پس چه باید کرد ای اقوام شرق
هرات، روزهای سخت و دشواری را سپری می‌کند. از یک‌طرف با تهاجم گروه‌های دهشت‌افگن دست در گریبان است و از جانب دیگر با حکومت محلی مشکوک، فاسد و ناکارآمد رو‌برو است 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۹    ۱۴۰۰/۵/۹ کد خبر: 167837 منبع: پرینت

هرات، روزهای سخت و دشواری را سپری می‌کند. از یک‌طرف با تهاجم گروه‌های دهشت‌افگن خارجی و داخلی دست در گریبان است و از جانب دیگر با حکومت محلی مشکوک، فاسد و ناکارآمد رو‌برو است.
در این میان حرکت مقاومت مردم هرات به رهبری امیر محمداسماعیل‌خان، کارش را در شرایط اضطراری آغاز کرده است.

با توجه به برنامه‌های از پیش طراحی‌شده برای سقوط هرات و غفلت حکومت محلی برای مقابله‌ی به‌هنگام در مقابل متجاوزان، و یا سازش عناصری از دورن حکومت محلی و مرکزی با جنایت‌کاران، کار برای حرکت مقاومت مردم هرات، چندان ساده و آسان نیست. از این‌رو لازم است تا یک‌سری اقدامات عاجل، برای رهایی هرات از این حالت به منصه‌ی اجرای عاجل درآید:

۱) مردم با توکل به‌ خدای بزرگ، در برابر مشکلات پیش‌آمده مقاومت و روحیه‌ی بالای خود را حفظ کنند. هرات چنین مشکلاتی را بارها تجربه کرده است، با یاری الله متعال مردم این دیار، پیروز میدان روزهای سخت بوده‌اند و این‌بار نیز در برابر تجاوز داخلی و خارجی به لطف الله و همت خویش، پیروز خواهند شد.

۲) برای بهبود اوضاع باید والی هرات و قوماندان قول‌اردوی ۲۰۷ ظفر، همین امروز از وظیفه‌های خود برکنار شوند و در عوض آنان دو شخصیت هراتی کاربلد، با مشوره‌ی بزرگان هرات، به ویژه امیر محمدسماعیل‌خان، در پست‌های فوق تعیین گردد.

۳) تا کنون حضور فرماندهان جهادی دیگر هرات، (جبهات آزاد) که در گذشته نقشی آشکار در برابر تجاوز شوروی داشتند، در ترکیب حرکت مقاومت مردم هرات، زیاد محسوس نیست. وقت آن است که این فرماندهان و مجاهدمردان، سهم خود را در این برهه از تاریخ حساس هرات، ایفا کنند و در کنار دیگر مقاومت‌گران، وارد عمل شوند.

۴) در این شرایط حساس که هرات با تجاوز آشکار خارجی و لشکر جهل و نادانی دست‌ به گریبان است، می‌طلبد تا علمای بزرگوار هرات، صدا بلند کنند و برای حفظ ارزش‌های دینی از اعمال ننگین متجاوزان برائت جویند و خطر انتساب آدم‌کشی و ویرانی و تحجر را از دین مقدس اسلام بزدایند. زیرا اگر در انجام این‌کار غفلت صورت گیرد، چهره‌ی رحیم و رؤوف دین، با اعمال متجاوزان، خشن و خون‌ریز و متحجر، نمایش داده می‌شود.

۵) لازم است تا بزرگان و بازرگانان هرات، حرکت مقاومت را از لحاظ معنوی و مادی و به ویژه مسایل مالی، مورد حمایت بی‌دریغ خود قرار دهند و این جبهه‌ی مبارزه بر ضد تجاوز بیگانه را تقویت و پشتیبانی کنند. مبارزه بر ضد لشکر متجاوز بیگانه، نیاز به ایثار دارد. اگر امروز عده‌یی از جان خود برای مردم دریغ نمی‌کنند، دیگران نباید از مال خود، در این زمینه دریغ کنند.

در اخیر شک نداشته باشید که با یاری پروردگار بزرگ، پیروزی از آن مردم هرات است و تنها ذلت و خواری نصیب دشمنان این دیار خواهد شد.

