برای هرات، برای آزادی!
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۵۷    ۱۴۰۰/۵/۱۰ کد خبر: 167848 منبع: پرینت

هرات حدود چهار میلیون نفوس دارد. یک‌میلیون را درنظر نگیریم که ممکن است نتوانند یا نخواهند در این روند اشتراک کنند؛ اما سه‌میلیون دیگر، اگر هرکدام روزانه یک روپیه، برای آزادی، مقاومت، عزت و حفظ حریم هرات، سرمایه‌‌گذاری کنند، روزانه سی‌لک روپیه به بودجه‌ی مبارزه و جهاد بر ضد متجاوزان خارجی و نوکران داخلی آنان، جمع می‌گردد.
این پول برای تجهیز مجاهدان آزاده که به‌خاطر آزادی و سربلندی می‌رزمند و برای خانواده‌های شهدای این جهاد مقدس، اختصاص یابد و جریان حرکت مقاومت مردم هرات را بر ضد متجاوزان خارجی و داخلی حمایت و تقویت کند.

دست متجاوزان و نوکران بیگانه را با هر وسیله از حریم عزت هرات، کوتاه کنید و اجازه ندهید که مشتی متحجر نابخرد و ضد مدنیت و آبادانی بر این دیار دانش و فرزانگی حاکم شوند.‌ آنانی‌که از دین مقدس اسلام بهره‌یی ندارند و جز تضعیف جایگاه مسلمانان در سطح جهان، کاری نکرده‌اند و جز خشونت و تحجر و آدم‌کشی و ویرانی ارمغانی ندارند و چونان آله‌یی در دست سازمان‌های استخباراتی، برای بدنام کردن مسلمانان عمل می‌کنند. برای دفع این گروه ظلمه و فجره، دست به‌کار شوید!

امروز اگر کسانی از جان خود برای عزت و آزادی دریغ نمی‌کنند، ما از مال خود دریغ نکنیم و با این وسیله، دین خود را در برابر دین و سرزمین ادا کنیم.
پی‌نوشت: حساب تجار و بازرگانان جدا از این روند باید باشد و آنان با توجه به توانایی‌های خود کمک‌های برازنده‌تر انجام دهند!

سید مسعود حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
برای هرات
برای آزادی
نظرات بینندگان:

>>>   آزادی هرات یعنی تجزیه از افغانستان و الحاق به ایران نه آزادی از دست طالبان ( چاله ) و افتادن در دست فاشیست ارگ و پشتوهای مزدور غرب و عربستان و پاکستان ( چاه)
مینا

>>>   اقدام خیلی نیک و به جا که باید در تمام افغانستان عملی گردد.

>>>   صرف یک نفر میتواند وضعیت امنیتی ولایت هرات وغیره ولایات کشور را بهبود بخشد و این شخص یک افسر مسلکی پولیس، دارای مهارت های جنگی و سوق و اداره قوت ها میباشد، این افسر وطن پرست و بااحساس علی وهاب زاده نام دارد، از شخص رئیس جمهور و وزیر صاحب محترم داخله خواهش میکنم که هر چی زودتر موصوف را به خط اول مقاومت و جبهه بفرستد تا که وطن عزیز ما از شر این تروریستان نجات دهد، نا گفته نماند که موصوف یک برادر بسیار خطرناک و شجاع و دلیر مانند شیر هم دارد که درخارج زندگی میکند نامش احمد ضیا وهاب زاده است که میتواند در قلع و قم طالبان نقش بسزایی داشته باشد.

