انتقال هواپیماهای افغانستان به تاجیکستان و ازبکستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۰    ۱۴۰۰/۶/۱۲ کد خبر: 168230 منبع: پرینت

آمار دقیقی از تجهیزات نظامی به‌جامانده از ارتش آمریکا در افغانستان منتشر نشده، اما ارزش کلی مجموع تجهیزات ارتش افغانستان که ایالات متحده مسوولیت آن را برعهده داشته، ۸۵ میلیارد دلار اعلام شده است.

پیش از این رادیو فردا در گزارشی اختصاصی دربارهٔ تجهیزات نیروی هوایی ارتش افغانستان و نیروی هوایی آمریکا در این کشور، اعلام کرد که از ناوگان ۲۲۶ فروندی هواپیماها و هلیکوپترهای نیروی هوایی افغانستان حدود ۴۰ فروند هواپیما و هلیکوپتر عملیاتی در پایگاه‌های هوایی مزار شریف، قندهار، هرات و شیندند به تسلط طالبان درآمده است.

در این گزارش همچنین آمده بود که در مجموع ۶۲ فروند از هلیکوپترها و هواپیماهای نیروی هوایی افغانستان در روزهای ۲۳ و ۲۴ ماه اسد از دو پایگاه هوایی مزار شریف و کابل به تاجیکستان و ازبکستان منتقل شدند و به همراه آن‌ها ۶۸۵ افسر نظامی این کشور نیز اعلام پناهندگی کردند.

عمدهٔ تجهیزات پروازی و هواگردهای به‌غنیمت‌گرفته‌شده توسط طالبان نیازمند تعمیرات است و بدون موجود بودن نیروی متخصص امکان بهره‌برداری از آن‌ها برای طالبان وجود ندارد.

روز گذشته نیز ستاد فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده اعلام کرد که ارتش آمریکا پیش از خروج کامل از افغانستان، تجهیزاتی را که نتوانستند با خود از از این کشور خارج کنند، تخریب کردند.
بر اساس این گزارش، این تجهیزات شامل هفتاد دستگاه موتر زرهی «ام‌رپ»، ۲۷ دستگاه موتر زرهی «هاموی» و ۷۳ فروند چرخبال و هواپیما بوده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هواپیمای افغانستان
تاجیکستان ازبکستان
نظرات بینندگان:

>>>   سعی خواهیم کرد هواپیما ها را بر گردانیم ، این هواپیما ها سرمایه ملی است ،
حبیب الله یوسفزی

>>>   پیشروی جبهه مقاومت.چهارولسوالی بدخشان ازتصرف طالبان ازادشد(منبع سپوتنیک).
روشندلان،اگاهان وروشن ضمیران مبارکتان باد.
عاقل

>>>   عاقل! در گفتارات برکت و مردم این سرزمین در طول تاریخ ثبوت کرده اند که به هیچ بیگانه یی سرتعظیم پایین نمیکنند.
آتش خاوری

>>>   سرمایه ملی متعلق به مقاومت ملی است نه به سربازان اجیر شده از جانب پاکستان.

>>>   راه ساده زندگی.
(همواره ازعقل وهردودست خودکاربگیرید).
اگرکسی گفت( والصلح خیر) باهردودست برایش کف بزنید،امااگرگفت( یک مردوچهارزن)بادست چپ ریشش رامحکم بگیریدوبادست راست یک سلی جانانه نثار روی پندیده وپشم الودش کنید.
عاقل

>>>   جبهه مقاومت ملی افغانستان از کشته شدن بیش از 300 جنگجوی گروه طالبان در هفت منطقه خبر داد. (منبع سپوتنیک).
قهرمانان اصیل وفداکاروطن!ازدیاردورمهاجرت درعالم رویا دست های افتخارافرین همه تان را میبوسم.روح وروان ودعای خیرمیلیونها هموطن اگاه تان باشماست.
بشیربشارت

>>>   وقتی شمال افغانستان در دولت فیدرال مستقل شد این هواپیماها از مردم است و افسران در جنگ شمال برعلیه طالب شرکت میکنند.

>>>   چگونه ایالات متحده امارت اسلامی افغانستان را با سلاح تجهیز کردند
ولترشبکه | 25 اوت 2021
پس از فروپاشی جمهوری اسلامی افغانستان ، امارت اسلامی جای آن را گرفت که در کنار آن صدها هزار سلاح ، هزاران خودرو نظامی ، هامووی ، و ۴ چرخ بال بلک هاووکس قرار داشت .

هنوز این سوال باقی است که ۲۰۰ هواپیمای جنگی خاک افغانستان را ترک نکرده اند .
سناتور های جمهوری خواه از پنتاگون سوال کردند تا لیست تجهیزات نظامی که برای طالبان توسط ارتش ایالات متحده برای جمهور اسلامی افغانستان باقی گذاشته شده کدام ها هستند .

این نحوه ی عمل یاد آور عمل کرد ایالات متحده در عراق برای داعش در سال ۲۰۱۴ می باشد . عناصر جهادی از هزاران خودرو مشابه که از کارخانه ی تویوتا کشور اردن خارج شده بود ، بهره مند بودند . آنها به سرعت از کشور عراق گذشتند و در این بین افسران عراقی به آنها پیوستند . آنها از سلاح های انبار ایالات متحده که برای ارتش عراق ارسال شده بود نیز استفاده کردند . بیشتر این سلاح ها هنوز از جعبه های ارسالی خارج نشده بود . این عناصر برای جنگیدن با ارتش عراق و بخصوص سوریه دوره دیده بودند . بسیاری از این افسران هم اکنون در ایالات متحده به سر می بردند.
روش های سازمان سیا در سر پیچی از قانون پیوسته باقی مانده .

هم اکنون این سوال باقی است که عناصر داعش و طالبان باری به کار گیری از تانک دوره دیده بودند ، اما هم اکنون از تجهیزات نیروی هوایی نیز برخوردار می باشند . چرخ بال های بلاک هاووک باید به وسیله ی خلبانان ورزیده اداره شوند .چه به سر نیروی هوایی افغانستان خواهد آمد؟

منبع:شبکه ولتر (تی یری میسان)

>>>   به حبیب الله یوسفزی
بخاطر اینکه سرمایه ملی است در آنجا میباشد
و گرنه شما سریعا آن را به پاکستان میفروشید
شما طالبان هستید یا سمساری

>>>   واقعا طالبان از کجا پرواز با چرخبال آمریکایی رو یاد گرفته اند؟اصلا اینها کجا وکی و توسط چه کسی آموزش دیده اند؟توسط آمریکا؟امنیت ملی تحت نظر اشرف غنی؟سلاح برای کشتن احمد مسعود داده اند؟
آیا تاریخ دارد تکرار می شود؟
قبل از یازده سپتامبر پدرش را با توطءه ترور کردند
حال برای نابودی پسرش به طالبان هدایت چرخبال آمریکایی را آموختند؟
دیگر طالبان چه آموزشهای دیگری دیده اند؟
تکلم به زبان انگلیسی به ملایان را کجا آموخته اند؟
رابطه طالبان با اسراءیل چیست؟
طالبان چرا انقدر اصرار به رابطه با آمریکا دارد؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است