سید مسعود حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   "تا کنون حضور فرماندهان جهادی دیگر هرات، (جبهات آزاد) که در گذشته نقشی آشکار در برابر تجاوز شوروی داشتند...." آههههههههههههه.
اینها جنگ بر ضد شوروی را به فتوای شیطان بزرگ و به زور دالر ها و دینار هایی وهابی های مفسد شروع کردند. خوب حالا مفتی و سعودی مفسد خود از ملیشه ها دفاع و حمیت میکنند.
آتش خاوری

>>>   در هرات قانع منحیث والی مقرر شده است و دولت برایش میگوید که معاشی که برایت داده میشود،به همین معاش قانع باش و در دیگر مسایل عایداتی هرات،بشمول گمرک ها غرض نداشته باش.
چند نفر را اشرف غنی در لباس طالبان به بندر اسلام قلعه فرستاده است و آنها عواید بندر اسلام قلعه را به ارگ میفرستند و وزارت مالیه میگوید که عواید ما از گمرک اسلام قلعه قطع شده است.
کمبود عواید وزارت مالیه را باید جامعه جهانی بپردازد و عواید اسلام قلعه در جیب اشرف غنی مبرود.

>>>   مبارزه بر ضد لشکر متجاوز بیگانه، نیاز به ایثار دارد. اگر امروز عده‌یی از جان خود برای مردم دریغ نمی‌کنند، دیگران نباید از مال خود، در این زمینه دریغ کنند.
بسیار زیبا فرمودین حسینی صاحب
محمدی«مزارشریف»

>>>   از زمانی که این والی در هرات مقرر گردید حمله طالبان شدت گرفت
این والی دستوری آمده تا هرات را تسلیم طالبان کند
شیما کابل

>>>   هرات تنها یک راه دارد
باید به ایران ملحق شویم
آن موقع می توتنیم مثلی انسان زندگی کنیم

>>>   عزیز دل! فاشیست ها و امریکاای ها کی گزاشتند تا هراتی های اصیل کار درست اقتضای ای کنند. همینکه بعد از حکومت طالب چشم باز کردیم فاشیست ها به پشتیبانی امریکاای ها هراتی های اصیل را مورد اختطاف قرار دادند؛ نگزاشتند تا هراتی های اصیل کار اقتصادی ای کنند. آن چند فابریکه که شما از هرات سراغ دارید مال هراتی ها نیست. همه به پشتیبانی کرزی و احمد زی تأسیس شده است. نظری به اختطاف های هرات بیندازید. اول از هل تشیع هراتی شروع و در این شش هفت سال اخیر از اهل تسن هراتی اصیل هراتی را هم شامل پروگرام اختطاف خویش کردند. اقتصادی در دست هراتی اصیل نیست تا که به تواند در چنین روزی کمک کنند. استعمار سه صد سال است که دارد این ریشه را می زند.
سهیل.

>>>   غنی به دستور باداران اش وظیفه دارد تا هرات و بدخشان و تخار و فاریاب و بادغیس و کندز و دیگر ولایات هم سرحد با ایران ک آسیای میانه را به طالب واگذار کند تا پروژه داعش پیاده شود و طاابان وظیفه اصلی شان را که نا امن سازی چین و آسیای میانه و ایران است آغاز نمایند.
پیمان دکحه بین طالب و امریکا چیزی نیست جز راه اندازی این پروژه.
اما
پلان شیطانی شیطان ها را با توکل به خدا و اتکا به ملت مسلمان افغانستان و با قیام های مردمی میشود خنثی کرد.

>>>   هرات پاره‌ی تن ایران است.

>>>   کسانیکه در طول بیست سال طلای که بخت نیک به مردم افغانستان به ارمغان آروده بود و. این اشخاص و افراد با مکر وفریب در طول این مدت با احساسات مردم افغانستان بازی کرد باید ایمانن خودکشی نمایند به شمول کرزی غنی عبدالله و. همه وزارای شان باید به محکمه سپرده شود ،حالا که جنگ سراسر افغانستان را فرا گرفته چه سود ،باید این زمینه رشت طالبان مساعد نمیشد و. خیانت صورت نمیگرفت و. مسایل تعبیض وتعصب را هم پشتون ها وهم تاجک ها و. هم هزاره ها و. همه اقوام کنار میگزاشتند و. به خاطر وطن کار میکردند.
صد افسوس ، این چپاولگران و دزدان وقطاالطریقان جز ر شوت خوری بیبندباری بیعدالتی و. فروختن چوکی ها و تصاحب قدرت به شک مغرضانه ،حالا دیگر بسیار ناوقت است که بتوان طالبان را نکونسار ساخت ،انها صدها ولسوالی را به تصرف خویش دارند و. خارج ساختن انها از این مناطق مشکل اصلی دولت است ، اعتماد و. اعتبار با این دولت هم مشکل ساز است .
عبدالله ریحان

