واکنش ها به دیدار حمدالله محب با نواز شریف در لندن
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۲۳    ۱۴۰۰/۵/۳ کد خبر: 167780 منبع: پرینت

دیدار حمدالله محب با نواز شریف در لندن به جدال توییتری مقام‌های افغانستان و پاکستان دامن زد.
پاکستان از نزدیکی هند و افغانستان به وحشت افتاده است.
مقامات سیاسی و نظامی پاکستان از ملاقات حمدالله محب مشاور امینت اشرف غنی با نواز شریف صدراعظم سابق پاکستان به شدت خشمگین شده است.

در گزارش دیگری آمده است که فواد حسین چودری، وزیر اطلاعات و نشرات پاکستان از احتمال کمک رسیدن به طالبان پاکستانی اظهار نگرانی کرد.
(واکنش به این ملاقات، چودری فواد حسین، وزیر اطلاعات و نشرات حکومت فدرال پاکستان گفته است که مشاور امنیت ملی افغانستان، پاکستان را "فاحشه خانه" خوانده است و آقای شریف را مخاطب قرار داده افزوده است که چرا افرادی که از پاکستان نفرت دارند به ملاقات او می‌روند.)
او نگاشته است: "چرا تمام نفرت کنندگان پاکستان از اجیت دووال (مشاور امنیت ملی هند) تا محب از قصر مجلل شما در لندن دیدن می‌کنند؟

در یک واکنش دیگر، شهباز گل، معاون صدر اعظم پاکستان در امور روابط سیاسی گفته است که ملاقات‌های آقای شریف واضح ساخته است که او در پی کدام هدف است. آقای گل در یک تویت نوشته است که از ملاقات با فردی که پاکستان را "دشنام کثیف" داده بر میاید که اجندای نواز شریف چه است.

پس از واکنش‌ها و انتقادات مقامات پاکستانی بر این ملاقات،‌ وحید عمر مشاور رییس جمهور افغانستان در امور روابط عامه و استراتژیک بر مداخلهٔ پاکستان در امور افغانستان انتقاد کرد. آقای عمر در صفحهٔ تویترش در پاسخ به این دو مقام پاکستانی نگاشته است: "مشاور امنیت ملی ما فقط با رهبر مخالف سیاسی شما ملاقات کرد. به نظر می‌رسد که شما ملول شده اید. تصور کنید. شما تروریست‌های را تجهیز و آموزش می‌دهید که همه روزه مردم من را می‌کشند. شما به آنان پناهگاه امن فراهم می‌کنید، به آنان پول جمع‌آوری می‌کنید و آنان را در شفاخانه‌های تان درمان می‌کنید.
آقای عمرهمچنان نگاشته است که پاکستان در طرح حملات دهشت افگنی بر مردم افغانستان تروریستان را کمک می‌کند، او در خطاب به مقامات پاکستانی گفته است که تصور کنید که این عمل چقدر افغان‌ها را رنج می‌دهد. مقامات افغان همواره پاکستان را به کمک با تندوارنی متهم می‌کند که به گفتهٔ آنان در افغانستان دست به حملات دهشت افگنی می‌زنند.

در این اواخر، واکنش‌های تند میان مقامات افغان و پاکستانی به گونهٔ آشکار در رسانه‌های اجتماعی و در اعلامیه‌های رسمی رد و بدل می‌شود. گفته میشود به علت کمک های نظامی هند به افغانستان و روابط بیشتر اقتصادی و سیاسی پاکستان با وحشت افتاده و نیروهای نظامی خود را در مرز پاکستان و افغانستان مستقر نموده است.
مشاور رییس جمهور افزوده است که پاکستان به تروریستان کمک می‌کند تا حملات علیه مردم افغانستان را برنامه‌ریزی کنند. او مقام‌های پاکستانی را به این پرسش فراخوانده است که آیا می‌دانید این موضوع چقدر دردآور و آسیب ‌زا است.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمدالله محب
نواز شریف
نظرات بینندگان:

>>>   مقامات پاکستان از دوستی با مخالفان سیاسی این کشور به شدت می ترسند خصوصا از هند . بهتر است این ملاقات ها با هند بیشتر شود ( شمن دشمن ما دوست ماست )

