امروز عمل، کار خردمندانه است
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۰۸    ۱۴۰۰/۵/۱۰ کد خبر: 167849 منبع: پرینت

زیاد گفتیم، زیاد شنیدیم، زیاد خواندیم. از کانت و دکارت گفتیم؛ از راسل و پوپر گفتیم از سروش و ارغون گفتیم. نوشتیم هم. از آن چه که فکر می کردیم درست است، از آن چه که ما را جذب خود می کرد؛ از آن چه که شالوده های فکری مان را شکل می‌داد.

امیدوارم دوستان آزرده نشوند، اما امروز، روز عمل است، روزی است که به جای این حرف و حدیث های به اصطلاح روشنفکرانه و انتزاعی باید وارد میدان شد. دشمن با ما گفتگو نمی کند، از پوپر و راسل نمی ترسد. تفنگ دارد و می آید که خرمن آرزوهای ما و فرزندان ما را آتش بزند.

امروز، روز گرفتن تفنگ و جنگ رویارو است. در هر کجایی که هستیم می توانیم این جنگ عادلانه را حمایت کنیم. از گروه ها و فضا های مجازی بیرون شویم و با واقعیت خود را رو به رو سازیم. از قلم و زبان مان تفنگی بسازیم و مردانه در سنگر قرار گیریم. حتی اگر شده سنگر رسانه. حتی اگر شده سنگر کمک به رزمندگان با پول و امکانات ما و حتی اگر شده از صفحه خودمان و با هویت واقعی خودمان. به جای این که بگوییم بهتر است خاموش باشیم، تا کسی برچسپی نزند و انتقادی نکند.

دوستان آزرده نشوند، امروز این حرف سعدی کارساز نیست که" جز به خردمند مفرمای عمل/ گرچه عمل کار خردمند نیست". عمل کار خردمندانه است.

سید نصیر احمد علوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هرات
علوی
نظرات بینندگان:

>>>   بهترین عمل یک رستاخیز ملی علیه فرهنگ پوچ و خونخوار 'عربیسم' است تا این سفسطه وجود دارد این جامعه یک روز خوب را در خواب هم نخواهد دید.
آتش خاوری

>>>   فلم حماسه عشق را دیدی که در آن نعل بند به پهلوان بزکشی چه میگوید؟
ده کته گی خوب هستی.قارت هم بد نیست.اما در مورد زورت شک دارم.
تو سی و پنج میلیون نفوس داری،در مقابل ات پاکستان دوصد و ده میلیون نفوس.
بعد از برآمدن قوای شوروی از افغانستان،افغانستان ششصد عدد طیاره های میگ چنگی داشت.حالا امریکا بعد از برآمدن اش پنج عدد طیاره های پکه بی صد سال پیش را که در دشت های اروزونا مثل آهن پاره ها افتاده بودند،ترمیم کرده به افغانستان دادند و نام اش را ماندند قوای هوایی.
در مقابل تان پاکستان تا دندان مسلح با قوای هوایی و زمینی و بحری و بمب اتم.
کشور های عربی هم در پهلوی طالبان.
شمایانی که به پشتیبانی ایران و روسیه از خود تان میبالید،هردویشان بخاطر کشیدن امریکا از افغانستان،از طالبان دفاع کردند و به آنها کمک کردند تا امریکا را از افغانستان بیرون کنند.
حالا شما ماندید و چند تفنگ پخته یی تان،همراه اسمعیل خان تان که دفعه پیش به طالبان تسلیم شده بود و همین حالا نیز بخاطر تسلیم دادن شما به طالبان سلاح گرفته است و همین دیروز یک قوماندان قول اردو را تسلیم طالبان کرد و طالبان او را تیر باران کردند.
پس به چه مینازید؟
بفرمایید که چه دارید و چگونه این جنگ را مببرید؟
حمایت امریکا از شما همینقدر است که بعضی جنرال های امریکایی میگویند که نیرو های افغانی در مقابل طالبان شاید شش ماه مقاومت کنند.اما بعضی جنرال های دیگر مخالف اند و میگویند که نی،شاید نتوانند شش ماه مقاومت کنند.
بنأ در مورد شش ماه رابرنی دارند و شاید هردوگروه به چهار ماه قناعت کنند.

