پذیرش ۵۰ هزار پناهجوی افغانستانی در آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۴    ۱۴۰۰/۶/۱۴ کد خبر: 168252 منبع: پرینت

الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا می‌گوید انتظار دارد که کشورش دستکم ۵۰ هزار نفر از افغانستانی هایی را که از فرودگاه کابل تخلیه شدند در خاک خود بپذیرد.
وی پذیرش این پناهجویان را بخشی از «تعهد متداوم» ایالات متحده برای کمک به افرادی دانست که از سوی طالبان در معرض خطر هستند و یا به آمریکا طی ۲۰ سال گذشته کمک کرده بودند.

سخنان وزیر امنیت داخلی ایالات متحده در مورد پذیرش دستکم ۵۰ هزار افغانستانی در حالی بیان می‌شود که کنترل امنیتی پرونده دهها هزار نفر از افرادی که واشنگتن از افغانستان خارج کرد انجام شده است و آنها وارد آمریکا شده‌اند.

الخاندرو مایورکاس در مورد «تعهد متداوم» ایالات متحده برای کمک به این گروه از افغانستانی ها گفت: «این تنها مساله‌ای مربوط به چند هفته آینده نیست. ما تا زمانی که به هدف نهایی دست نیافته‌ایم دست از کار نمی‌کشیم.»

ارتش آمریکا در آخرین روزهای حضور خود در افغانستان نزدیک به ۱۳۰ هزار نفر از اتباع خارجی و افغانستانی ها را از این کشور خارج کرد. مقامات ایالات متحده از این عملیات به عنوان یکی از بزرگترین عملیات تخلیه دسته‌جمعی در تاریخ این کشور یاد کرده‌اند.

به گزارش یورونیوز، نوزاد ۹ ماهه افغانستانی پس از نجات از فرودگاه کابل در پرواز به سوی آمریکا جان سپرد.
بسیاری از افغانستانی هایی که در جریان این عملیات به خارج از افغانستان منتقل شدند اکنون در کشورهای ثالث مانند آلمان، اسپانیا، کویت و قطر به سر می‌برند تا پرونده آنها مورد رسیدگی قرار گیرد. این در حالی است که به گفته وزیر امنیت داخلی آمریکا کشورش با پذیرش برخی از این افراد پس از بررسی پرونده‌شان مخالفت کرده است.
وی بدون اشاره به جزییات بیشتر درباره سرنوشت این دسته از افغان‌ها گفت که واشنگتن برای رسیدگی به این مساله با متحدانش همکاری می‌کند.

آمریکا برای آن دسته از افغانستانی هایی که طی ۲۰ سال گذشته به ارتش ایالات متحده و متحدانش در ناتو کمک کرده بودند ویزای ویژه مهاجرت صادر می‌کند. اکثر افغانستانی هایی که تاکنون وارد خاک ایالات متحده شده‌اند در پایگاه‌های نظامی در سراسر این کشور اسکان داده شده‌اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پناهجوی افغانستانی
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   بر فرض نه 50 هزار که 500 هزار افغان و آمریکا بپذیره چند میلیون افغان هم راهی ایران و ...بشن تکلیف بقیه مردم افغانستان چی میشه ؟ همه که نمیتونن مهاجرت کنن؟
دادن افغانستان به طالبان اشتباه بزرگ آمریکا بود نمیشه که همه مردم یک کشور مهاجرت کنن مردم افغانستان نیاز به آب و برق و گاز و تلفن و رفاه دارن
افغانستان کشور ثروتمندیه لیتیوم افغانستان برابر با نفت عربستانه و مردم افغانستان حداقل باید زندگی در حد مردم عربستان داشته باشن
چرا گروههای تروریستی مثل القاعده که ساخته عربستانن یا طالبان که ساخته آمریکا و پاکستانن بجای عربستان و پاکستان در افغانستان فعالیت میکنن
صادرکننده اول تروریسم به دنیا عربستان در رفاه و آرامش زندگی میکنه انوقت دنباله های بن ادن در افغانستانن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است