مرکل: ما در فهم اوضاع افغانستان شکست خوردیم
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۴    ۱۴۰۰/۵/۲۶ کد خبر: 168048 منبع: پرینت

انگلا مرکل با بیان اینکه مأموریت افغانستان به میزان مورد انتظار، موفقیت آمیز نبود، گفت: اوضاع در کابل خارج از دستان ما است. بعید است آلمان بتواند پرسنل محلی و خانواده هایشان را از این کشور خارج کند. ما در فهم جدی بودن اوضاع شکست خوردیم.

اظهارات مرکل در حالی بیان شده است که خبرگزاری رویترز گزارش داده هواپیماهای آلمانی قادر نیستند تا در فرودگاه کابل به زمین بنشینند.
طبق اعلام رویترز، نخستین هواپیما از سه هواپیمایی که برای تخلیه افراد در راه افغانستان بود، مجبور شد به دلیل عدم توانایی برای فرود در فرودگاه کابل، مسیر خود را به سمت تاشکند، پایتخت ازبکستان تغییر دهد.
طبق اعلام رویترز، یک مقام نظامی آلمان به شبکه زد دی اف این کشور گفت هواپیمای باری A۴۰۰M برای بیش از یک ساعت بر فراز کابل دور زد و سرانجام مجبور شد تا مسیر خود را تغییر دهد.

صدراعظم آلمان در نشست حزب اتحادیه دموکراتیک مسیحی گفت آلمان علاقمند است از مردم افغانستان و موج احتمالی پناهندگان حمایت کند.
صدر اعظم آلمان در این نشست اضافه کرد که تصمیم خروج نیروهای آمریکایی ازافغانستان (خلأ ایجاد شده) تأثیر مشابه در تمام این کشور داشته است.
مرکل گفت: ما ساعات تلخی را می‌گذرانیم، اکنون باید بر تلاش‌ها برای نجات تمرکز کنیم.

مرکل اعلام کرد آلمان باید فورا تا ۱۰ هزار نفر افرادی را که در برابر آن ها مسوولیت دارد، از افغانستان خارج کند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مرکل
اوضاع افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   بازهم شما 'دموکراسی' های جنایتکار خاک به چشم مردم میزنید؟؟ شما شکست نخوردید بلکه به پلان هایی شوم تان موفق هم شدید.
آتش خاوری

>>>   اشرف غنی:من به به صفت ریس جمهور وسرقوماندان اعلی قوای مسلح تان فرارمیکنم.شماره اختیارتان.
عاقل

>>>   مرکل! تنها شما نیستید! بروید از روس ،انګلیس و امریکا بپرسید!

>>>   اوضاع افغانستان فهم زیادی نمیخواست پرنفودترین کشور در افغانستان پاکستان بود غنی پشتون بود و طی سالهای قبل به هزاران پشتون پاکستانی شناسنامه افغانی داد درحالیکه مردم افغانستان امکانات کافی نداشتند

>>>   آمریکا میخواست وانمود کند که اگر نباشد افغانستان دست طالبان می افتد که با هماهنگی با ژنرالهای ارتش افغانستان که اصلا با طالبان نجنگیدند موفق شد

>>>   وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرده که کار کردن با طالبان «به رفتار» آنها بستگی دارد؛ و اگر نیاز باشد ما با روش "قند و شلاق" با آنها برخورد خواهیم کرد. (منبع سپوتنیک).
لطفا شرم کنیدوبس کنید.بهتراست برای همیش خودراشلاق بزنیدودردهن طالبان قند بگذارید.بااین همه ترت وفرت وامکانات درمقابل چهاراوباش بیسوادووحشی همه تان شکست خوردید.
قدم های مثبت طالبان تاهنوز:عفوعمومی،توجه به امنیت شهروندان وتفکرایجادحکومت فراگیر.چون عیبش گفتی هنرش نیزبگو.
عاقل

>>>   قند و شلاق نیست
سیاست آیزنهاور هست به نام چماق و هویج


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است