>>>   لشکر سیاه دجال سربازان ابو جهل برای ویرانی وتباهی شهر نازنین هرات کمر بسته اند این گله سیاه روی وحشی تر ودرنده تر از جنگلیان وحشی هستند این عها مزدور اند وجاهل ، ازینها چی انتظاری دارید؟
از بزرگی پرسیدند از کی میترسی؟ گفت از گاو که شاخ دارد اما عقل ندارد،
حالا مردم باید از دوپایانی بترسند که با گرگ درعنمل وکرداریکی اند اما در ظاهر شبیه انسان هستند
این اشرار مزدور دیگر از راه روش انسانیت واسلامیت خارج شده اند صرف همبستگی مردم میتواند جلو این ترورست های مزذدور را سد کند

>>>   همین ناقلین وحشی بیفرهنگ را واپس به همان ملک اصلی شان خیبر پختونخوا پاکستان دیپورت کنید دنیا گل و گلذار میشود۰ نه انتحاری میشود نه جنگ نه انفجار و نه تقلب های صندوقی و نه هم خیانت و فساد تریاک و غیره۰

>>>   نه صلح امکان دارد و نه هم اوغان انسان شدنی است و نه از تقلب، عوامفریبی، و تمامیتخواهی دست بردار است۰ یگانه راه نجات فقط یا فدرالی شدن ویا تجزیه کشور بدو حصه بین اوغان ها و اتحاد قوم های غیر اوغان میباشد و بس۰ در غیر آن قوم های غیر اوغان برای همیشه در آتش جهالت اوغان خواهند سوخت۰
بگذارید این اوغان بین خودشان هرچه میخورند بخورند۰ قوم های غیر اوغان تمام مشکلات کوچک بین تان را کنار بگذارید و یکسره حساب تان را از این تمامیت خواهان متقلب انتحاری انفجاری فاشیست جدا کنید و ملک خود را و آینده فرزندان خود را بسازید۰

>>>   سید مسعود حسینی اغا حضور قوت های شوروی در افغانستان تجاوز نه بلکه برای کمک مردم افغانستان در برابر دفع تجاوزات پاکستانی ها و حلقات مربوط ان منظورم مجاهدین دزد که شما نیز شامل ان باشید به افغانستان دعوت گردیده بود.
جناب شما اگر حضور قطعات شوروی را تجاوز می پندارید پس تجاوز امریکارا چه میگویید...ایا این تجاوز اکار نبود؟؟؟
سر تان را در گریبان تان کنید و کمی فکر کنید.اگر کارمل و نجیب در قدرت میبودند امروز مردم افغانستان چنین وضع نمیداشتند و افغانستان یک قدرت در قلب اسیا میبود.
.... بخاطریکه تجاوز امریکا را نعمت خداوندی برای منافع شخصی تان برای دزدی های بیشمار تان از پولهای باد اورده تلقی کردید و در زیر سایه بیرق امریکا نماز ها بر پا کردید و به طول عمر امریکاییان دعای خیر نمودید...
بر اساس پیش بینی های مایک مارتین انگلیس طالب برنده این جنگ است به خاطری که امریکا برادر تنی و شیری تان در پشت طالب قرار دارد.تا حال شما نفهمیدید. خداوند شما را در هر عرصه شرمانده است و میشرماند.
اگر شما و تورن اسماعیل مجاهد است و در برابر گویا تجاوز روسها جنگیده است پس طالبان نیز مجاهد اند زیرا در برابر متجاوزین خارجی جنگیده اند.
اقای حسینی سعی کنید که دایره مطالعه تان را وسیع تر بسازید ...
حسن علی

