طالبان و اندیشه‌ طالبانی قابل حمایت نیست
طالبان و اندیشه‌ طالبانی قابل حمایت نیست. این گروه با طرز تفکر قرون‌وسطایی و اعمال غیر انسانی، به جز خشونت و کشتار و تخریب آبادانی‌ها و کشاندن مردم به جانب تحجر و واپس‌گرایی، دستاورد دیگری ندارد 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۰    ۱۴۰۰/۵/۹ کد خبر: 167834 منبع: پرینت

طالبان و اندیشه‌ی طالبانی قابل حمایت نیست. این گروه با طرز تفکر قرون‌وسطایی و اعمال غیر انسانی، به جز خشونت و کشتار، و تخریب آبادانی‌ها و کشاندن مردم به جانب تحجر و واپس‌گرایی، دستاورد دیگری ندارد.

این گروه همین یکی دو روز اخیر حدود چهارصد تن از مردم اسپین‌بولدک را شبانه از خانه‌های‌شان بیرون کشیده و حدود صد تن از آنان را به قتل رسانده‌اند. این در حالی است که مطابق قوانین دینی و وضعی، منازل مردم، از هرگونه تعرض مصون است.

گفته می‌شود که افراد به قتل‌رسیده در اسپین‌بولدک توسط طالبان، مربوط قوم جنرال عبدالرازق قوماندان پیشین امنیه‌ی قندهار بودند که طی یک عملیات پیچیده، قبلاً توسط طالبان ترور شده بود. جنرال رازق اگرچه مخالف سرسخت طالبان بود؛ اما قتل اقوام او که طالبان پس از تصرف اسپین‌بولدک بدان دست زده‌اند، جنایتی است که به هیچ عنوان توجیه‌پذیر نیست.

با وجود این به نظر می‌رسد که در مواردی، این گروه وحشت‌آفرین، در گوشه و کنار کشور، به دلایل قومی مورد حمایت افراد و گروه‌های هم‌تبار قرار دارد و از این رهگذر، عملاً مورد حمایت و پشتیبانی قرار می‌گیرد. در حالی‌که هدف اساسی متحجران طالب‌نما، تصاحب قدرت و کشاندن کشور به قرون وسطی است که همه اقوام را به یک اندازه متضرر می‌سازد.

طالبان با اعمال و رفتارهایی که تا حال انجام داده، باعث شده تا جایگاه دین اسلام و آن همه رأفت و عدالتی که در این دین وجود دارد، در سطح جهان زیر سؤال قرار گیرد. از طرفی این گروه خلاف نامی که بدان به شهرت رسیده، همواره با علم و دانش در تقابل بوده و در مواردی مراکز علمی و شخصیت‌های عالم و دانشمند را مورد هدف قرار داده است.

بنابراین، گروه متحجر طالبان قابلیت حمایت را ندارد. به ویژه کسانی که از آدرس قوم، سعی در پشتیبانی این گروه دارند، باید بدانند که طالبان، رفاه و پیش‌رفت و دانش و فن را از آنان خواهد گرفت و کشور و مردم آن را درکل به سمتی خواهد کشاند که در دنیای ارتباطات امروز، باید به صورت جزیره‌ی تنها و فاقد روابط و به دور از جهان امروز سپری گردد.

سید مسعود حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
اندیشه طالبانی
نظرات بینندگان:

>>>   هیچ انسان عاقلی از اندیشۀ طالب حمایت نمیکند اما طالب را امریکا و مزدوران امریکا با همکاری مستقیم پاکستان از گور بیرون و بقدرت میرسانند.
مثلث شوم خلیلزاد، کرزی و غنی به رهبری سی آی ای امریکا مسئول تمام کشتارها و حمایت مستقیم از طالبان در طول بیست سال گذشته میباشند و پروژۀ تسلیم ولسوالیها و بعد شهرها به طالبان مطابق این پلان شوم امریکا صورت گرفته است که بعد از صلح ننگین امریکا و طالبان با نظارت پاکستان شده است. افغانستان قربانی بیست سال اشغال امریکاست که بعد از بیست سال مردم افغانستان را به تروریستان طالب تسلیم کرد.

>>>   طالبان و اندیشه ی طالبانی به مراتب بهتر است نسبت به این حکومت مزدور و کمونیست ها مزدور.

>>>   اندیشه طالب مرگ و خون و قتل عام و کشتن آزادی و عصر حجر و استبداد و زندانی کردن زن و به بردگی کشیدن امام نفوس افغانستان و تسلیم تمام افغانستان و مردم مظلوم به پاکستان است. از اندیشه طالب مرداری و زهر و ادرار و گوشت خوک و کرونا و سرطان بهتر است ملیاردها .... بر اندیشه طالب و داعش و تکفیریهای یهود و ضد اسلام

>>>   بنا بر خبر درز کرده از درون طالبان پاکستان صدها ملیون دالر برای خلیل زاد ‌خاینین ملی از درون افغانستان رشوت پرداخت کرده جهت تحویل دهی افغانستان به پاکستان. افغان‌ها بیدار باشید. خاینین ملی قرار زیل می‌باشد. کرزی گلبدین صلاح الدین ربانی‌ وداود زی ‌خلیلی و حاجی الماس وعبد آلستار خواسی، اقبال صافی ومیرزا نجرابی و انور اوریاخیل و یعقوب حیدری و خیلی از ستون پبنجومی ها شریک هستن.
انجینیر اسد کابل

>>>   کاش افغانستان یک کشور کمونیست میبود. حد اقل مردم ان با سواد میشدند.نعمات مادی طور تقریبا عادلانه بر اساس شعار سوسیالیزم تقسیم میشد. زنان از برده گی نجات میافتند. حقوق شان با مردها مساوی میبود. دگر هزاره کشی و ملیت ستیزی به پایان میرسید.کشور صنعتی میشد. راه ها و پلچک ها اباد و شگافتن قلب کوه ها تونل ها برای سهولت ساخته میشد. نا گفته نماند که تونل سالنگ از خیرات شوروی برای حکومت ظاهر شاه ساخته شده بود...بند های برق ساخته میشد و کاشانه های مردم از نور ان روشنی پیدا میکرد.خدمات صحی سرتاسری رایگان میبود.تفاوت بین ملیتها از بین میرفت...خلاصه یک کشور اباد و معمور با این همه ذخایر طبیعی متکی به خود میبودیم دریغا که فرصت ها از میان رفت. من به جمهوریت های شوروی سابق چون ازبکستان تاجکستان قزاقستان اذربایجان همه جا در سالهای ۱۹۹۰ سفر کرده ام این جمهوریتها و ما زمین تا اسمان فرق داریم.کاش افغانستان یک کشور کمونیست میبود...بیش تر از یکهزار سال است که بنام اسلام در این سرزمین خون ریختانده میشود؟؟؟
حمدالله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است