انتقال ۲۰ پایه جنراتور از پایگاه بگرام به ننگرهار
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۵۰    ۱۴۰۰/۵/۱۰ کد خبر: 167847 منبع: پرینت

مسوولان محلی ننگرهار می‌گویند که ۲۰ پایه جنراتور بزرگ به دستور اشرف غنی، از پایگاه هوایی بگرام در پروان به ننگرهار منتقل شده است.
به گزارش سلام‌وطندار، عطاءالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار می‌گوید که این ۲۰ پایه جنراتور با ظرفیت تولید ۱۰.۵ مگاوات برق به این ولایت رسیده است.

سخنگوی والی ننگرهار می‌افزاید که این جنراتورها برای استفاده در این ولایت توسط غلام‌حیدر فقیرزی، رییس شرکت برشنا در ننگرهار، نصب و به بهره‌برداری سپرده شده است.
به گفتۀ وی، برای این جنراتورها از مرکز نیز تیل خواسته شده است.
حکم انتقال این جنراتورها پیش‌تر از سوی رییس‌جمهور غنی صادر شده بود.

پایگاه هوایی بگرام که مقر نیروهای امریکایی بود، در یازدهم سرطان، تخلیه شد. محمداشرف غنی گفته است که به ارزش سه میلیارد دالر در این میدان سرمایه‌گذاری شده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنراتور
پایگاه بگرام
نظرات بینندگان:

>>>   واقعا سوال برانگیزاست که چرارئیس جمهور مااین قدرسیدهگی وتوجه خاص به ولایت ننگرهار،کندهاروهلمند مینماید که یک برچهارم حصه(25%)آنرادردیگر ولایات مانند پنجشیر ،غزنی ،میدان وردک ،کاپیسا،دایکندی وغیره ولایات کشورنمی نماید.جناب رئیس جمهورآنقدرسیده گی می نماید که حتی حاضرنیست ولایت ننگرهاربدون برق باشدحتی اگرمردم دیگرولایات بدون آب وغذا شب وروزراسپری نمایند،شایداگررئیس جمهورازدیگراقوام ویاوزیر ازدیگراقوام چنین توجه خاص به یک ویاچند ولایت میکرد مجبوربه استعفاویاتبعید ازکشورمیگردید .(
خیرخواه)

>>>   محمد اشرف غنی بازهم قومگرایی کرده است. درپروان,کاپبسا,کابل این جنراتور ها ضروت بود ننگرهار ازخودش است که بسیار وزرا وروسا وچوکی های مهام را به ننگرهاری ها داده است.همین بس نیست که جنراتور هارا هم انتقال دادند قومگرایی است.

>>>   غنی ....نمیداند که این چنریتور ها برای پایگاه بگرام و فعال بودن دایمی آن لازم بود.
از حماقت های غنی یگی دیگر اینکه پیش از فرار امریکایی ها هیچ برنامه یی منظم برای تحویلگیری میدان های هوایی وجود نداشت و ساعت ها بعد از فرار امریکایی ها غنی خبر شد گه میدان تخلیه شده.

>>>   یعنی بگرام جزو افغانستان نیست؟
باید به ننگرهار منتقل می شد؟
نگاه تبعیض آمیز به مردم و مناطق مختلف کشور باعث ویرانی این خاک شده است ولی حاکمان وطن من تا هنوز به آن میزان رشد و بلوغ عقلی نرسیده تا از گذشته عبرت بگیرند و تغییر مسیر دهند و به تمام کشور به عنوان خانه مشترک نگاه یکسان داشته باشد.
تا این تغییر نگاه و رویکرد اتفاق نیفتد نه صلح می آید و نه امنیت و آبادانی.

>>>   همه چیز برای قوم گرایی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است