چراغ سبز اتحادیه اروپا به پیروزی نظامی طالبان
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۴۰    ۱۴۰۰/۵/۱۰ کد خبر: 167844 منبع: پرینت

اگر طالبان از راه زور به قدرت برسند اتحادیه اروپا و دیگر کشور ها نظام آن ها را به رسمیت نخواهند شناخت.
به گزارش اسپوتنیک، توماس نیکلسن٬ سرپرست نمایندگی اتحادیه اروپا برای افغانستان گفته است: "آمدن طالبان به قدرت فکر نمیکنم آن قدر هم ساده باشد که دیگران فکر می کنند. اما اگر طالبان قدرت را از راه نظامی به دست گیرند از سوی اتحادیه اروپا آنها به رسمیت شناخته نخواهند شد."
او از ضعیت امنیتی ابراز نگرانی کرده می‌گوید که طرف‌ها برای خاتمه جنگ باید از خود انعطاف پذیری نشان بدهند.

سرپرست نمایندگی اتحاده اروپا برای افغانستان گفت: "ما به گونه واضح بسیار بسیار نگران وضیعت هستیم. ما تلاش می کنیم که در حد توان در افغانستان دخیل باقی بمانیم. ما به کمک های انکشافی خود ادامه می دهیم ما به از لحاظ سیاسی هم دخیل می‌مانیم."
او اظهار داشته است که گروه طالبان در میز مذاکره هیچ پیشنهادی ندارند و معلوم نیست که خواست آنها چی است. به گفته او طالبان در فکر این است که از راه نظامی می تواند در مذاکرات صلح امتیاز گیری بیشتر کند.

نیکلسن میگوید: “طالبان واقعا پیشنهاد واضحی را که چه می خواهند روی میز نگذاشته اند و این بخشی از مذاکرات است و یک چیز مهم برای مرحله بعدی است. اگر آنها طرح امارت اسلامی را که در دهه ۱۹۹۰ یا هر طرحی را که امارات اسلامی باشد روی میز بگذارند، نخیر آن قابل قبول نخواهد بود."

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اتحادیه اروپا
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   شما قدرت های بزرگ در رقابت هم مشکل
افرین ودر جهان فتنه انگیز هستید.
کبیری

>>>   مذاکره به خود افغانها ارتباط دارد،نوعیت حکومت به خود افغانها ارتباط دارد.
افغانها هیچوقت در مورد نوعیت دولت ها در کشور های اروپایی ابراز نظر نکردند و هیچ نماینده هم در امور اروپا در بروکسل ندارند.

>>>   شما خو کافر هستید که نمی شناسید شما فقط بیبی گل یهودی را می شناسید

>>>   اروپا کجا در فکر مردم افغانستان است در طی بیست سال همراه با نیروهای نظامی آمریکا وطن ما افغانستان را چپاول و غارت کردید حالا میگید که ما به رسمیت نمشنایم اگر بشناسین یا نشناسین هیچ فرقی برای مردم افغانستان ندارد شما چیزی که در افغانستان می خواستید به رسیدید معدنهای و سرمایه های وطن مارا غارت کردید حالا مردم بگذارید که افغانستان مسیر تکامل را به شکل طبیعی پیش برود بدون دخالت بلاخره مردم از جنگ خسته شده و به همدیگر پذیری تن میدهند لطفا شماها دخالت نکنید اروپاییها خیلی جنگهای سردتر از افغانستان را تیر کرده و به آسایش رسیدند با همه حوادث سیر طبیعی خود را طی کند و به پایان برسد اگر کسی دخالت کند حتما یکی از جناحها عقده ای میشود باید هیچ کسی در مسائل سیاسی نظامی قومی مردم افغانستان دخالت نکند نه دخالت خوب و نه دخالت بد...
معلم

>>>   ما مردم افغانستان هم قبول ندارېم اتحادېه اروپا را بايد منحل شود! افغانستان خاك افغان ها هست و فقط افغانها حق تعين سرنوشت خودرا دارند!! در ٢٠ سال كه شما اينجا بوديد چه كرديد غير از فحشا، قتل مردم بيگناه، دزدى! شما مى توانيد تربيه شده هاى خود را با خود ببريد و مردم رنج ديده افغانستان ارام بگزاريد!! شما حتا به نوكران تان هم صادق نيستيد!!

>>>   اتحادیه اروپا ! واقعا شما نمی دانید ک خواست طالبان چیست؟ چرا اتحادیه اروپا و جامعه جهانی با رویکرد طالبان و این همه وحشی گیری آنها ، مهر سکوت برلب و دارن نظاره‌گر چنین جنایاتی بشری به کری زده است و کشور افغانستان تقاص چی چیزی رو باید پس بدهند ، الان که در افغانستان 20 گروه خود ساخته ای همین کشور ها با هم درگیر اند و کشور رو به زور و چپاول گیری دارن با کشتن زن و مرد جنایات علیه بشر انجام میدهد و از هیچ ارگانی و مرجع صدایی اعتراض بلند نمیشه ، میدیا سنتر ها بی بی سی ، رادیو فردا، صدایی آمریکا،و...دارن از پیش‌روی طالبان بوغ سروناز سر می‌دهند و از خیزش مردم و دولت خبری پخش نمیشه و همه روزه 150 رسانه ها از پیشرفت طالبان و دیگر گروه های نیابتی دارد سر و کله می شکنن و کسی کاری نمی کنند ، همه گروه‌ها به یه هدف پیش میرن قدرت زیادی بدست آوردن و شهر های بزرگ و پروپاگاندا در مورد طالبان اینکه فلان جای و ...محل در دست طالبان و چپاولگران وحشیانه دارن آدم می کشند و جنایاتی بشری قرن بیستم یکم در افغانستان صورت می‌گیرد کسی اصلأ تره خورد نمی کنند چرا همه خفه خون گرفته است .

>>>   کجایش چراغ سبز بود

>>>   از تلویزیون طلوع گرفته تا تلویزیون من و تو و چند رسانه دیگر بشمول خارجی ها بنفع ترورستان طالبان تبلیغات خصمانه و جانبدارانه ازین گروه در اخبار و سخنان و نشست های شان با اشخاص و افراد کرده علاوتا انگشت انتقعاد شانرا بعوضی که بطرف ترورستان طالبان نشانه بگیرند بطرف دولت و کارکنان نظامی و ملکی گرفته اند از نام ازادی بیان رسانه های تصویری و نشتاری بشمول ملا های شیطان صفت چون ملا مجیب الرحمن انصاری استفاده کرده به نفع ترورستان طالبان و بضر دولت و ملت افغانستان تبلیغات نادرست خاینانه را انجام داده اند و هرگاه دولت مانع چنین خیانت انها گردد میگویند ازادی بیان را میخواهند خفه کنند در موضوعات نظامی نباید که اجازه دخالت و تبلیغات را به رسانه ها و ملا ها در نماز های جمعه داده شوداکثر ملا ها از مسایل دینی کرده درصحبت های شان در منبر مسجد تبلیغ بنفع دشمن را بیشتر کرده اندباید جلو چنین کار گرفته شود که خیلی خطر ناک است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است