>>>   بذری را که حامد خان کرزی به نام برادران ناراضی زیر خاک کرده بود، این روزها سر درآورده است. کرزی خان دامن دامن جمع کن!
شجاعی

>>>   سالها داد کشیدیم (هرات و هراتی) نشنیدند و یا تمسخر کردند.
هراتیان! امیدوارم دانسته باشیم که شمالی ها، جنوبی ها و مرکز نشینان فقط در روزهای رای دهی خواهان هرات هستند.
حسین حیدری

>>>   امریکا مردم را به طالب می گیرد تا به غنی راضی گردند!
ولسوالی ها بخاطر مخالفت مردم با حکومت کابل و بدون حمله طالبان سقوط می کند ولی بی بی سی و صدای امریکا آن را در پای طالبان ختم می کنند. سقوط ولسوالی ها بمعنی پیروزی طالبان نیست و پیروزی حکومت به مفهوم شکست طالبان شده نمی تواند.
طالبان در تراژیدی افغانستان نقش مکروب و حکومت پوشالی غنی غلزی بستر مساعد برای نش و نمای طالب است. جلو هر دو در دست امریکاست.
در حالی که بیش از ۲۰ گروه تروریستی در افغانستان فعال است بزرگنمایی طالبان از طریق بی بی سی و صدای امریکا یک توطیه است.
عبدالحمید

>>>   هرات ایران است

>>>   هرات جدای از ایران نمی ماند

>>>   طالبان سرمایه سوزان افغانستان هستند!
یاسین قاسمی بجد: همان‌طور که طی روزها و هفته‌های اخیر در خبرها خواندید، طالبان در ایالت‌های مختلف افغانستان نه تنها به نظامیان بلکه غیرنظامیانی که شامل زنان و کودکان هم می‌شدند رحم نکرده و به بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن جان آن‌ها را گرفتند. بازماندگان میگویند آن‌ها حتی منازل مردم بی‌گناه را اشغال کرده و مغازه‌ها و سرمایه‌های آنان را به آتش کشیدند و هزاران شهروند افغانستانی را از خانه‌هایشان آواره کردند.
آیا می‌شود این گروه تندرو که بویی از انسانیت نبرده و برخلاف اسلام -دین صلح و آرامش- عمل می‌کند را سرمایه‌های افغانستان دانست؟! طالبان در گذشته و در حال حاضر ثابت کرده که سرمایه سوزان افغانستان هستند. آیا می‌شود نسبت به طالبان دو دیدگاه و دو رویکردِ طالبان خوب، طالبان بد داشت؟! مثل این است که بگوییم تروریست خوب، تروریست بد! آیا می‌شود جنایات طالبان را بخشید و فراموش کرد؟! اسلام، دین رأفت، شرافت و کرامت است. آیا اعمال و رفتار طالبان با شریعت همراه بوده، آیا طبق قانون و محکمه بوده، آیا کمترین سنخیتی با انسانیت داشته؟! دیدگاه طالبان پس از گذشت سال‌ها نسبت به آزادی بیان و اندیشه، حقوق زنان، رسانه، حقوق بشر، هنر، دموکراسی و... هیچ تغییری نکرده است.
در پایان خاطرنشان می‌کنم با ارعاب و سرکوب و برخوردهای فاشیستی نمی‌توان مردم را وادار به تمکین و پذیرش ایدئولوژی نفرت کرد. با ظلم و زور و ستم و ترور نمی‌توان بر مردم حکومت کرد و نمی‌شود گروهی که خارج از کرامت انسانی به قتل و غارت و جنایت روی آورده‌اند و سالیان سال ثابت کرده‌اند دشمنان آزادی و آزادگی هستند را سرمایه‌های یک کشور دانست.

>>>   فاشیسم قومی ارگی و طالبی با هم نابود میشوند.

