پولیس پاریس پناهجویان را مجبور به ترک چادرها کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۸    ۱۴۰۰/۶/۱۴ کد خبر: 168251 منبع: پرینت

پولیس فرانسه سحرگاه روز شنبه حدود هزار نفر از افراد بی‌خانمان را که اکثر آنها پناهجو هستند از مقابل ساختمان فرمانداری منطقه «ایل دو فرانس» در پاریس تخلیه کرد.
این پناهجویان از روز چهارشنبه در مقابل ساختمان فرمانداری چادر زده بودند تا خواستار رسیدگی به وضیعت اسکان خود در آستانه فصل سرما بشوند. اکثر این پناهجویان اهل افغانستان یا کشورهای آفریقایی منطقه ساحل هستند.

عملیات تخلیه پناهجویان و افراد بی‌خانمان از مقابل ساختمان فرمانداری «ایل دو فرانس» در حضور ماموران پلیس فرانسه و از سوی ماموران فرمانداری و کارکنان شهرداری پاریس انجام شد. آنها این پناهجویان را به دو گروه خانواده‌ها و مردان مجرد تقسیم کردند.

به گزارش یورو نیوز، یک پناهجوی ۲۴ ساله افغان که از شش ماه پیش در فرانسه به سر می‌برد همزمان با این عملیات تخلیه گفت: «از ماه آینده هوا سرد می‌شود و زیر چادر خوابیدن خیلی دشوار خواهد شد. من منتظر اسکان دایمی هستم نه اینکه مانند دفعه پیش فقط یک هفته در جایی اسکان پیدا کنم. من می‌خواهم اینجا زندگی کنم، خانواده‌ای اینجا ندارم، فرانسه خانواده من است.»

پناهجوی ایرانی در کاله: دست کم بیایید بچه‌های ما را ببرید؛
تعدادی از اعضای انجمن‌های حامی حقوق پناهجویان و افراد بی‌خانمان نیز روز شنبه در مقابل ساختمان فرمانداری حضور داشتند. یان منزی، بنیانگذار انجمن «یوتوپیا ۵۶» در واکنش به اعتراض پناهجویان به وضعیت اسکان خود و عملیات پلیس گفت: «ما موضوع را رها نمی‌کنیم و به نمایان کردن [وضعیت] افرادی که نادیده گرفته می‌شوند ادامه خواهیم داد.»

حدود ۵۰۰ پناهجو روز چهارشنبه در مقابل ساختمان فرمانداری «ایل دو فرانس» چادر زدند تا از مقامات فرمانداری بخواهند به وضعیت اسکان آنها رسیدگی کنند. شمار این پناهجویان و افراد بی‌خانمان طی روزهای بعد افزایش یافت.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پولیس فرانسه
پناهجو
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان در جال شکست اند و فرار

>>>   برای طلبان یک پیام دارم کوشش کنید هر چه زودتر سلاح را از نزد افراد بی مسوول جمع آوری کنید در غیر این صورت امکان دارد دولت تان جمع شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است