>>>   زنده باد نبرد حق بر باطل و پیکار آزادی با استبداد طالب و زنده باد اسلام میانه رو بر ضد کفر افراطی طالب که قتل عام مردم و تخریب زیربنای کشور را هدف گرفته است طالب مسلمان نیست بلکه جنایتکار، قاتل و مخرب و ضد افغانستان و مزدور پاکستان است

>>>   آیا در اوغانستان کسی این فقره وزارت دفاع را تشریح کرده میتواند:
به گفته وزارت دفاع این نیروها به طالبان اجازه نخواهند داد که به جان و مال ساکنان هلمند صدمه بزنند.
تشکر از فلسفه ای وزارت دفاع

>>>   چگونه باید کمک پولی و مالی کرد؟؟؟؟
بر چه کسی باید اعتماد کرد؟؟؟
اقدام عملی باید صورت گیرد و ستاد دفاع از هرات تشکیل شود و بخش مالی آن فعال شود و حساب دهی شفاف را از خود نشان دهند تا اعتماد مردم جلب شود.
ماه ۱۰۰ دالر برای هر فامیل خارج از کشور مقدور است که کمک کند اما اعتماد و آدرس معلوم و پاسخگو مهم است.

>>>   خوب راه دزدي را به پیش گرفتی. آنانی که فعلا خود را مجاهد می گویند، میلیاردها دالر از سرمایه ملت را دزدی کرده و فعلا از پول و سرمایه خود حمایت می کنند .

>>>   اقای کرزی وغنی پاسخ دهند :چرا یک قوم خواص ترورست هستند.شما در همه افغانستان میبینید فقط یک قوم خواص جنایت میکند.
واین است ازادی قوم خواص. حمله نکردن به قوم قوم خواص و...

>>>   امید اقای حسینی نظرات دوستان را مرور کنند
در قدم نخست تمام دارایی های منقول و غیر منقول اعضای بلند پایه ای شورای نظار حزب جمعیت و دگر اراکین دولت را ملی اعلام کنید و همچنان تمام امتیازات وکلا و سناتوران مفتخوار نظام فروخته شده نماینده امپریالزم که با پالیسی های افراطی مارکیت ازاد بنیاد اقتصادی کشور را که طی هفتاد سال به شمول دوره درخشان جمهوری دموکراتیک افغانستان که با تلاشهای فراوان اساس گذاشته شده بود بر باد کرده اند متوقف سازید...
اقای سید مسعود حسینی
شما مردم افغانستان را احمق و کودن تصور کرده اید. چرا تنها مردم هرات باید در تامین مالی جنگ سهم بگیرند؟؟؟ جنگ در سراسر افغانستان است و مردم در وطن خود شان به هر طرف مهاجر شده و در بی سرپناهی و با شکم گرسنه شب و روز را با ترس و وحشت سپری میکنند.
شما اگر اینقدر هوشیار و با در ک استید چرا دولت را خطاب قرار نمیدهید تا هرچه زود تر کمیته تدارکات جنگ برای دفاع از افغانستان را ایجاد کنند و یا یک جبهه وسیع ملی پدر وطن ایجاد نمایند که در ان تمام نیرو های مترقی و احزاب وطنپرست شامل شده و در مقابل اهریمن طالب مقاومت ملی را اغاز کنند چیزیکه زنده یاد ببرک کارمل چهل سال قبل میخواست و همچنان کمیسیون رسیدگی به اوارگان جنگ را فعال سازند.
اما من میدانم که طی سی سال سران جهادی ها و تکنوکراتهای غربی با ملیونر شدن از حساب مردم از انسان بودن دور شده اند . اگر چنین نمیبود شما فرصت بیست سال اخیر را از دست نمیدادید ووضع چنین مغشوش و خارج از کنترول نمیشد.

>>>   خطاب به مینا
هرات سالهاست جزیی از افغانستان است من هراتی ام و اصلا دلم نمیخواهد نه هرات ونه هیچ شهری از افغانستان جدا شود بلکه دل همه ما میخواهد افغانستان را تغییر دهیم هم نامش و هم وضعیت بدش را خدارو شکر ایران هم نیازی به هرات ندارد خودش به اندازه کافی شهر دارد همان ها را رسیده گی کند
افغانستان مثل مادر ماست کسی مادرش مریض شود اورا عوض نمیکند تمام تلاشش را میکند که درمانش کتد مگر انسان بی غیرت