>>>   ملت رنج کشیده افغانستان سلام. طوری که در جریان هستن پاکستان بطور تمام عیار به کشور ما وشما تجاوز کرده است و مردم‌ و نیروهای قهرمان امنیتی ما رامیکشد پل وپلچک های کشور مارا تخریب وازبین میبرد وزیر ساخت‌ها اقتصادی مارا از بین میبرد وتمام اعمال مجرمانه طالبان نشان دهنده اینست كه آنها خارجی و مزدوران آی اس آی واستعمار پنجابی هستن اگر آنها افغان میبودند وطن خود تخریب و مردم خود را نمیکشتند. ولزا باید در برابر استعمار وپنجابی یک قیام عمومی و سرتاسری وجهاد عمومی اعلان شود ودر برابر متجاوزین پنجابی بايد جهاد کرد. جهاد در برابر هر متجاوزی فرض و یک وجوبه شرعی هر مسلمان است. پاکستان فقط در نام مسلمان هست هشتاد فیصد مردم پاکستان نی نماز میخاند ونی روزه میگرد وحتی نماز اصلا یاد ندارد. گزشته از آن قانون اساسی پاکستان ونظام موجود در پاکستان ونظام عدالت ‌پاکستان تمام کاپی شده از نظام انگلیس ویک نظام کفری است.خداوند در قران كريم بر ما حكم ميكند كه در برابر متجاوز جهاد كنيد ((فمن اعتدي عليكم فاعتدواعليه بمثل ما اعتدي عليكم))
سوره بقره ١٩٤.در اين اين شريفه گفته نشده كي و فقط گفته شده در مقبل متجاوز بحنگید ومتجاوز را از بين بيبريد٠ در قران كريم ايات متعددي هست كه گفته شده كه در برابر متجاوز بنجنگيد و جهاد در برابر متجاوز فرض است ولزا بايد در برابر پاكستان جهاد كرد و جهاد در برابر پاكستان فريضه شرعي فرد فرد ما و شما است.
قاري عبدالصبور

>>>   هوشدار به آقای غنی وتمام سردمداران افغانستان. سردم داران خفته بیدار شوید هرچه زود بولدک را از وجود ترورستان طالب پاکسازی کنید ونیروهای که از بولدک مخافظت کند و در آنجا جابجا کنید. واخرین فرصت های نجات وطن را به هدر ندهید..
اگر وضعیت به همین منوال پیش بیرود و حکومت هرچه عاجل سپین بولدک را دوباره بسیار بزودی آزاد نسازد همه روزه بطور اوسط یک هزار ملیشه پاکستانی ودیگر ترورستان خارجی در لباس طالب بگونه آزادانه وارد افغانستان ‌و سهمیه وار به ولایت های مختلیف وارد ‌آماده جنگ وتجاوز مستقیم بالای خاک افغانستان میشود..
همین اکنون تمام مراکز جلب وجزب ‌تنظیم این ترورستان تحت نظارت ومدریت مستقیم لشکر طیبه وجیش محمد وحزب المجاهدین و القاعده به سرکردهگی حافظ سعید، وصلاح الدین ، وعبدالرحمن مکی، و دیگر سازمانهای ترورستی با همکاری عبدالله گل پسر جنرال حمید گل ریس سابق آی اس آی پاکستان ‌و اعجاز الحق پسر جنرال ضیاالحق و افسر MI پاکستان به واسم ‌شهرت، عابد بهای در چندین شهر پاکستان دوباره فعال گردیده اند وجهت تمویل این گروهای ترورستی موسئسه خیریه فلاح انسانیت را دوباره فعال ساخته اند واز تمام کشورهای که در عقب ترویج افراطیت در این منطقه جهت تعقیب اهداف خود هستند پول جمع آوری میکند .
در پهلوی رستورانت رفتن ‌احساسات تویتری که بدون شک حق شهروندی تان است لطفا جلوی مصیبتهای که ازهربندر ‌دیوار وارد افغانستان میشود را با تدبیر بگیرید وطوتئه ها بسیار بزرگ اند و متاسفانه شما بسیار کوچک فکر میکنید.
اگر مدیریت تان از اوضاع به همین گونه دوام یابد مردم افغانستان بالای شماهم شک شریک بودن درتوطئه را خواهد کرد که در آن صورت دست بسیار توانای مردم وگردن بسیار نحیف جمهوریت را خواهد فشرد.
بیدار شوید واخرین فرصت های نجات وطن را به هدر ندهید.
ودیگر به امید خارجی ها و بیگانه ها ننشنید.
استاد آمیری