>>>   فكر ميكنم با اين بيسياستي كه افغانها كردند در باره ملاقات با نواز شريف اينكار كاملا به ضرر افغانستان شد حالا ديگر پاكستان در برابر جانعه جهاني دلايلي خوبي براي طالبان پروري دارد مقامات افغانستان باز هم بازي خوردند و از عصبانيت پاكستان خوشحالتد در حالي كه عصبانتيت پاكستان جزو سياستش براي نفوذ در افغانستان است نه ترس

>>>   رهبران پاکستان هیچوقت منافع خویش را بر منافع استراتیژیک پاکستان ترجیح نمی دهند و بخاطر گرفتن قدرت آن را زیر پانمی کنند.
زمانی که جورج بوش رییس جمهور امریکا شد و بنام مبارزه علیه تروریزم به افغانستان حمله کرد،پرویز مشرف پا بپای جورج بوش و کرزی ازین حمله حمایت کرد و هیچ عکس العملی نشان نداد.
زمان که بارک اوباما به قدرت رسید و کم کم مبارزه علیه تروریزم در افغانستان رنگ خود را باخت،نواز شریف را به قدرت رساندند و کم کم روابط خوب با همسایه ها بشمول هند و چین و روسیه و افغانستان بمیان اًمد.
اما با شروع مذاکرات بین امریکا وطالبان،حرکت انصاف عمران خان که از طالبان و مناطق پشتون نشین دفاع میکرد،به رهبری عمران خان به قدرت رسید تا در مذاکرات،دست بالا را داشته ودار منافع پاکستان دفاع کند.
حالا هم پرویز مشرف و هم نواز شریف منحیث افراد شتبتی،منتظر فرست هستند.اگر شرایط برای حضور آنها مهیا بود،دوباره خواهند بر روی صحنه آمد و در غیر آنصورت تا معلوم شدن سرنوشت دولت امارت طالبان در پاکستان،منتظر فرصت هستند.
هرچند مریم شریف دختر نواز شریف یگان مبارزات انتخاباتی در پاکستان انجام میدهد،اما این مبارزات انتخاباتی اوداز طرف جنبش جدید فیمینیزم که در اروپا ،خصوصاً در آلمان اوح گرفته است،تمویل میشود.
نه تنها جنبش فیمینیزم در پاکستان بلکه در افغانستان نیز تمویل میشوند،اما در افغانستان نظر به نزدیک شدن دولت طالبان به شکست مواجه است.
در کشور های اروپای شرقی نیز جنبش فیمینیزم اوح گرفته است.
یکی از تغیراتی دیگری که جنگ افغانستان در ساحه بین المللی بمیان آورد،وجنبش فیمینیزم است.

>>>   آی افغان های گمراه شده که دلارهای کثیف آمریکا ونوکرانش عقل از شما ستانده است مگر نه اینکه به قول پدرکلان های شما که همه جا ای مثل را گفته میکردند( خرس را که یاد کردی سوته در دستت بگیر)
برای آنان که معنی آن نمی دانند:از این ضرب‌المثل در مواقعی استفاده میشود که درباره شخصی در غیبتش سخنانی گفته شود و وی ناگهان پیدا شود. وصداها خاموش شود وهمه سکوت کنند!

حالا شما هی از پاکستان بد بگویید واین کشور را چرکستان بخوانید وهمدست و غلامان بیچاره وابله ایرانی ها بشوید وقتی که فیر راکت های ارتش اردوی ملی کشور مسلمان پاکستان به گوشتان بخورد ازترس شلوارتان را به نجاست میکشید
و این تازه اخطار اول ماست که بمب اتم در اختیار داریم ودر منطقه یگانه کشوریم که این بمب را در اختیار دارد وبه اذن الله تعالی و با یک اشاره خاک شما وآن ارباب های رافضی وبی دین تان در کشور را به بیابانی بدل سازیم والبت به موقع هندوهای افراطی وضداسلام را سرجایشان می نشانیم

حالا تا توان وقوت دارید با دهان وزبان نجس خود از پاکستان که وطن مردمان پاک است بدگفته کنید وچرکستان بخوانید تا روز انتقام برسد. روزی که شما بی غیرت ها که از نشان دادن زنان وخاهران خود در تی وی افعان شرم ندارید!
به یاری حق تعالی و اذن الله و جنگاوران اردوی ملی وارتش همیشه بیدار پاکستان بزرگ درس بزرگی به شما کافران بدتر از نصارا ویهود خواهیم داد.

پس کمتر دروغ ویاوه در باره کشور آزاد، مستقل، واسلام پناه ما پاکستان عزیز بگویید وبترسید از یوم الانتقام!که نزدیک است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است