>>>   آرا محمدی از ایران
بازیگر تیاتر (مهاجر)
عاقبت خود را راضی کردم تا فلم دردناک خاشه جوان ویا همان خاشه قندهاری را در موبایل کاکا جانم
تماشاکنم.که ای کاش نمیدیدم.
در این کلیپ، خاشه که مالوم است بی خبر از خانه بیرون کشیده ودر داخل موتر طالبان جای داده شده است، در جواب آن نامرد طالب واقعیت را میگوید! جوری که انگار دارد به رهگذری در سرک آدرس جایی را می دهد!
اما آن مردک بی مقدار باخشم بر صورت نازنین خاشه سیلی میزند! شدت وضربه سیلی چنان محکم است که سر این هنرمند طناز به عقب میرود.خاشه که منتظر سیلی خوردن از آن ناجوانمرد نیست به یکباره صورتش متغییر می شود اما به سرعت به حالت همیشگی خود و در نقش یک کمدین میرود و بازیگر بزرگترین و دردناکترین تراژدی در تاریخ این گوشه از زمین نفرین شده می شود و به دوربین وآدمهای اطراف با لبخندی کم رنگ می نگرد و زیرلب نجوا میکند.
خاشه: این هم آخرین صحنه از زندگی من باشد وبماند برای آیندگان! سیلی را محکمتربزنید که دیرزمانی است ما مردم بی غیرت به سیلی خوردن از دوست وآشنا آموخته شدیم!
سیلی را محکمتر بزن که من از این روزگار سخت و پرغصه ناشمار سیلی خورده ام!
سیلی را محکمتر بزن و خوف نداشته باش از این مردم! که یک نفرهم به شما شکایتی نخواهندکرد! سیلی را محکمتر بزن که مردم افغانستان از این سیلی ها بسیار خورده اند!
سیلی را محکمتر بزن که من در دلم آشوب است از این همه رذالت وپستی شما دزدان مال وناموس وانسانیت!
سیلی را محکمتربزن که مردم در این سرزمین برای تماشای سیلی خوردن مظلوم از ظالم همیشه بی تاب استند!

سیلی را محکمتر بزن که من دیرزمانی است از این زندگی واز این مردم نا امیدم!

سیلی را محکمتر بزن که خنده امانم نمی دهد! خنده ای تلخ بر این همه جهالت!خنده تلخ براین همه بی عدالتی! خنده ای تلخ براین مردگان متحرک که برای اسیرشدن مردی که تا دیروز برصورتشان لبخند می کاشت، ودلشان را شاد میساخت جمع شده و تنها فکرشان شکار لحظه است برای فیس بوک!
سیلی را محکمتر بزن که نفربعدی آماده است برای سیلی خوردن ازشما...
سیلی را محکمتر بزن جلاد که با این کارت گور طالب را در این ملک خراب آباد کندی!

بیشتر می خواستم بنویسم؛ از این کمدین مظلوم ونام آشنای وطنم.می خواستم از هنر یگانه وبی همتایش بگویم اما چه کنم که جگرخون شده واشک امانم نمی دهد.
میخواهم از شکوه وهنر خاشه جان بگویم اما این قلم وصاحبش کوچکتر از آن است که تصویری از این انسان بزرگ به شما نشان دهد.
ما را ببخش خاشه جان که روح بزرگت را نشناختیم.ما را ببخش خاشه جان که از تو من حیث یک مطرب بازاری یاد کردیم..ما مردگان متحرک این نمایش تراژیک را ببخش که نفهمیدیم سیلی آن طالب دردی جانکاه داشت اما تو به خاطر شادی ما واز بیم اینکه غصه دارنشویم لبخند زدی! اما ای کاش لبخندنمیزدی وبا سگان وشغالان مانند خودشان رفتارمی کردی.ای کاش تو هم به عوض آن سیلی مشتی بر دهان کثافت وبوگندوی آن شغالان میزدی. ای کاش حداقل اخم میکردی! تندی می کردی وحتی دشنام میدادی به آن حرامیان بی ریشه اما تو سکوت کردی وآن لبخندت!... خاشه جان با آن لبخندتلخت؛ آن هم در واپسین لحظات عمرت، ما را جگرخون کردی...!
آرا محمدی ازایران
(اگرخداوندیاری کند از این صحنه تراژیک یک پیس برای نمایش تک پرده ای خواهم نوشت.)


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است