>>>   در حقیقت طالبان مانند یک کفشی که از جلد خوک ساخته شده باشد می باشد و این کفش نجس است امریکا هر روز آن را یک رنگ میکند ‌پلایش می‌دهد. از دید من هرچند پاکستان و ایران و امریکا این کفش نجس را بهر رنگ که تبدیل کند باز هم نجس است. بحمدالله مردم ما بر بلوغ درک رسیده است که این پدیده نجس را که تحت هر نام و هر رنگ که باشد آن را بشناسد.
طالبان کی ها هستن و چگونه شکل گرفت؟.
در سال ۱۹۸۸ جنرال شهنواز تنی وزیر دفاع وقت داکتر نجیب اله باتعداد زیاد از جنرالان ‌صاحب منصبان کمونست شاخه خلق بر ضد نجیب کودتا کردند و این کودتا شکست خورد ‌شهنواز تنی با جنرالان ‌صاحب منصبان کمونست تحت امرش با یک هواپیما به پاکستان گریخت و هواپیمای افغانستان را تحویل جنایت کاران آی اس آی دادند ودفعه دوم آی اس آی پاکستان همان جنرالان‌وصاحب منصبان کمونستان را تحت یک پلان منظم به طالب تبدیل کردند ریش های بلندی گزاشتن ویک پرچم جعلی سفید رنگ که متاسفانه کلمه لااله‌ الا الله ‌محمد رسول الله را بر آن نویشتن ونام این کمونستان را طالبان و کبوتران صلح گزاشتن واین افراطیون کمونست را بر گرده مردم ما در افغانستان سوار کردند. حلا سوال اینجا است که چرا آی اس آی نام این کمونستان را طالبان گزاشت دلیلش واضح است چون مردم افغانستان مسلمان است و طالب به کسی گفته میشود که تحصیل علم دینی کند ومباشد تا که از نام طالب بعنوان یک اسلحه بر ضد مردم ما استفاده کرده وبر مقاصد ناپاک شان برسد. در حقیقت اغلب مطلق طالبان اصلا خدا را قبول ندارد ویک‌ طبقه پاین رتبه که مسلمان هستن کور کورانه بدنبال این کمونستان روان هستن. در حقیقت نام طالب ‌و اسلام اسلحه خوبی برای پیشبرد اهداف استخباراتی بوده و می‌باشد. طالب سازی کمونستان یکی از چال ونیرنگ وترفند های‌مکارانه آی اس آی بوده و می‌باشد. ولزا مردم ما باید بیدار شود واز تمام ترفند های مکارانه ای استخبارات جهانی بلخصوص استخبارات ‌چرکستان که در حقیقت چشم به معادن و ‌خاک افغانستان دوخته است و همیشه از نام اسلام‌ ودین بعنوان ابزار استفده کرده ‌و میکند آگاه شود و همین بی معلوماتی وبیسوادی وجهل ما افغان ها بایست شده تا که زمینه برای تجاوز استخبارات پاکستان مساعد شود. در قدم اول ما باید مردم خود رابیدار واگاه سازیم از طرفند های مکارانه آی اس آی. بهر نحوی که باشد آگاه شویم واین آگاهی ما مارا نجات خواهد داد. و هر چه سریع افراد نفوذی آی اس آی در درون نظام را شناسای حد اقل از امور دولت پاکسازی کنیم از دید مین این افراد کرزی گلبدین حمد الله محب داودزی می‌باشد وتعدات آنها بهزاران نفر می‌رسد وحتی خود غنی یک آدم مشکوک است. مردم شریف افغانستان آگاه وبیدار باشید فرار راه حل نیست باید مردانه استاد شوید.
استاد امیری