>>>   روز روز عمل است
همچو عطار با هزار بار خرمن اندیشه باید شمشیر به دست به پیکار خوارج زمان رفت و نشان داد که به آنچه عالمی عمل میکنی.

>>>   هوشدار به آقای غنی وتمام سردمداران افغانستان. سردم داران خفته بیدار شوید هرچه زود بولدک را از وجود ترورستان طالب پاکسازی کنید ونیروهای که از بولدک مخافظت کند و در آنجا جابجا کنید. واخرین فرصت های نجات وطن را به هدر ندهید..
اگر وضعیت به همین منوال پیش بیرود و حکومت هرچه عاجل سپین بولدک را دوباره بسیار بزودی آزاد نسازد همه روزه بطور اوسط یک هزار ملیشه پاکستانی ودیگر ترورستان خارجی در لباس طالب بگونه آزادانه وارد افغانستان ‌و سهمیه وار به ولایت های مختلیف وارد ‌آماده جنگ وتجاوز مستقیم بالای خاک افغانستان میشود..
همین اکنون تمام مراکز جلب وجزب ‌تنظیم این ترورستان تحت نظارت ومدریت مستقیم لشکر طیبه وجیش محمد وحزب المجاهدین و القاعده به سرکردهگی حافظ سعید، وصلاح الدین ، وعبدالرحمن مکی، و دیگر سازمانهای ترورستی با همکاری عبدالله گل پسر جنرال حمید گل ریس سابق آی اس آی پاکستان ‌و اعجاز الحق پسر جنرال ضیاالحق و افسر MI پاکستان به واسم ‌شهرت، عابد بهای در چندین شهر پاکستان دوباره فعال گردیده اند وجهت تمویل این گروهای ترورستی موسئسه خیریه فلاح انسانیت را دوباره فعال ساخته اند واز تمام کشورهای که در عقب ترویج افراطیت در این منطقه جهت تعقیب اهداف خود هستند پول جمع آوری میکند .
در پهلوی رستورانت رفتن ‌احساسات تویتری که بدون شک حق شهروندی تان است لطفا جلوی مصیبتهای که ازهربندر ‌دیوار وارد افغانستان میشود را با تدبیر بگیرید وطوتئه ها بسیار بزرگ اند و متاسفانه شما بسیار کوچک فکر میکنید.
اگر مدیریت تان از اوضاع به همین گونه دوام یابد مردم افغانستان بالای شماهم شک شریک بودن درتوطئه را خواهد کرد که در آن صورت دست بسیار توانای مردم وگردن بسیار نحیف جمهوریت را خواهد فشرد.
بیدار شوید واخرین فرصت های نجات وطن را به هدر ندهید.
ودیگر به امید خارجی ها و بیگانه ها ننشنید.
استاد آمیری

>>>   بلی....
1-فرق اشرف غنی و کرزی با دیگران همین عمل گرا بودن است: امیر اسماعیل خان راز از هرات کندند و فرندش را کشتند،.... اما کسی در سطح جبهه مقاومت از رهبر تا قوماندا صدا بلند نکر که اسماعیل خا چرا باید از هرا کند شود؟
2-خانه سیاف رامنحیث یک رهبر، سربازان آمریکایی تلاشی و اورا توهین کرد، اما کسی صدا بلند نکرد؟
3- پایه های فکر و اندیشه آزادگی مانند: ژنرال داود داود، عبدالرحمن سید خیلی و شاه جهان نوری در شمال کشور توسط مزدوران ارگ نشین ترور شد، اما کسی ازین جبه صدا بلند نکر!
4- رهبر جهاد و مقاومت را، کرزی طالب انتحاری را به خانه اش فرستاد، اورا شهید کرد، هیچ صدایی بلند نشد!
5- مارشال فهیم را، کرزی در داخل ارگ مسموم کرد، هیچ کس از همسرنگر هایش حتی برای تحقیق موضوع صدا بلند نگردند!
=-حتی خود شما_آقای علوی- از جمله کسانی بودید که کنار زده شدید مگر نه؟
>اگر میخواهید عمل گرا باشید: پس باید که تلاش برای هم صدایی کنید، گوسفند تنها را گرگ می خورد!!!
لعل محمد تیموری
خوب


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است