکا با داعش در افغانستان کافی است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا ناتو
داعش
نظرات بینندگان:

>>>   مشکل عمده در کجاست؟
در افغانستان هر کشور طالبان خود را دارد.طالبان افغانی،طالبان پاکستانی،طالبان ایرانی،طالبان روسی،طالبان چینایی،طالبان امریکایی و غیره.
طالب بودن کار سخت نیست.فقط ریش خود را دراز بگذار و یک لنگی سیاه و یک پیراهن تنبان بپوش و یک کلاشینکوف و یک بیرق طالبان را در دست بگیر،میشوی طالب.
دولت افغانستان و امریکا میخواهد با گروپ داعش به شمال افغانستان به سرحدات آسیای میانه نفوذ کند،روسیه و جمهوریت های آسیای میانه با طالبان طرفدار خود در افغانستان مانع آنها میشوند و امریکایی ها و قوای افغانی در مقابل آنها از قوای هوایی استفاده میکند،اما کشور های آسیای میانه و روسیه.نمیتوانند در داخل خاک افغانستان حملات هوایی انجام دهند،زیرا تجاوز به حریم یک کشور دانسته میشود.
یکی از دلایلی که انقلاب ثور گرفت،همین بود که در زمانهای ظاهرشاه در افغانستان،دولت افغانستان پروژه های انکشافی را به کشور های غربی در جنوب افغانستان میدادند و پروژه های انکشافی را در شمال افغانستان به روس ها میدادند.
اما با آمدن داود خان این معمول از بین رفت و داود خان میخواست بعضی پروژه های امدادی را به غربی ها در شمال افغانستان بدهد که مورد اعتراض برزنیف قرار گرفت و سبب جنگ بین داود خان وبرزنیف شد و در نتیجه انقلاب ثور شد.

>>>   هیچ شکی نیست، اشرار هم توسط همین وایرس های غرب حمایه میشدند.
آتش خاوری

>>>   داعش القاعده و طالبان همه ساخته و بافته امریکا است فقط موازنه قوت شان را حفظ میکند وقتیکه طالب کم قوت شود داعش را بمبارد میکند ووقتیکه القاعده کم قوت شود طالب را بمبارد میکند و وقتیکه هرگروه اسلحه را ضروت داشته باشد به ایشان از طریق هوا میرساند کانتینر ها را پر از اسلحه در دشت های افغانستان به داعش طالب و القاعده از چرخبال ها برایشان به زمین میگذارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است