>>>   اگر از دید معیار واخلاق انسانی وداشتن انصاف و عدالت بر روی مردم پاکستان بلخصوص پنجابی ها ‌و نظامیان پاکستانی کار شناسی صورت بگیرد نتیجه زیر سفر خواهد بود یعنی بی انصاف ترین ومکار ترین وظالم ترین خون خوار ترین و وحشی ترین قشر بشر بوده و هست و خواهد بود. در ۱۴ اگست ۱۹۴۷ پاکستان بر رهبری محمد علی جناح از انگلیس استقلال حاصل کرد و این استقلال شامل پاکستان شرقی وپاکستان غربی یعنی پاکستان امروزی وپاکستان شرقی یعنی بنگلادش امروزی است. از ۱۴ اگست سال ۱۹۴۷ تا ۱۶دسامبر سال ۱۹۷۱ این دو کشور باهم یک کشور بودند و در طول این ۲۴ سال پاکستانی ها با مردم بنگلادیش همانند برده برخورد میکردند و آنها در هیج پوست مهم دولتی حق نداشتند که در کدام مقام دولتی باشد و تمام پست های مهم دولتی ‌عساکر تمام از پاکستان غربی بودند با وجود که بنگالی ها از هیچ امتیازی برخوردار نبودند و همیشه مورد ازیت وازار پاکستانی ها قرار داشته مال واموال بنگالی ها از طرف نظامیان پاکستانی همیشه دزدی وبغارت برده میشدند وهیج دختر زیبای بنگلادشی از تجاوز جنسی نظامیان پاکستانی در امان نبودند تا اینکه بنگالی ها از ظلم و ستم نظامیان پاکستان بستوح آمدند و دست به شرش زدند ویک گروه شبه نظامی بنام ارتش آزادی بخش بنگلادش را تشکیل دادند و جنگ مسلحانه را برضد نظامیان پاکستانی در ۷/۳/۷۱ آغاز کردند و این جنگ تا ۱۶/۱۲/۱۹۷۱یعنی نزدیک به ده ما با حمایت نظامیانی هندی از بنگالی ها که توانست که نظامیان پاکستانی را شکست فاحشی دهد و جنرال ٹکہ خان لوی درستیز وقت پاکستان شرقی ھمرا با جنرال امیر عبداللہ خان نیازی فرماندہُ کل نیروھای پاکستانی در این دہ ماہ نزدیک بہ سہ میلیون بنگلا دیشی را قتل عام کردند و مال واموال بنگالی هارا غارت ودزدی کردند وبر میلیون ها زن بنگلا دیشی مکرر تحاوز جنسی کردند. وهرچی جنایت نظامیان‌پاکستانی بیش تر میشدند بنگالی ها حساس تر وخیره تر می‌شدند.در نهایت در۱۶/۱۲/۷۱ نظامیان پاکستانی شکست فاحشی را از بنگالی ها متقبل شدند و بنگالی ها پیروز میدان شدند و بر بریت وجنایات نظامیان پاکستانی پایان یافتند وجنرال امیر عبد الله خان نیازی با بیش ۹۰۰۰۰ نود هزار نیروی تا دندان مسلح پاکستانی بطور ضلت بار تسلیم بنگالی ها شدند و این شکست نظامیان پاکستانی بایست استقلال بنگلادیش شد. خاطره یک داکتر بنگلادشی که پسر یکی از افسران عالی رتبه بنگلادیشی و مسول اسرای ارتش پاکستان در بنگلادش بوده از خاطرات پدرش گفت:
تمام اسرای نطامیان‌ پاکستانی را رده بندی کردند صد صد نفر افسران عالی رتبه را جدا و افسران کوچک تر را جدا و الی آخر عسکر های پاین رتبه را جدا صد صد نفر قطار وبرهنه می‌کردند وانهارا قطار و استاده وخمیده و با بر نامه با هرافسر عالی روتبه در روز روشن روزی ده بار در جلو چشمان همدیگرشان‌ با آنها عمل لواطط انجام میدادند و وبا ‌‌پاین تر از آن روز هفت بار وبا پاین تر از ان‌ روز پنج بار وعسرکر ساده روزی سه بار عمل لواطط انجام میدادند وهیچ پاکستانی بدون لواطط از بنگلادش خارج نشدند.
و ان داکتر از قول پدرش می افزاید‌ که اگر عساکر پاکستانی ماده میبودند هر کدام شان چندین بار باید زایمان می‌کردن وبچه بدنیا می اوردند. و این رسوای در تاریخ بشر مثل ندارد. این است شجاعت پاکستانی ها وچی باشد مزدوران شان طالبان. ولزا سفارش من به قهرمان نیروهای امنیتی این است که هرگز نترسید آنها هیچ گوه نیستن وطن تان یعنی مادر تان مادر تان یعنی ناموس تان‌ از ناموس تان بهر قیمتی دفاع کنید.
حجت الاسلام والمسلمین داکتر عادلی

