فروش ۳۰۰ هزار لیتر تیل ارتش در زابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۱    ۱۴۰۰/۵/۱۱ کد خبر: 167852 منبع: پرینت

منابعی از فروش ۳۰۰ هزار لیتر تیل نیرو های امنیتی از سوی شماری از مسوولان لوای دوم قول اردوی ۲۰۵ اتل در ولایت زابل خبر می‌دهند.
این منابع می‌گویند که فرمانده گارنیزیون و فرمانده دروازه لوای دوم ارتش در شهرقلات، این مقدار تیل هواپیما را در تانک های شهر قلات فروخته اند.
یکی از افراد دیگر شامل در فروش این تیل فردی به نام حکمت الله فرمانده نیروهای مفرزه در این ولایت است.

به گفتۀ منابع امنیتی و منابع محلی در ولایت زابل، عبدالغفور هوتکی فرمانده گارنیزیون وصفت الله فرمانده دروازه لوای دوم قول اردوی پنج اتل را در این ولایت به فساد متهم می‌سازند و می‌گویند که این مسوولان در حدود سه صد هزار لیتر تیل هواپیما را که مربوط نیروهای ارتش بود و در ذخیره گاه های لوای دوم برای مصرف نیرو های امنیتی بود، به بازرگانان مواد نفتی در شهر قلات فروخته اند.
ذخیره گاهی که این تیل در آن نگهداری میشد مربوط به یک شرکت قراردادی است.

عبدالعلیم خروتی، باشندۀ زابل گفت: «تیل حکومت به این خاطر فروخته می‌شود که این مردم همه شان به دزدی عادت کرده‌اند، علتش همین است.»
عصمت‌الله صافی، باشندۀ دیگر زابل نیز افزود: «تاوان به حکومت می‌رسد و بودجه را اینها مصرف می‌کنند. به‌همین خاطر است که مشکلات بسیار زیاد است در همین بخش.»

به‌گفتۀ منابع، پس از آن‌که ذخیره‌گاه‌های تیل لوای دوم خالی شدند، کسانی‌که در فروش تیل نیروهای امنیتی دست داشتند، برای گمراه ساختن فرمانده لوای دوم که تازه به این سمت گماشته شده بود، سه ماین مقناطیسی را که در درون لوا جاسازی کرده بودند، منفجر ساختند و وانمود کردند که ذخیره‌گاه‌ها در نتیجه برخورد موشک سوراخ و تیل بر زمین ریخته است. اما از تصویرهای برداشته شده نیز بر می‌آید که ذخیره‌گاه‌ها از بخش‌های پایین آسیب دیده‌اند درحالی که هرگاه موشک‌ها فرود می‌آمدند تانک‌ها از بالا زیانمند می‌شدند.

مسؤولان در ولایت زابل حاضر به گفتگو در این باره نیستند، اما اجمل عمر شینواری، سخن‌گوی کل نیروهای امنیتی و دفاعی که امروز در یک نشست در کابل سخن می‌زد، گفت که این موضوع را بررسی می‌کنند: «موضوعی است که باید بررسی شود. اول، در قدم نخست ما این را به هیچ صورت قبول نمی‌کنیم. فکر نمی‌کنیم که همچو موضوعی باشد.»

این نخستین‌بار نیست که از فروش مواد نفتی نیروهای امنیتی گزارش می‌شود. پیش از این گزارش‌هایی دربارۀ فروش سلاح و مهمات و مواد خوراکی نیروهای ارتش نیز پخش شده‌اند و حتا چند تن از مقام‌های نهادهای امنیتی به این اتهام‌ها محاکمه شده‌اند.

انیسه شهید
طلوع


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تیل ارتش
زابل
نظرات بینندگان:

>>>   وقتی نان سرباز اردو را میدزدند از فروش وقاچاق تیل موتر وهواپیما می شرمند؟

>>>   این گونه افرادبی ایمان درحالتی که سرنوشت استقلال وتمامیت ارضی وطن مطرح است واینها به جمع آوری پول حرام مصروف هستند اگر بتوانند تنبان مادر خودرا هم میدزدند،
خداوند رحمت کند خبلرقی ها وپرچمی های انسان را ،
این راهزنان که دراردوی ملی وپولیس ملی جای گرفته اند باید درمحضر عام گردن کثیف شان زده شود تا درس عبرتی بر ای سایر دزدان تربیه شده امریکائی باشد
امریکائی ها بجز دزد وراهزن چیزی دیگری برای ما میراث نگذاشته اند
درهمین اوضاع چگونه وجدان است که حالا هم به فکر دزدی است
ر

>>>   وزارت داخله ششصد ملیون افغانی پول نان وگوشت سربازان را دزدیده بودند خداوند خانه شمادزدان بی شرف را تباه سازد

>>>   درین اوضاع بجای فروش وسایل نظامی این راهزنان اگر ناموس خودرا به فروش بگذارند خیلی کمتر بد است نسبت به اینکه کمک میکنند تا پاکستان بتواند افغانستان را توسط ملیشای جهل وسیاهی اشغال کند
خداوند پول این تیل رابه گوروکفن شما مصرف کند

>>>   کی دزد نیست؟?؟
غنی ملیارد ها را از کود های ۹۰ دزدی کرده و عاروق هم نزد.

>>>   ایکاش شما تمساح های سیری ناپذیر بجای چوشیدن تیل از تانکرها٬ خون عزیزان خویش را می چوشیدید.آندم شاید درک میکردید که:
تیلی را که شما به خاطر سیر کردن شکم های گنده خود به فروش رسانیدید٬ ممکن بود جلو ریختن خون صدها انسان بیگناه را بگیرد.

>>>   درهمین شرایط سرنوشت ساز که بقا وسقوط افغانستان مطرح است کسیکه امکانات حکومتی رابه فروش میرساند خیلی بهتر است که ناموسش را بفروشد وپول بدست آورد
ر

>>>   این جنایتکاران پول پرست حالا ولایت رابه اشرار تسلیم میدعهند تا همه مرداری های شان بنام اشغال طالب مدفون گردد اکثر السوالی ها عهم شاید همینطور شده باشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است