برداشت غلط از تغییر طالبان و تغییر دادن طالبان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۶    ۱۴۰۰/۵/۹ کد خبر: 167832 منبع: پرینت

حامد کرزی و اشرف غنی احمدزی فکر می کردند که با دادن امتیاز به طالبان و دهن کجی به مخالفان طالبان، طالبان را راضی به تسلیمی و پیوستن امارت و یا حد اقل آشتی امارت با جمهوریت می کنند و از این که با دادن رشوه و امتیاز به سران، میده سران و نیمه سران تاجیک ها، هزاره ها و اوزبیک ها می دیدند که آنها دچار تغییر و تحول می شوند نتیجه می گرفتند که طالبان هم در بدل امتیاز تغییر می کنند.

مثلاً هر که را ارگ از میان تاجیک ها، هزاره ها و اوزبیک ها امتیاز داد بدون استثنا تغییر صد درجه ای کرد که نمونه آن ها کم نیست و مانند آفتاب روشن است اما هسته مرکزی و ستون فقرات طالبان را یک گروه قومی مذهبی تشکیل می دهد که نه امکان تغییر در قومیت آن ها وجود دارد و نه امکان تغییر در دید مذهبی آنها ممکن است و آنها بسیار امکانات و پول از طریق گوناگون و زیر نام های مختلف از حامد کرزی و اشرف غنی احمدزی گرفتند ولی تغییر نکردند چون چیزی برای تغییر کردن ندارند البته نقش و کنترل پاکستان را بالای طالبان هم حامد کرزی و اشرف غنی احمدزی کم اهمیت می‌دانستند و فکر می کردند که با دادن امتیاز به طالبان، طالبان را از پاکستان جدا می نمایند در حال که تا مشکل اساسی میان افغانستان و پاکستان حل نگردد پاکستان این توانایی را دارد که در سرزمین افغانستان مطابق خواسته های خود بازی کند.

مردم که از دسترخوان ارگ نخورده اند و ننوشیده اند همیشه می گفتند و می نوشتند که طالبان همان های اند که بوده اند و امروز همان‌هایی که میگفتند طالبان تغییر کرده اند میگویند تغییر نکرده اند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
برداشت غلط
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   خودت چطور از كدامش هستى؟؟ از دانه خوران و يا كه استوار در مكان هستى مثلى طالبان؟؟ همين گپ هاى پاكستان را ملامت كردن هم از مودش رفته !! اگر طالبان پاكستانى هستند و پاكستانى شماها را و باداران تان را چنين ذليل و ذبون ساخته نوش جانشان!! شما ها خو بسيار قهرمانان داريد كجا هستند قهرمانان شماها حالا خو وقتىش هست كه به ميدان بيا يند!!

>>>   امروز هم همسایگان فکر میکنند طالبان تغیییر کرده یا میکنند که دیر یا زود به اشتباه خود پی خواهند برد واگر خدای نکردده حکومت سقوط کند روزی صدبار میگویند کاش خودمان غنی را با هر وسیله ای نگهمیداشتیم خداکند انروز هرگز نیاید

>>>   بلی ! طالبان تغیر کرده اند مانند سابق نیستند در سابق انتحار نمیکردند حالا انتحار میکنند- دختران مردم را به زور میگیرند - درمسجد ها لواطت میکنند - مسلمانان را شکنجه و بالاخره شهید میکنند وحشی بودند وحشی تر شدند ....بودند گرگ شدند و ....
صاحبزاده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است