>>>   خوب غلامان اجنبی، مزدوران قسم خورده یهود ونصارا،هر میخواهید بگوییددریغ نکنید، دیر یا زود حق آشکار میشود:(وقل جاء الحق وزهق الباطل إن الباطل كان زهوقا)
مه فشاند نور و .... کند
هر کسی بر طینت خود می تند

>>>   ایران اجازه سقوط هرات را نمی دهد

>>>   صفحه گزارشات هرات که تلفونی توسط مجاهیدن
گزارشاتی ازهزات میرسد ، که وضعیت جنگ در سرک پل مالان چنان فرق نکرده است و افراد و پسران آقای اکبری ( غلام یحیی ) که حدود ۱۲۰ نفر میشود وراهای ولسوالی گزره را خوب بلد هستند ، گاهی که نیروهای امنیتی در سرک نیسیند برای چند دقیقه روی سرک آمده تیراندازه می کنند و با رسیدن نیروهای امنیتی و نیروهای مردمی به رهبری آقای اسماعیل دوباره به داخل گرزه می شودند. گفته می شود پسر آفای اکبری عبدالله ، که قبلا مشهد بوده به هرات آمده و رهبری این نیروها را به عهده گرفته است گفته میشود آقای اکبری ۱۳ فرزند دارند ، که تا حال دو فرزند و داماد اش قبلا کشته شده اند .
ابلاغیه شورای همآهنگی نظامی هرات
قرار است غرض پاکسازی نواحی آسیب پذیر شهر هرات از وجود عناصر هراس افگن و طالبان ، عمیات پاک سازی در ساحات شمال شهر حوزه های هفتم ، چهاردهم ، ، دوم و سوم و انجیل و قریه کبابیان و پل منار دارراه اندازی شود از شهروندان هرات صمیمانه تقاضا میشود تا در ناحیه های خود بمانند و از گشت و گزاردر ین ساحات خود داری کنند .
در سمت پل هاشمی
نیروهای طالبان تا قیبتان بالاتر از حوص کرباس که روز یکشنه مستقر بودند بیشترفی نداشته و در همان محل می باشند .. مشکل دیگری که در هرات وجود دارد ، عدم اسلحه کافی برای افراد اسماعیل خان و دیگر گرده های مردمی . درخواست آقای اسماعلی خان از حمومت مرزکی حدود ۵ هزار میل سلاح بوده ولی فقط به نیروهای خیزش مردمی فقط ۱۴۵۰میل اسلحه داده شده است. . گفته شده نیروهای مردمی از داخل تمام شهر را زیر نظر دارند ، چون آنها گوچه به کوچه هرات را بلند هستند .
منجم زاده

>>>   سید مسعود حسینی
دوستان گرامی! شرایط کنونی ایجاب می‌کند که بیش‌تر از هر زمان دیگر بیدار و هوشیار باشید. بعید نیست که دشمن با استفاده از هر ترفندی وارد میدان عمل گردد و برای رسیدن به اهداف شوم خود دست به هر نیرنگی بزند. به ویژه که شما با دشمنی مکار و حیله‌گر روبه‌رو هستید که از سوی بزرگ‌ترین سازمان‌های استخباراتی منطقه مدیریت و سازمان‌دهی می‌گردد. بنا بر این به یک نکته‌ی مهم دقت، و سعی کنید که آن را به اطلاع مدافعان شهر در گوشه و کنار برسانید!
بهتر است، حتی شما از توزیع غذا و مواد خوراکی به مدافعان خودداری کنید، مبادا این رسمی شود و دشمن مکار از آن استفاده کند. می‌دانید که اخیراً مارشال دوستم را مسموم ساختند و قبل از آن چندین پوسته‌ی امنیتی را پس از مسموم‌کردن نیروهای امنیتی به وسیله‌ی غذا، تصرف کردند.
بنابراین به نیروهای امنیتی بیدارباش دهید که در چنین دامی نیفتند و از خوردن و آشامیدن مواد خوراکی نامطمئن به ویژه از دست افراد ناشناس پرهیز کنند. حتی دوستان صادق و مخلص هم بهتر است، به‌جای نوزیع غذا، روش دیگری را برای کمک به نیروهای امنیتی و محافظان شهر شریف هرات، انتخاب کنند، تا جلو هرگونه نفوذ، حیله و خیانت دشمن گرفته شود!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است